بصیرت/
امام خامنهای(مدظلهالعالی) چهارشنبه گذشته در دیدار نخبگان و برگزیدگان علمی کشور در خلال بیاناتشان بحث مهم حمایت از تولیدات داخلی را نیز مورد توجه قرار دادند و فرمودند: «خوشبختانه ما در کشور و در بخشهای مختلف، محصولات کیفی داریم. قسمت عمدهای از تولیدات کشور، مصرفکنندهاش دستگاههای دولتی ما هستند. دستگاههای دولتی بایستی جزم و عزم داشته باشند بر اینکه جز تولیدات داخلی – در آن موردی که تولید داخلی وجود دارد – هیچ چیز دیگر مصرف نکنند. یعنی واقعاً در محصولاتی که مشابه داخلی دارد، مطلقاً ممنوع بشوند که از خارج چیزی وارد نکنند... اگر مدیران ما عزم را جزم کنند برای اینکه محصول ایرانی را، تولید ایرانی را به کار بگیرند، هم تولیدات با کیفیت هست، هم خود این کار موجب میشود که در تولیدات داخلی، کیفیت بالا برود. این کار را حتماً بایستی انجام بدهند.» اگرچه روز گذشته هیئت دولت این توصیه مهم مقام معظم رهبری را به یک مصوبه لازمالاجرا تبدیل کرد؛ اما این یک بخش کار است که بهتنهایی عامل موفقیت نیست و باید با نظارت دقیق و جدیت کافی دنبال شود که در این صورت، فرصت بزرگ و ارزشمندی برای تولیدکنندگان داخلی ایجاد میشود تا بتوانند به بازارشان رونق ببخشند. چنانچه تولیدکنندگان داخلی، قدر این فرصت را بدانند و با برنامهریزی صحیح، آماده استفاده از آن شوند و از نظر کیفیت تولیدات به مرحلهای برسند که در بازار مصرف کشور به خوشنامی و کیفی بودن، اشتهار پیدا و آن را حفظ کنند، کشور در کلیت خود، گام بزرگی را بهسوی پیشرفت برخواهد داشت. بخش خصوصی بههوش باشد، این فرصت طلایی و کمیاب را با محاسبات نسنجیده از دست ندهد و بر مبنای این مهم عمل کند که ارزش سود مستمر بسیار بالاتر از ارزش سود فراوان مستعجل است.