بصیرت/
غرب و آمریکا که در تحولات مصر و تونس غافلگیر شده بودند، برای کنترل اعتراضات لیبی در جهت منافع خود از طریق شورای امنیت سازمان ملل وارد عمل شدند. به این ترتیب آنها با بهانه های ' انسان دوستانه ' و ' دفاع از شهروندان غیر نظامی ' بمباران مردم را آغاز کرد. مأموریت ناتو که ظاهرا حفاظت از جان شهروندان بود، قتل عام های دوران استعمار را تداعی کرد. به گزارش جام نیوز؛ سایت گویا نیوز در تاریخ 6 سپتامبر (15 شهریور) به تحلیل درباره دخالت های غرب در لیبی پرداخت.گویا نیوز با اشاره به بهره برداری سیاسی غرب از تحولات انقلاب لیبی نوشت: «بعد از تشکیل " شورای ملی انتقالی "، غرب و آمریکا که غافل گیری در تحولات مصر و تونس را تجربه کرده بودند، این بار برای اینکه مسیر انقلاب لیبی و اعتراضات مردمی را در جهت منافع خود به کنترل در آورند، از طریق شورای امنیت سازمان ملل به سرعت دست به کار شدند.» این سایت با اشاره به ابزار قرار گرفتن سازمان ملل برای غرب در حمله به لیبی نوشت: «ابتدا شورای امنیت سازمان ملل با تصویب قطعنامه منطقه پرواز ممنوع بر فراز لیبی و در نهایت با موافقت و درخواست شورای همکاری خلیج با تصویب قطعنامه دیگری حمله هوائی گسترده علیه نیروها و کشور لیبی را تصویب نمود. بدین ترتیب غرب و ناتو با دست باز و به بهانه های " انسان دوستانه " و " دفاع از شهروندان غیر نظامی " بمباران شهر ها و مردم لیبی را آغاز کردند.»
در ادامه این مطلب با اشاره به ژست بشر دوستانه غرب در حمله به لیبی آمده است: «حمله غرب به لیبی باز هم مشابه جنگ علیه عراق و افغانستان ظاهرا به همان بهانه های بشر دوستانه صورت گرفت، ولی در حقیقت برای کنترل خصلت ضد آمریکایی و ضد غربی انقلاب مردم و همچنین کنترل بر منابع غنی نفت و گاز این کشور، جنگ هوائی با قذافی را آغاز کردند. دولت های غربی به ویژه فرانسه و انگلیس سعی کردند با حمایت سریع از " شورای ملی انتقال " و با یار گیری و حمایت از عناصر حامی غرب در این شورا به تثبیت جا پای خود در آینده لیبی اقدام نمایند.» این تحلیل می افزاید: «برای پی بردن به ابعاد این تجاوز استعماری که در واقع شورای امنیت سازمان ملل توجیه حقوقی آن را فراهم کرد، خوب است به گزارش " تی یری میسان " خبرنگار شبکه " ولتر " که خود وقایع لیبی را از نزدیک دنبال کرده است توجه فرمایید: ناتو " عملیات آژیر خطر " را آغاز کرد، فورا گروه های کوچک و خیلی متحرک حملات متعددی را آغاز کردند. همزمان یک کشتی ناتو در ساحل طرابلس پهلو گرفت و سلاح های سنگین و نیروهای القاعده را به فرماندهی ناتو پیاده کرد. هواپیماهای ناتو به هر سوئی حمله می بردند و بمباران می کردند. بالگرد ها مردم را در خیابان به مسلسل می بستند تا راه را برای افراد القاعده باز کنند و ..... در آغاز شب 1300 کشته بر کشته ها اضافه شد و 5000 نفر زخمی شدند. مأموریت ناتو که ظاهرا" حفاظت از جان شهروندان بود، قتل و عام های دوران استعمار را تداعی می کند.»گویا نیوز ادامه داد: «بدین ترتیب اعتراضات بر حق مردم لیبی علیه رژیم قذافی آغاز شده بود به خاطر فقدان رهبران ذی صلاح و مردمی و شرایط ویژه لیبی به آلت دستی در دست آمریکا و غرب تبدیل شد و روند اعتراضات مردم با منافع قدرت های غربی گره خورد.»گویا نیوز در پایان نوشت: «برای یافتن تصویری واقعی از آنچه رسانه های زیر کنترل غرب به دروغ " ارتش آزادی بخش " مردم لیبی و یا " معترضین لیبیائی " تبلیغ می کنند، کافی است نگاهی دقیق به تصاویر و عکس های منتشر شده در رسانه های خبری این به اصطلاح " انقلابیون لیبی" بیاندازید تا ببینید که ظاهر، لباس و سلاح این افراد به روشنی نشان می دهد که آنها عمدتاً مزدورانی هستند که قدرت های جنگ افروز غربی به این منطقه آورده اند. مشابه همان کاری که در دوره ریاست جمهوری رونالد ریگان در نیکاراگوئه اتفاق افتاد، در آن زمان " کنتراس " ها از پایگاه های آمریکا در هندوراس علیه ساندنیست ها، نیروهای انقلابی حاکم بر نیکاراگوئه می جنگیدند در همان زمان هم آقای ریگان این مزدوران را " رزمندگان آزادی "می نامید.»