صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۹  ، 
کد خبر : ۲۳۰۰۸۱

ترور فرماندهان سپاه با کدام منطق؟


یدالله جوانی
پس از گذشت مدتی از پروژه سپاه هراسی و به اوج رساندن این پروژه از سوی آمریکا یی ها با اعلام کشف توطئه ترور سفیر عربستان در داخل خاک آمریکا و ادعای اینکه سپاه قدس پشت سر آن قرار دارد! فاز جدید پروژه سپاه ستیزی کلید خورد. ترور فرماندهان سپاه در پروژه سپاه ستیزی که از سوی آمریکایی ها طراحی شده، گویا از جایگاه ویژه ای برخوردار است. سوال این است که آمریکایی ها با چه منطقی فکر می کنند و چگونه ترور فرماندهان سپاه را، تنها راه برون رفت از بن بست هایی می دانند که در آن گرفتار شده اند. طی روزهای گذشته و پس از اتهام زنی بی پایه و اساس به جمهوری اسلامی مبنی بر تلاش برای اقدام تروریستی در خاک آمریکا، سپاه پاسداران و به ویژه نیروی قدس به شدت مورد هجوم سناریونویسان آمریکایی قرار گرفت و در این راستا و برخلاف عرف بین المللی و قواعد دیپلماتیک، مدعیان مبارزه با تروریسم، سخن از ترور فرماندهان سپاه به میان آوردند! سخنان «جین کین» رئیس سابق ستاد نیروی زمینی ارتش آمریکا در کنگره این کشور، نمونه ای از این نوع اظهارات است. وی خطاب به نمایندگان کنگره با اشاره به داستان ساختگی و موهوم ترور سفیر عربستان در خاک آمریکا از سوی سپاه می گوید: «چرا آنان را نمی کشیم و چرا ما آنها را ترور نمی کنیم؟» جین کین در ادامه اظهارات خود که سوال گونه مطالبی را مطرح می کند، پیشنهاد انجام عملیات محرمانه (ترور) علیه مسئولان جمهوری اسلامی را به صورت جدی ارائه می دهد! در چنین فضایی، برخی از اعضای کنگره آمریکا با صراحت تمام سخن از ترور سرلشکر سلیمانی، فرمانده قدس سپاه به میان می آورند. نوع موضع گیری های مقامات آمریکایی علیه سپاه، نشانه ای از میزان بالای عصبانیت آنان از سپاه و پاسداران است. دلیل این عصبانیت را می توان در ارزیابی آنان از سپاه به عنوان عامل اصلی عمده شکست ها و ناکامی های شان در خاورمیانه و جهان اسلام جست وجو کرد، اما اینکه آمریکایی ها چه فایده ای را از ترور فرماندهان سپاه برای خود متصور می دانند، نکته ای است که در اظهارات یکی از اعضای سابق سیا مورد توجه قرار گرفته است. «روئل مارک گرجت» یکی از کارشناسان سابق بخش خاورمیانه در سازمان جاسوسی آمریکا(سیا) و عضو بنیاد دفاع از دموکراسی، با بیان تفاوت بین منطق سپاه با منطق آمریکا، می گوید: «آنان (پاسداران) را نمی توان مرعوب کرد، مگر اینکه یکی از آنان کشته شود!»
مشکل اصلی آمریکایی ها در برخورد با ملت ایران، نظام اسلامی و سپاه پاسداران را باید در همین کلام کوتاه عضو سابق سیا جست وجو کرد. نترسیدن و مرعوب نشدن ملت ایران، نظام اسلامی و پاسداران انقلاب اسلامی از آمریکا، مشکل اصلی استکبار در مقطع کنونی می باشد. چند سال پیش و در اوج تهدیدات نظامی ایران از سوی آمریکا به بهانه فعالیت های هسته ای کشورمان، یکی از صاحب نظران برجسته آمریکا طی تحلیلی به این نکته مهم اشاره کرد که مشکل اصلی آمریکا این است که: «مردم ایران نسبت به تهدیدات آمریکا بی اعتنا بوده و هرگز مرعوب نمی شوند.» آیا اکنون چیزی عوض شده که آمریکایی ها با چند ترور می خواهند ملت ایران و به ویژه پاسداران را مرعوب ساخته و از این رهگذر در حرکت انقلابی و رو به جلو آنان خللی ایجاد کنند؟ در این راستا باید گفت:
1- مرعوب نشدن ملت ایران در برابر آمریکایی ها و دیگر دشمنان، ریشه در باورها و اعتقادات دینی دارد. مردم ایران بر اساس این باورها و اعتقادات از هیچ کس جز خدا نمی ترسند.
2- در مکتب اسلام و به ویژه در مذهب تشیع، شهادت در راه خدا به تعبیر زیبای حضرت امام خمینی(ره)، هنر مردان خداست. بر این اساس طی چهار دهه گذشته، روحیه شهادت طلبی در مردم ایران و به ویژه در میان پاسداران و بسیجیان همواره وجود داشته و اکنون نیز مشتاقان شهادت در این خیل عظیم بسیارند. آیا دشمنان، این جمله امام خامنه ای (مدظله العالی) در کنار پیکر پاک و مطهر شهید حاج احمد کاظمی را فراموش کرده اند که فرمودند، بعد از شهادت صیاد شیرازی، شهید کاظمی از من خواست تا برایش دعا کنم تا شهید بعدی او باشد! آیا دشمن نمی داند که این آرزوی شهید کاظمی که یک آرزوی قلبی بود، در بسیاری از فرماندهان سپاه و از جمله سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی وجود دارد. اگر نمی داند، بداند که امروز همانند دیروز، شوق شهادت و پرواز به ملکوت اعلی برای رسیدن به مقام «قرب» و قرارگرفتن در موقعیت «عند ربهم یرزقون» در بسیاری از پاسداران و بسیجیان از افراد چون سردار سلیمانی گرفته تا بسیجیانی که هم سن و سال شهید فهمیده ها هستند، موج می زند.
3- از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز، دستان جنایتکار آمریکایی ها، پشت بسیاری از ترورهایی که در ایران انجام شده وجود دارد و مشاهده می شود، همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فرمودند:« یکصد سند غیرقابل خدشه دراین خصوص وجود دارد که برای بی آبرو کردن آمریکا به دنیا ارائه خواهد شد» اما سخن اینجاست که آمریکایی ها تاکنون از این ترورها چه بهره ای برده اند؟ آیا طی سال های گذشته این سخن حضرت امام(ره) به اثبات نرسید که فرمودند: «بکشید ما را ملت ما بیدارتر می شود.» آیا بیدارتر، زنده تر، پویاتر و بالنده تر از ملت ایران، ملتی در صحنه وجود دارد؟ این پویایی و این بالندگی ملت ایران مرهون همین خون های پاکی است که به دست ناپاکان عالم و در رأس آنها آمریکایی های جنایتکار بر روی زمین ریخته شده است و به طور قطع از این پس نیز و در این راستا، هر خونی که بر زمین ریخته شود، جز بیدارتر و زنده تر کردن ملت ایران برای استمرار ایستادگی اش در برابر نظام سلطه و شتاب بخشیدن به حرکت های انقلابی اش برای تحقق هر چه سریع تر تمامی اهداف انقلاب اسلامی پیامدی نخواهد داشت. بنابراین خواب های آشفته ای که برخی از مقامات آمریکایی از سر پریشان حالی، استیصال و درماندگی دیده اند و تصور می کنند با ترور یک یا چند فرمانده سپاه، ملت ایران، دولتمردان ایرانی و به ویژه پاسداران مرعوب شده و از حرکت باز می ایستند، هرگز تعبیر نخواهد شد.
4- ملت ایران در زمانی که یکه و تنها بود و جز خداوند متعال پشتیبان دیگری نداشت، با تکیه بر قدرت ایمان در برابر زورگویان عالم و استکبار جهانی ایستاد و هرگز مرعوب تهدیدها و قدرت نمایی آنها نشد. اکنون که دیگر شرایط عوض شده و ابهت ابرقدرت ها در هم ریخته، بیداری اسلامی نشأت گرفته از انقلاب اسلامی عمده مسلمانان را وارد عرصه مبارزه با نظام سلطه و آمریکا نموده، رژیم های مستبد و وابسته به غرب در کشورهای اسلامی یکی پس از دیگری در حال فروریختن هستند، خاورمیانه نمایشگاهی از شکست ها و ناکامی های آمریکا شده، رژیم صهیونیستی در آستانه فروپاشی قرار گرفته و جنبش 99 درصدی وال استریت بر ضد نظام سرمایه داری به فروپاشی نظام سرمایه داری شتاب بخشیده، به طریق اولی، ملت ایران در برابر هر توطئه ای از سوی آمریکایی ها و متحدانش، ایستادگی خواهد کرد و هرگز مرعوب نخواهد شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات