صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۲  ، 
کد خبر : ۲۳۰۱۶۰

رادیکالیسم از سر استیصال/ رسول سنایی راد

در چند روز گذشته تلاش هایی برای بزرگنمایی خطر حمله ی رژیم صهیونیستی بر علیه جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت، که ابتدا از سوی روزنامه های دولتی وابسته به آن رژیم اعلام شد و سپس رئیس جمهور غاصبان فلسطین، اعلام داشت احتمال حمله ی نظامی علیه ایران بسیار نزدیک تر از گزینه های سیاسی است.

اختصاصی بصیرت/
در چند روز گذشته تلاش هایی برای بزرگنمایی خطر حمله ی رژیم صهیونیستی بر علیه جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت، که ابتدا از سوی روزنامه های دولتی وابسته به آن رژیم خبری مبنی بر مطرح بودن بحث حمله به ایران در کابینه ی نتانیاهو اعلام شد و سپس رئیس جمهور غاصبان فلسطین، اعلام داشت احتمال حمله ی نظامی علیه ایران بسیار نزدیک تر از گزینه های سیاسی است. همچنین پیش از آن اخبار، برخی اقدامات و مانورهای نظامی مثل تمرین خلبانان رژیم اشغالگر قدس بر روی کشور ایتالیا برای عملیاتهای دوربرد و پروازهای طولانی و آزمایش موشک های جدید و دور برد نیز مطرح شده بود که مقدمه ساز این مواضع سیاسی به حساب می آید. همانگونه که عقب نشینی آمریکا از کشور عراق پایان یافتن زمان برقراری منطقه ی پرواز ممنوع بر فراز خاک عراق نیز فراهم آورنده ی شرایط چنین عملیاتی القاء می شد.گرچه نظام رسانه ای وابسته به صهیونیستها تلاش می کند این تهدید را خبری جدی و محتمل نشان دهد اما واقعیت های دیگری آن را به واگذاری یک نقش در سناریوی کلی فشار بر جمهوری اسلامی به رژیم صهیونستی و یک حرکت روانی و تبلیغالتی تنزل می دهد. شواهد و نشانگانی که این گمانه را تقویت می کند عبارت اند از:
1- تنظیم زمان اعلام این ادعا ها با زمان ایفای نقش آمانو برای سناریوی اخیر آمریکایی ها و طرح برخی ادعاهای خلاف واقع بر علیه فعالیتهای هسته ای جمهوری اسلامی ایران که ماهیت غوعاسالارانه این ادعارا آشکار می سازد.
2- نا ممکم بودن پیاده سازی ادعای رژیم صهیونیستی برای حمله ی نظامی به مراکز هسته ای کشورمان علاوه بر مخالفت جامعه ی اطلاعاتی و نظامی این رژیم با این حمله با هشدارهای خارجی مبنی بر بی نتیجه بودن و پیامدهای خطرناک آن نیر مواجه شده است. نمونه ی آن مواضع صریح وزرای خارجی روسیه و فرانسه با این ادعای رژیم صهیونیستی است.
3- تجربه ی علمی رژیم صهیونیستی در جنگ های 33 روزه و 22 روزه و شکستهای سنگین از حزب الله و حماس که آسیب پذیری آن رژیم در برابر نیروهای جهادی و مکتبی را نشان داده و اعتماد به نفس فرماندهان و ناکارآمدی ماشین نظامی آن را در نبردهای واقعی آشکاری ساخته است.
4- این ادعا با استراتژی های جنگی این رژیم و الزامات ژئواستراتژیک آن که متکی بر جنگ هایی کوتاه مدت، خارج از منطقه ی راهبردی و با نتیجه ی معلوم مغایرت دارد و می تواند این اشتباه موجب جنگی فرسایشی بلند مدت شده و با توجه به فقدان عمق استراتژیک رژیم صهیونیستی موجبات نابودی آن را فراهم آورد.
5- پدیدآوردن تغییرات راهبردی در سطح منطقه که علیه رژیم صهیونیستی و به نفع جمهوری اسلامی ایران است و نمونه ی آن سقوط رژیم های مبارک،بن علی و انقلابهایی که موجب شده خطیب نماز عید قربان در قاهره با صراحت و شفافیت در باره ی تهدید آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران به غرب هشدار دهد که " غربی ها بدانند که متحد و یکصدا هستیم."
بنابر این شیمون پرز در شرایطی که در داخل با اعتصاب و اعتراض گسترده و سراسری و در پیرامون نیز با تغییراتی مغایر امنیت رژیم غاصب صهیونیستی مواجه است، شاید چنین ادعایی را برای بازسازی روحیه ی بهم ریخته ی صهیونیستها مفید بدانند، اما مطمئنا باید به عواقب آن نیز توجه نمایند. البته برخی کارشناسان این موضع رادیکال سران صهیونیستی را کمکی به آمریکا برای فضاسازی در جهت متقاعد ساختن اعضای شورای امنیت به صدور قطعنامه ی تشدید تحریم نیز تلقی می کنند که مواضع سارکوزی رئیس جمهور فرانسه مبنی بر دفاع از تحریم بجای حمله ی نظامی نیز در این راستا تحلیل می شود. از این رو آنان اذعان داشته اند، رژیم صهیونیستی سگ هاری است که گاهی هم به نفع آمریکایی ها پارس می کنند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات