صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۲  ، 
کد خبر : ۲۲۷۹۲۶

راه‌حل‌های بهتر؟!


بصیرت/
وزیر نفت با اشاره به مهلت دوماهه وزارت نفت به شرکت نفت ملی ایران برای مشخص کردن وضعیت لایه‌های نفتی پارس جنوبی و اینکه قرار است کار توسعه یکی از بلوک‌هایی که تکلیف قراردادش مشخص شده، از این هفته شروع شود، به ادعای شرکت‌های نفتی آمریکایی  که گفته‌اند صنعت نفت ایران بدون کمک آن‌ها نمی‌تواند روی پای خود بایستد و از شرکت‌های نفتی معتبر دنیا دعوت کرد که از پیشرفت فازهای پارس جنوبی دیدن کنند و درباره سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی هم گفت: با توجه به دیپلماسی انرژی، از حضور و سرمایه‌گذاری کشورهای مختلف در پروژه‌های نفتی استقبال می‌کنیم؛ اما این به این معنا نخواهد بود که ما در اجرای پروژه‌های نفتی ناتوانیم.
پیوند سخت و عمیق اقتصاد کشور با نفت که شاید در وضعیت عادی خطرناک دیده نشود، در موقعیت فعلی برای ایران که ارکان و تمامی مناسبات اقتصادی‌اش از گذشته با نفت گره خورده و از همین طریق، ساختار کلان و مدیریتی کشور و تمامی برنامه‌ها متأثر از آن بوده، یک نقطه ضعف تلقی می‌شود و باوجود تلاش گسترده برای برهم زدن این رابطه، این وابستگی شدید وجود دارد. از این رو دشمنان ایران که کلیت صنعت نفت را شریان حیاتی نظام می‌دانند، آگاهانه این صنعت را محور تحریم‌ها قرار داده‌اند؛ به این امید که با فرسوده شدن این صنعت در ایران، آثار شکننده آن نیز آشکار شود. تلاش و ابداعات کارکنان و متخصصان این صنعت حیاتی برای ایران، فرسایشی را که دشمن در انتظار آن است تا در نتیجه آن، به اقتصاد ایران آسیب جدی وارد شود، بارها و سال‌ها به تأخیر انداخته است و جدال ایران با استکبار در این عرصه هر روز سخت‌تر می‌شود و چه بجاست برای پیروزی در این عرصه نیز راه‌های استفاده از نیرو و توان ملی و عمومی به شکل دقیق‌تر بازشناسی شود، قطعاً راه‌حل‌های بهتری هم وجود دارد؛ باید آن را پیدا کرد.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات