تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۰  ، 
کد خبر : ۲۲۶۷۸۶
استاد فارسی در مراسم روز اربعین

لبۀ تیز دشمنان متوجه چهره‌های درخشان روحانیت است


همزمان با اربعین حسینی و کربلای ایران نزدیک به دو میلیون تن از اقشار مختلف مردم مسلمان و متعهد در تهران با صفوف فشرده و منظم در یک راهپیمائی عظیم شرکت کردند و در عزای سرور شهیدان و شهدای ایران گریستند.
بگزارش خبرنگار ما از نخستین ساعات طلوع آفتاب انبوه جمعیت در هوائی بارانی به خیابانها آمده و پس از راهپیمائی در مسیرهای تعیین شده در میدان امام حسین و خیابانهای اطراف گرد آمدند. این گزارش حاکیست که فریاد یا حسین و مرگ بر آمریکا فضای محیط را در برگرفته بود و بار دیگر امت شهیدپرورمان با وحدت و نظم یکپارچه خود توطئه‌های منافقانه دشمنان اسلام را خنثی کردند.
در اجتماع دیروز میدان امام حسین استاد جلال‌الدین فارسی عضو ستاد انقلاب فرهنگی برای حاضرین سخنانی ایراد کرد آقای فارسی سخنان خود را با درود به شهدای انقلاب اسلامی ایران شروع کرد. وی با اشاره به امام حسین و نقش هدایت‌کننده روحانی اظهار داشت:
یزید برای اینکه بتواند سلطنت خودش را تثبیت کند برای برقراری استبداد ضد دینی می‌خواست روحانیت را حذف بکند و حذف روحانیت چندین راه دارد. یکی اینکه روحانیت را به تسلیم در برابر خودش وادار کند اینجاست که یزید پیام فرستاد که حسین باید با من بیعت کند و همراه حسین چند تن از اصحاب پیامبر که روحانیون متعهد بودند. اما وقتی روحانیت تسلیم نشود استبداد یزید باید این روحانیت را حذف کند و راه دیگر برای حذف روحانیت این است که در برابر روحانیون انقلابی و متعهد روحانی‌نمایانی بتراشند و بسازند و به خدمت خود بگیرند. اینجاست که دربارها و قدرت‌های استعماری برای اینکه بتوانند روحانیت مبارز، روحانیت انقلابی و تسلیم‌ناپذیر را از بین ببرند یک بدلی ولو قلابی میسازند.
وی با اشاره به اینکه مخالفان اسلام حتی از نام روحانیون نیز وحشت دارند گفت: شما ببینید آیت‌الله غفاری را رژیم 7 سال پیش در زندان به شهادت، رسانده آیت‌الله سعیدی، چه روحانیونی را که آن رژیم کشت و یا اگر نکشت در زندانها و در تبعید نگه داشت و برای اینکه آنها را از مردم جدا کند و تماس آنها را با مردم قطع کند زیرا که مردم در ارتباط با روحانیت فداکار و متعهد که برای خدا کار می‌کند می‌توانند تبدیل به یک نیروی انقلابی بشوند.
وی در بخش دیگر اضافه کرد: مردم به روحانیتی که پیش از آنها از خطر استقبال کند اگر جنگ با استبداد و دیکتاتوری است به زندان بیفتند و اگر هم از زندانها آزاد می‌شود در سر منبر در مسجد مردم را به قیام به احقاق حقوق ملت دعوت می‌کند ایمان می‌بندند، و چنین روحانیتی است که استبداد و استعمار همیشه دشمن آن هستند.
آقای فارسی با اشاره به اینکه رژیمهای استعماری و استبدادی دشمن روحانی مبارز و انقلابی‌اند گفت:
ببینید این رژیم سفاک، این صدام کافر این عامل آمریکا را در رادیوی خود دائماً به روحانیت فحش می‌دهد. این بختیار جاسوس آمریکا و عضو سیا که اظهاراتش از صدای بغداد پخش می‌شود. لبه تیز حمله‌اش و دشنام‌هایش متوجه روحانیت است. همین صدام درست مثل معاویه که می‌خواست روحانیون را یکایک در جنگ بکشد صدا میزند سخنرانی می‌کند میگوید این روحانیون چرا به جنگ نمی‌آیند چرا خامنه‌ای بجنگ نمی‌آید، در حالی که خامنه‌ای در میدانهای جنگ است پیشاپیش سربازان، همراه افسران دلیر همراه پاسداران غیور از جنگ استقبال می‌کند نه امروز بلکه دهها سال است که از خطر شهادت با آغوش باز استقبال می‌کند.
در حالیکه بختیار و صدام از بغداد تشنه خون خامنه‌ای هستند. ورشکسته‌های سیاسی، آن گروهک لیبرال و منافقین در مشهد به خامنه‌ای دشنام می‌دهند، این است همصدایی تمام دشمنان انقلاب داخلی و خارجی! منافق و کافر دست به دست هم داده‌اند، تا روحانیت انقلابی و فداکار، مبارز و جان گذشته را نابود کنند این منافقین در روزنامه‌شان می‌گویند حمله‌ای که در مشهد یا اصفهان شده علیه روحانیت نبوده، علیه بعضی از روحانیون بوده، درست است، اما این بعضی از روحانیون کدامند؟
آیا روحانی که با دربار پهلوی سازش نکرد و یا در زندانها شکنجه را تحمل کرد و در دادگاهها مردانه ایستاد و یا آن روحانیتی که یک مشت روحانی‌نما بیش نیستند، نمیدانیم اساساً اینها کیستند و با منافقان و صدام و با بختیار خوبند! لبه تیز دشمنان متوجه چهره‌های درخشان روحانیت است. برادران و خواهران امروز باید رابطه شما مردم با اسلام و خط امام و با روحانیتی که در خط امام هست و جانباز و فداکار باید همان رابطه‌ای باشد که پیش از پیروزی و در جریان پیروزی بر دیکتاتوری امپریالیسم آمریکا وجود داشت و بود.
آقای فارسی با اشاره به این موضوع که معاویه چون نمی‌توانست اهانتی به ساحت مقدس پیامبر اکرم بکند علی(ع) را لعنت می‌کرد. گفت: اینها که امروز آن جسارت را ندارند این بزدلها، این ورشکستگان سیاسی، این جاه‌طلبان، این فرصت‌طلبها، اینها با اهانت به چهره‌های درخشان روحانیت انقلابی که سرداران امامند می‌خواهند راهی برای اهانت به ساحت مقدس امام پیدا کنند.
آقای فارسی در بخشی دیگر با اشاره به اینکه آمریکا تهدید کرده که علیه انقلاب اسلامی ایران دست به یک عمل تنبیهی بزند، گفت: این ضربه‌ای که آمریکا دم از آن می‌زند اینست که در یک نقطه نیرو پیاده کند یا جزایر را بگیرد و از آن طریق راه کشتیرانی را به روی ما ببندد.
یا یکی از شهرهای ما را بمباران کند. ما در مقابل این ضربه چه باید بکنیم؟ ما به آمریکا و ایالات متحده دسترسی نداریم، و در مقابل ناوگان آمریکا و تأسیسات نفتی آمریکا در منطقه هستیم که شیشۀ عمر امپریالیسم آمریکا و غرب کاپیتالیست است، شما مردم باید به مسئولان دولتی هشدار بدهید که زمان را از دست ندهند. باید سلاحی بدست بیاوریم که بتوانیم ناوگان آمریکا را که میخواهد به روی ما آتش بگشاید و هواپیماهایش که میخواهند یک شهر را و تأسیسات ما را بمباران کنند، به قعر دریا بفرستد. پیش از آنکه امپریالیسم آمریکا از راه بغداد به ما حمله کند بعضی از مسئولین ما زمان را از دست دادند. و در نتیجۀ آن زمین‌ ما نیز از دست رفت ولی ما این زمین را به هر قیمت باز می‌گردانیم.
اما برای اینکه دیگر زمان از دست نرود و آن ضربۀ احتمالی آمریکا بی‌جواب نماند، باید از همین فردا فرماندۀ کل قوا، نخست‌وزیر، آن وزیر خارجه‌ای که معلوم نیست چرا پس از ماهها هنوز تعیین نشده، باید چنین سلاحی را برای ما تهیه کنند. بدست آوردن این سلاح دو مسئله دارد، یکی اینکه آیا چنین سلاحی را میتوانیم بدست بیاوریم و وجود دارد. دوم اینکه آیا ما که پیرو سیاست نه شرقی نه غربی هستیم میتوانیم با حفظ استقلال چنین سلاحی را بدست بیاوریم. اما مسئلۀ اول بله چنین سلاحی وجود دارد و با همین سلاح است که ناوگان آمریکا جرئت نمی‌کند به دولتهای نیرومند حمله کند. مگر نبود کرۀ شمالی که ناوگان آمریکا را غرق کرد، مگر نبود موشک‌اندازهای مصر در دورۀ عبدالناصر که بزرگترین کشتی اسرائیل را در دهانۀ کانال سوئز غرق کردند.
مگر دولت کوچک کوبا که بیخ گوش ایالات متحدۀ آمریکاست به سلاحهایی مجهز نشد که میتوانست تمام شهرهای آمریکا را تبدیل به خاکستر کند و همین خطر و تهدید باعث شد که امپریالیسم آمریکا در برابر شوروی و کوبا تعهد بسپارد که هرگز به کوبا حمله نکند و تاکنون نتوانسته حمله کند. پس ما باید به سلاحی که بتواند جواب ضربۀ انتقامی آمریکا را بدهد مجهز بشویم. اما مسئلۀ دوم اینست که سلاحهای ما آمریکائی‌ است و داریم با آمریکا می‌جنگیم.
ما هم‌اکنون سلاحهای روسی داریم و داشتیم اینطرف تانک روسی است آنطرف جبهه تانک روسی است. سلاح وقتی منابعش متعدد باشد، وقتی ملتی مستقل باشد و حاکم بر سرنوشت ملی خویش باشد بدست آوردن سلاح نمیتواند هیچ خللی در ارادۀ او و در حاکمیت او و در آزادی و کرامت او بوجود بیاورد. پیامبر اکرم در جنگها گاه از مشرکان و قبایل کافر اسلحه می‌خرید و با کفار دیگر می‌جنگید و گاهی به اندازۀ کافی پول نداشت و زره و شمشیر از کفار اجاره میکرد.
وی افزود: من پیشنهاد می‌کنم مجلس شورای اسلامی یک کمیسیون ویژه‌ای تشکیل دهد و مسئله را بررسی کند، باید به ضربۀ امپریالیسم آمریکا با سلاحی که بدست می‌آوریم و به دست ارتش غیور و دلیر اسلامی خویش می‌سپاریم جواب داده شود.
در پایان مراسم قطعنامه‌ای قرائت شد که با تکبیر حاضرین مورد تأئید قرار گرفت. مفاد این قطعنامه بشرح زیر است:
قطعنامه راهپیمایی
1ـ ما مردم مسلمان ایران برای چندمین بار وفاداری خویش را به امام امت و مقام ولایت فقیه اعلام داشته و تنها رهبر و خط امام را که همان خط راستین انبیاء الهی و پیامبر اسلام و امامان معصوم(ع) است پذیرفته و هرگونه بی‌حرمتی و عدم اطاعت از ولایت فقیه در هر شکل و لباسی را شدیداً محکوم می‌کنیم.
2ـ ما به نقش موثر روحانیت متعهد و مبارز در طول تاریخ مبارزات اسلام در جلوگیری از انحرافات مسیر تکامل انقلاب اسلامی ارج نهاده و پشتیبانی قاطع خود را از این پیشتازان مبارز اعلام نموده و تضعیف روحانیت را به هر شکل و عنوان تضعیف رهبر و خط امام نهایتاً تضعیف اسلام دانسته و با تمام وجود اینگونه جوسازیها و عناصر اخلالگر را محکوم می‌نمائیم.
3ـ ما قاطعانه آنانیکه به وحدت میان امت با امام مجلس شورای اسلامی، شوراهای قضائی و دولت جمهوری اسلامی خدشه وارد کرده و درصدد تضعیف آن هستند هشدار می‌دهیم که به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران این خونبهای شهیدانمان ارج نهاده و به آن پایبند باشند و از کارهای تفرقه‌افکنانه خودداری ورزند و خود را با این وحدت الهی و مردمی هماهنگ نمایند.
4ـ ما حمایت بیدریغ خود را از دادگاههای انقلاب، کمیته‌ها، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جهاد سازندگی و سایر نهادهای انقلابی که در پاسداری دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران نقش حساسی داشته و در این راه از هیچگونه جانبازی و فداکاری دریغ ننموده‌‌اند اعلام و هرگونه توهین و بی‌احترامی به این نهادهای برخاسته از متن مردم را شدیداً محکوم می‌نمائیم.
5ـ ما مردم مسلمان ایران پشتیبانی و سپاس و تشکر خویش را از نیروهای مسلح انتظامی و نظامی اعم از زمینی، هوایی، دریایی، هوانیروز، ژاندارمری و شهربانی جمهوری اسلامی سپاه پاسداران، داوطلبین بسیج نیروهای مردمی که در جبهه‌های جنگ علیه کفر جانفشانی کرده و حماسه‌های عاشورا را تجدید می‌کنند اعلام داشته و تا آخرین نفس از کمک رساندن و یاری رساندن آنها دریغ نخواهیم کرد.
6ـ ما توطئه‌ها و کارشکنی‌های عناصر به اصطلاح ملی‌گرا و سازشکاران لیبرالیسم و مرتجعین وابسته به شرق و غرب را که در پی مسخ ماهیت انقلاب اسلامی هستند محکوم کرده و به آنها هشدار می‌دهیم تا کاسه صبر امام و امت لبریز نشده در جای خود بنشینند.
و بیش از این خود را رسوا و منفور ملت مسلمان ما نگردانند.
7ـ ما از نمایندگان محترم ملت در مجلس شورای اسلامی میخواهیم که علت عدم تکمیل دولت مکتبی و مورد تأییدمان را از سوی مسئولین توضیح دهند. و قاطعنامه تعیین هر چه زودتر وزرای امور خارجه، اقتصاد و دارایی بازرگانی را خواستاریم.
8ـ ما از مسئولین امر میخواهیم که با بودن مبارزانی سلحشور و از جان گذشته که با نیروی الله‌اکبر و روحیۀ عشق به شهادت در جبهه‌ها جنگ جان برکف برعلیه کفر جهان می‌جنگند هر چه سریعتر این جنگ تحمیلی را بصورت تهاجمی درآورده و با پیروزی کامل آن را به پایان برسانند.
9ـ ما از روزنامه‌هایی که کاری جز توطئه و ناسزا و نفاق‌افکنی ندارند و منافقانه در جهت تضعیف روحانیت متعهد نهادهای انقلابی، قوای سه‌گانه و پیروان خط امام و بدبین کردن مردم نسبت به آنها گام برمی‌دارند می‌خواهیم که تا وقت باقی است خود را اصلاح نموده و به صراط مستقیم الهی بازگشته و قهر ملت غیور ما نگردند.
10ـ ما هرگونه کم‌کاری، تحصن، اعتصاب و راهپیمائی‌های تفرقه‌انگیز منافقین و منحرفین که طرفندی از توطئه اخیر آمریکا می‌باشد محکوم نموده و بار دیگر به شیطان بزرگ هشدار می‌دهیم که دست از توطئه‌های خود از جمله تصور اشغال نظامی سه جزیره خلیج‌فارس برداشته و بداند که در مقابل انقلاب اسلامی ایران بنا بفرموده امام هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.
11ـ ما از دولت جمهوری اسلامی و مجلس شورای اسلامی خواستاریم که فرصتی برای انجام و قبول شرایط آزادی گروگانها برای دولت جهانخوار آمریکا تعیین نموده و پس از موعد مقرر سریعاً و قاطعانه به محاکمه گروگانها اقدام نمایند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات