امام خامنهای(مدظلهالعالی) روز گذشته در دیدار نخبگان استان کرمانشاه درباره عملکرد و الگوسازی رسانههای استکباری، تلاش شبکههای رسانههای نظام استبداد بینالمللی را برای برجسته کردن الگوهای منحرف و سخیف، برگرفته از اهداف خطرناک پروتکلهای صهیونیستی دانستند و افزودند: «این الگوسازی شبکهای، براساس سیاستهای مشخص و مدون صورت میگیرد.»
غرب و بهویژه صهیونیسم خیلی زود به قدرت و جذابیت مسحورکننده رسانه و اینکه میتوان از آن بهعنوان یک سلاح بسیار برنده استفاده کرد، پی برد. این در حالی بود که سایر کشورها که با تأخیری قابل توجه به رسانه دست پیدا کردند، گمان میکردند قابلیت این رسانه در حد اطلاعرسانی سریع و فراگیر است و چیز مهمی درباره پیام، آثار و ویژگیهای پیام و قابلیت عظیم و پیچده آن نمیدانستند. بهعبارتی، در این کشورها برای سالهای طولانی، رسانه تنها یک ابزار ساده اطلاعرسانی بود و بس. این میزان شناخت از رسانه با آنچه که در غرب درباره رسانه میگذشت، بسیار فاصله داشت و متفاوت بود. قدرتمندان و سرمایهداران غربی به اتکای رسانه برای بهرهکشی از ملتهایشان و سایر ملتها برنامهریزی بسیار مفصلی کردند و به موازات سلطه کامل و نامحسوس بر افکار و رفتار مردمشان، کار استعمار نامرئی سایر ملل از طریق رسانه را آغاز کردند. امروز فراگیرترین و تأثیرگذارترین رسانههای جهانی که در اختیار شبکه رسانهای جهانی صهیونیسم است، با لحاظ کردن منافع صهیونیسم رنگارنگ با الگوسازی در عرصههای مختلف زندگی فردی و اجتماعی با سلب اختیار از انسانها و کشورها، آنها را به اجرای این الگو وامیدارد. کانون اصلی این الگوسازی جهانی که منطقه ممنوعه تلقی میشود و تمام تلاش صهیونیسم برای آن صورت میگیرد و هیچگاه نباید آشکار شود، تهی کردن انسانها از اصلیترین ویژگیهای انسانی است،تا انسان تهی شده از این ویژگیها بدون اعتراض و مقاومت، تسلیم برنامههای صهیونیسم شود. با این حال گویا کم و بیش در گوشه و کنار جهان، رسانههایی متفاوت از شبکه رسانهای صهیونیسم در حال قد علم کردن هستند که باید آن را به فال نیک گرفت و به گسترش آن کمک کرد.