تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۱  ، 
کد خبر : ۲۳۳۲۱۴
سردار محمد حیاتی در گفت‌وگو با ایران تشریح کرد

روحیه بسیجی موتور محرک انقلاب

مقدمه: هفته بسیج بهانه‌­ای شد تا به سراغ یکی از بسیجیانی برویم که هرچند سال­‌های دفاع مقدس را از نزدیک لمس کرده و مدت‌ها در خط مقدم با روحیه بسیجی علیه دشمن اقدام نموده و در این راه عزیز برادر بزرگوارش را نیز تقدیم انقلاب نموده اما خصوصیت مهمش این است که همچنان بسیجی مانده است. سردار امروز در قامت یک معلم در دانشگاه‌های کشور تجربیات سالیان دور خود را به نسل سوم و چهارم انقلاب منتقل می­‌کند به امید آن­که این نسل بهتر و بیشتر از قبل بتوانند اهداف خمینی‌کبیر را تحقق بخشند. با او از بسیج سخن گفتیم و نقش روحیه بسیجی در پیشبرد اهداف انقلاب در شرایط امروز کشور و دنیا. در ذیل، متن این مصاحبه که در فضایی صمیمی و با همکاری و حسن‌نیت سردار حیاتی انجام‌شد تقدیم خوانندگان عزیز می‌شود:

* روزی که بسیج مردمی به ابتکار عمل امام خمینی(ره) تأسیس شد، حضرت‌امام برای آن چشم‌انداز و افقی روشن را ترسیم فرمودند. این فرهنگ و روحیه بسیجی بر چه مؤلفه‌هایی استوار بوده که روز به روز ثمرات آن افزون و افزون‌تر شده است؟
** بسیج یک فرهنگ است که باید به نسل‌های سوم و چهارم منتقل شود که قطعاً منتقل شده است. در مورد 8 سال دفاع مقدس و روحیه بسیجی باید بگویم اگر اغراق نکرده باشیم، جنگ ما در مقابل عراق جنگ جهانی سوم بود. از 21 کشور اسیر داشتیم. بزرگ‌ترین تجهیزات استراتژیک امریکا و غرب در اختیار صدام قرار گرفته بود. مثل هواپیماهای مجهز و پیشرفته، توپ‌های 2 زمانه اتریشی و بسیاری تجهیزات دیگر و امکانات و پشتیبانی که از سوی تمامی کشورهای حوزه خلیج فارس به عراق می‌شد، بی‌سابقه بود. آنها می‌خواستند که انقلاب اسلامی را شکست دهند. در همین جا باید بگویم فرهنگ انقلاب اسلامی و رویکرد آن بسیجی‌گونه بوده و می‌باشد یعنی معنویت، اسلام، امام و انقلاب فرایندی بود که در این قالب حرکت کرد. دشمنان درصدد این بودند که این روحیه شکسته شود. در این راستا دشمن درصدد آن بود تا اراده ناصواب خود را بر آحاد ملت ایران تسلط دهد اما در دفاع مقدس به گونه‌ای مقاومت کردیم که لقب‌های گوناگونی در دنیا به ما دادند. حضرت امام و بقیه نخبگان جامعه نیز به بسیج لقب‌های مختلفی دادند که ناشی و نشأت گرفته از حرکت آن بود. قبل از جنگ روحیه بسیجی سازماندهی نشده بود اما بسیجی‌ها بودند و اینگونه بود که حضرت امام، این روحیه و نگرش را در قالبی به نام بسیج سازماندهی کردند.
تشکلی که به وجود آمد، متشکل از نیروهای مؤمن، انقلابی و پشتیبانی کننده سپاه بود. سیاست‌هایی که باید با توجه به فرهنگ انقلاب اسلامی منتشر می‌شد، توسط بسیجیان در مساجد، دانشگاه‌ها، دبیرستان‌ها، مراکز تحقیقاتی، پزشکی، کارگری، کشاورزی و... انجام می‌گرفت. یعنی در ریزترین، کوچک‌ترین و دورترین مکان‌ها از نظر جغرافیایی، حضور داشتند. از سوی دیگر، ما بحثی در مدیریت داریم و می‌گوییم تصمیم‌گیری متمرکز یا غیر متمرکز. در اینجا برای بسیجیان با توجه به روحیه انقلابی و مؤمن بودن، توجه به اهداف انقلاب و اجرا کردن خواسته‌های امام، وحدت رویه مهم بود. دلیل آن هم کاملاً روشن است چرا که امام خود را خوب شناخته بودند. ما تعریفی از امام داریم، مستضعف به پا خاسته‌ای که استضعافش در مقابل خدا و امام زمان(عج) بود و لاغیر. بسیجیان ولی فقیه را شناخته بودند ولی فقیه هم که می‌گوییم، برای آن تعریف داریم و می‌گوییم استمرار حرکت انبیا در طول تاریخ. اگر دیروز پیغمبر بود، امروز امام است، امروز حضرت آقاست. یعنی ما تفاوتی بین حضرت پیغمبر(ص) و حضرت آ‌قا نمی‌بینیم. فرمان همان فرمان است. شاخص‌ها، ‌همان شاخص‌ها است و این است که بسیجیان با معنویت خاصی در تمام عرصه‌های فرهنگی، نظامی،‌ اجتماعی و اقتصادی همانند یکدیگر حرکت می‌کنند و یک نحوه حرکت دارند، چون نگاه آنها نگاه اعتقادی و ارزشی است. چون فرمان رهبری را اجرا می‌کنند و موضوع غیر ارزشی در دستوراتی که اجرا می‌کنند، نیست.
* وجه تمایز بسیج با سایر تشکل‌ها و نهادهایی که در جهان وجود داشته و دارد، اعتقادی بودن و ارزشگرایی است. از نظر شما شاخصه‌های این موضوع چیست؟
** ببینید، کسی هست به نام پروفسور مظفر که مصری است. او می‌گوید: «فرق اجتماع و جامعه این است که اجتماع یعنی جمع شدن افرادی که وجه اشتراک زیادی با هم ندارند.» مثال می‌زند که اگر دانه‌های گرد نخود را کنار هم بگذاریم، تشکیل یک اجتماع دانه‌های نخود را می‌دهند. وقتی آنها را فوت کنی، هر کدام به جایی می‌روند، حالا اگر به سر همه این دانه‌ها سوزن بزنیم و آنها را با یک نخ به هم وصل کنیم، تشکیل یک جامعه می‌دهند.
ما اجتماع بسیج نداریم، بلکه جامعه بسیج داریم. جامعه بسیج سرهایشان به هم وصل است. مشخصات آن هم دینمداری، ولایتمداری، عدالتخواهی، شجاعت، بصیرت و شهادت‌طلبی است. آنها شهادت را برای خودشان تعریف کرده‌اند. شهادت مرگی نیست که دشمن ما بر ما تحمیل کند، بلکه شهادت مرگ دلخواهی است که مجاهد با تمام منطق و شعور خود انتخاب می‌کند. این جامعه وابستگی به دنیا ندارد. اگر در دنیا هست، می‌خواهد که اسلام پیروز شود و به هدف نهایی خودش برسد.
* چرا این الگو به نحو مطلوب در جهان مطرح شد؟
** امروز بسیج به عنوان یک الگوی کاملاً موفق در جهان حتی در کشورهایی که دین ندارند، ‌مطرح است. بیداری اسلامی در منطقه هم نشأت گرفته از بسیجیان است. ما وقتی که می‌گوییم شهادت‌طلبی بسیجیان و پاسدارانی که شهید شدند، موضوع ساده‌ای نیست. بسیجی کسی است که آموزه‌های دینی خودش را در میدان دفاع مقدس پیاده کرد. بسیجی و شهید یک عارف است. ما در عرفان واقعی داریم که شما یک دود از دور می‌بینید. علم پیدا می‌کنید که آنجا آتش است. یعنی علم‌الیقین. حرکت می‌کنیم و در صحنه آتش قرار می‌گیریم و آتش را به چشم می‌بینیم که می‌شود عین‌الیقین. من آتش را به چشم دیده‌ام. درون آتش می‌روم و از جنس آتش می‌شوم که می‌شود حق‌الیقین. این که شهدای ما از باارزش‌ترین و شیرین‌ترین عنصر خودشان به نام جان را می‌گذرند، به این دلیل است که به حق‌الیقین رسیده‌اند. بسیجی کسی است که این مسیر را طی می‌کند و کسی که این مسیر را طی می‌کند، دچار فریب‌های دنیوی نمی‌شود. در کردستان همین گروه‌های ضد انقلاب مثل دموکرات و... بسیجیان را می‌گرفتند و تا گردن توی خاک می‌گذاشتند. به سر و صورتش آب کله پاچه می‌زدند، مورچه‌های کوهستانی که مورچه‌های پا بلند و گزنده‌ای بودند، می‌آمدند و به دور سر و صورت او جمع می‌شدند. مورچه به طور تدریجی سر و صورت آن بسیجی را می‌خورد. این تدریجی‌ترین مرگ روی زمین است ولی بچه‌های ما آخ نمی‌گفتند. به خاطر این که نمی‌خواستند اراده ناصواب دشمن بر آنها تسلط پیدا کند.
به خاطر این که امام را داشتند. به خاطر این که همه آموزه‌های دینی را در صحنه عمل امتحان می‌کردند. حضرت امام جملات زیبایی در مورد بسیجیان دارند: باید بسیجیان جهان اسلام در فکر ایجاد حکومت بزرگ اسلامی باشند. مختص ایران نیست و این شدنی است. کسی که بگوید شدنی نیست، بسیجی نیست. بسیج تنها منحصر به ایران اسلامی نیست. باید هسته‌های مقاومت را در تمامی جهان به وجود آورد و در مقابل شرق و غرب ایستاد. شما بسیجیان در جنگ تحمیلی، نشان دادید که با مدیریت صحیح و خوب می‌توان اسلام را فاتح جهان نمود. شما باید بدانید که کارتان به پایان نرسیده است. انقلاب اسلامی در جهان نیازمند فداکاری‌های شماست... مسئولان تنها با پشتوانه شماست که می‌توانند به تمامی تشنگان حقیقت و صداقت اثبات کنند که بدون امریکا و شوروی می‌توان به زندگی مسالمت‌آمیز توأم با صلح و آزادی رسید. ما می‌توانیم. زندگی داشته باشیم که هم عدالت اجرا شود و هم آزادی باشد و هم استقلال. ما می‌توانیم و توانایی این را اسلام به ما داده است. حضور شما در صحنه‌ها موجب می‌شود که ریشه ضد انقلاب در تمامی ابعاد از بیخ و بن قطع گردد. در همین جا باید بگوییم هر ضد انقلابی با هر شیوه‌ای که تا الآن آمده، شکست خورده است. امریکا مستقیم به طبس آمد و شکست خورد. ضد انقلاب‌های مختلف، منافقین، گروهک‌های چریکی فدایی غرب، گروهک‌های ضد انقلاب در کردستان، نیروهای نفوذی مانند بنی‌صدر، قطب‌زاده امثال اینها همه شکست خوردند. دلیل آن هم روشن است، ماده‌ای به نام عسل هیچ موقع آلوده نمی‌شود چون زنبورهایی که شهد گل‌ها را می‌مکند، در انتخاب گل باید مراقب باشند.
اگر آلودگی وارد کند، عسل نمی‌شود به همین دلیل است که ماندگاری دارد. بسیج یک تشکل است که در آن آلودگی نیست. برای خدا و فارغ از خود است. بسیج یک فرد نیست. بسیج یک جریان و یک حرکت است. مختص ایران هم نیست. مختص جهان اسلام است. این بیداری اسلامی که الآن در منطقه می‌بینید و حرکتی هم که در بیرون از منطقه مشاهده می‌کنید هم ناشی از همین روحیه و فرهنگ است. ممکن است حرکت وال استریت اسلامی نباشد ولی متأثر از حرکت انقلاب اسلامی است. این است که الآن نقطه مقابل تمام زیاده‌خواهی‌های امریکا و استکبار، انقلاب اسلامی است. حضرت امام می‌فرمایند که در حوادث گوناگون پس از پیروزی انقلاب خصوصاً جنگ، نهادها و گروه‌های فراوانی بودند که با ایثار و خلوص و شهادت‌طلبی کشور و انقلاب را بیمه کردند ولی حقیقتاً اگر بخواهیم مصداق کاملی از ایثار و خلوص و فداکاری و عشق به ذات مقدس حق و اسلام را ارائه دهیم، چه کسی سزاوارتر از بسیج و بسیجیان خواهد بود.
ایثار و اخلاص شما بسیجیان بالاترین ارزش است. من به تمام جهان با قاطعیت اعلام می‌کنم که اگر جهانخواران بخواهند در مقابل دین ما بایستند، ما در مقابل همه آنان خواهیم ایستاد و تا نابودی تمام آنان از پای نخواهیم نشست. این جملات فرمایشات حضرت امام است. یعنی کسی که بخواهد در مقابل دین بایستد، با یک چنین تشکل، تفکری و چنین مقاومتی روبه‌رو خواهد شد. الآن شما بسیجیان سراسر جهان را مشاهده می‌کنید. یکی در قالب وال استریت است دیگری در قالب برکنار کردن و عزل کردن معمر قذافی، بن علی و حسنی مبارک است. این تفکر است که حسنی مبارک را درون قفس می‌فرستد. این مسائل چرا 40-30 سال پیش نبود. چرا برده‌داری مدرن رو به افول می‌رود؟ چرا حرف‌ها و ادعاهای اینان برای مردمشان هم دیگر قابل قبول نیست. چرا قبلاً قابل قبول بود و الآن قابل قبول نیست؟ اینها همه متأثر از معیارهای انقلاب اسلامی و طنین فرمایشات حضرت امام است که مسیح‌وار مردگان را در دنیا زنده کرده و در مقابل زورگویان و کسانی که می‌خواهند مردمشان را غارت کنند، ایستاده‌اند. حضرت امام در جای دیگری می‌فرمایند: بسیج میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت‌یافتگان آن نام و نشان در گمنامی و بی‌نشانی گرفته‌اند. دنبال مسائل سیاسی نیستند. دنبال ثروت نیستند. دنبال قدرت نیستند. بسیج فقط از اهداف انقلاب اسلامی دفاع می‌کند. بسیج می‌خواهد به قله علم برسد. باید توجه کنیم که ما در قرن چهارم در قله علم جهان بودیم و این استکبار بود که ما را به اینجا کشاند. الآن بسیج می‌خواهد فرایند گذشته با سرعتی بالاتر تکرار شود.
مقام معظم رهبری نیز در مورد بسیج می‌فرمایند که این ارزش بسیج است... اگر ما نیروی بسیج و مردمی را از آن دو نیرو جدا کنیم، یعنی سپاه و ارتش، نخواهند توانست انقلاب را در ابعاد جهانی‌اش پشتیبانی کنند. محور دفاع از انقلاب همین آحاد عظیم میلیونی بسیج است. به عنوان یک بسیجی، هرجا که انقلاب به وجود خود من نیاز داشته باشد، حاضرم خدمت کنم. همه باید به این عضویت افتخار کنیم، چون اساسی‌ترین کار انقلاب را بسیج انجام می‌دهد، همین‌جا باید بگویم که کسی که مخالف تفکر بسیجی باشد، با انقلاب و نقطه نظرات رهبر انقلاب هم موافق نیست و نمی‌تواند در این خیل عظیم بسیجیان قرار گیرد.
حضرت آقا همچنین می‌فرمایند که جوانان را باید در صحنه نگه‌داشت، روحیه بسیجیان باید حفظ شود. مسئله مهم در امر سازندگی و بازسازی کشور، سپردن کارها به دست جوانان است و حضور بسیج به معنای حضور نیروهای ناب انقلاب در این صحنه است. بسیجی باید در وسط میدان باشد تا فضیلت‌های اصلی انقلاب زنده بماند. اگر بسیجی کنار برود، فضیلت‌های اصلی انقلاب هم زیر سؤال می‌رود و باز ایشان می‌فرمایند: بسیج پایدار و ماندنی است و برای این‌که ایران اسلامی بتواند بار سنگین هدایت الهی و سعادت انسان‌ها را به سرمنزل مقصود برساند، بسیج باید روز به روز توسعه یابد و روحیه و معرفت بسیجی فراگیر شود. ذکر این نکته در همین‌جا لازم است که بگویم یکی از نظریه‌پردازان امریکا می‌گوید اگر ما نگذاریم فرهنگ نسل اول و دوم انقلابی به نسل سوم و چهارم برسد، در آینده انقلابی وجود نخواهد داشت. در این راستا این بسیج است که فرهنگ را انتقال می‌دهد و در میدان عمل است که فضیلت‌ها، ارزش‌های واقعی انقلاب اسلامی حفظ شده و در آینده هم قطعاً حفظ خواهد شد.
در جای دیگری رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند که عظیم‌ترین، ارزشمندترین و ماندگارترین یادگار امام عظیم‌الشأن بسیج مردمی است که امروز در دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، دستگاه‌های علمی، روستاها و شهرها حضور برجسته و درخشانی دارد و به برکت قدرت بسیج بود که شخصیت ملت مسلمان ایران در جهان آشکار شد.
* شما به خوبی به مؤلفه‌های مدنظر امام و رهبر معظم انقلاب اشاره کردید اما با عملی شدن این فرهنگ و روحیه در جامعه چه افق و چشم‌اندازی را متصور هستید؟
** تنها چیزی که توانسته به جامعه در برابر توطئه‌های دشمنان مصونیت بدهد و جامعه را در برابر امراض سهمگین دشمن نجات بدهد بسیج است. تأثیرگذاری خانواده شهدا در هر محله‌ای، تأثیرگذاری شهید، تأثیرگذاری تفکر یک معلم بسیجی، تأثیرگذاری پژوهشگران و ... فراتر از تصورات است.
در زمینه هسته‌ای نگاه کنید، می‌گویند شما در سطح این کلاس نبوده‌اید، اما جوانانی با تفکر بسیجی شب تا صبح کار کرده‌اند تا توانسته‌اند این عظمت را به وجود بیاورند. الان در موضوعات دیگر مانند نانوتکنولوژی، پزشکی انجام بزرگترین جراحی‌های جهان، موضوع هوا - فضا، ساختن تجهیزات و یا در موضوع بصیرت مردم و اینکه چرا مردم ما آنچه که امریکایی‌ها و دشمنان می‌گویند قبول نمی‌کنند نقش پررنگ بسیج را می‌بینیم.
اصلاً جامعه بسیج را جدا از جامعه خودمان نمی‌بینیم، اینها یکی هستند، تفکیک‌ناپذیرند، این است که وقتی یک جامعه بصیر وجود داشته باشد در مقابل هر میکروبی سریع پادزهر ایجاد و مقابله می‌کند.
* یعنی این موضوع را یک فرهنگ و روحیه می‌دانید؟
** بله. فرهنگ حاکم بر مملکت که تأثیر ‌آن بر منطقه و جهان پدیدار می‌شود. یعنی تأثیر فرهنگ بسیجی علاوه بر این که خود جمهوری اسلامی را مصون کرده به کشورهای منطقه و جهان خارج از منطقه همچنین خارج از جهان اسلام یک تفکر مقابله داده است. مگر اینها جنایاتی همچون جنایات صبرا و شتیلا را راه نینداختند؟
کجای دنیا عکس‌العمل نشان داد؟ الان به باریکه نوار غزه حمله می‌شود. دنیا بلند می‌شود دلایل این مسائل کاملاً روشن است. این مسائل تمامی نشأت گرفته از جمهوری اسلامی است. بسیجیان ما به گونه‌ای روحیه جهادی را در میدان عمل به نمایش گذاشته‌اند که بچه‌های حماس و حزب‌الله با همین روحیه در میدان عمل مشغول کار هستند و باعث می‌شود یک جمعیت 5 هزار نفری حزب‌الله، اسرائیلی را که مدعی است ارتش چهارم دنیا با تکنولوژی پیشرفته را در اختیار دارد طی 33 روز شکست دهد. از سوی دیگر نظامیان صهیونیست دیگر نظرشان نسبت به تکنولوژی مدرن و پیشرفته‌شان شکست خورده است و این بدترین شکست است. آنها اکنون در یک افسردگی شدید به سر می‌برند که این نیز یک شکست فکری و درونی برای آنها محسوب می‌شود. الان در بازی‌های خودشان، به محتوا و درون انسان‌های نظامی‌شان نگاه می‌کنند و می‌خواهند این را بازسازی کنند. این موضوعاتی است که دشمن از آن کلافه شده است. در جریان درگیری حزب‌الله با صهیونیست‌ها، سران تل‌آویو صبح می‌گفتند مثلاً ما 100 سکوی پرتاب موشک حزب‌الله را زدیم اما بعدازظهر 300 موشک شلیک می‌شد. اینها صهیونیست‌هایی بودند که ظرف شش روز کشورهای عربی را به زانو درآوردند. چرا حزب‌الله توانسته مقاومت کند. چون تفکر بسیج بر آنها حاکم بوده است اینها خیلی فرق می‌کند. اینجا انسان است که می‌تواند تاریخ را بسازد و انسان است که می‌تواند یک تاریخ را جابه‌جا کند. انسان‌های ترسو و بزدل، مثل صدام و قذافی همه دیدند که کجا پیدایشان کردند. این افراد دنیا‌طلب و شهوت‌ران هستند. این افراد چیزی از انسانیت و شاخص‌های انسانی که از عدالت و مقابله با ظلم صحبت می‌کند را درنیافته‌اند. اما بسیجیان انسان‌های فکوری هستند که تئوری و عملی کار می‌کنند، هر دو را با هم دارند یعنی شعور و شعار با هم. اینها کسانی هستند که ما به آنها می‌گوییم پیرو ولایت فقیه.
* با توجه به معیارهایی که گفتیم باید از این پس چه استراتژی‌ را در پیش بگیریم تا به آن موفقیت مورد نظر که گفتید برسیم؟
** ما فرهنگ‌سازی کرده‌ایم، دلیل فرهنگ‌سازی هم مقابله خودمان در مقابل توطئه‌های دشمن است. در مقابل هر حرکتی که انجام گرفته موفق شدیم. حضرت‌امام (ره) می‌فرمایند که تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی ایران یقیناً از برکات و الطاف جلیله خداوند تعالی بوده که بر ملت عزیز و انقلاب اسلامی ایران ارزانی شد.
بسیج بهترین و بزرگترین مدافع نیروی انقلاب اسلامی است ما تا الان نیرویی به این شکل در دنیا نداشته‌ایم و بحث‌هایی هست که چرا در انقلاب شوروی، انقلاب فرانسه، انقلاب چین، نیروهایشان سریع خراب می‌شدند اولاً رهبر نداشتند ثانیاً در اقداماتی که می‌کردند شاخص دینی و ارزشی خیلی برایشان مطرح نبود. کسی که اعتقاد دارد، اگر یک چیز گرانبهایی را دید، می‌گردد تا صاحبش را پیدا کند و به او پس بدهد. بسیجی‌های ما کسانی هستند که مدافع انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند. در سخت‌ترین میدان‌ها و شرایط امتحان پس داده‌اند، همواره آزمون‌ها را با روسفیدی و موفقیت پشت سر گذاشته‌اند. بسیجی در پیروزی انقلاب سنگردار مسجد بود. حضرت امام (ره) فرمودند مساجد را به عنوان مراکز ترویج ایدئولوژی حفظ کنید. در این عرصه‌ها بسیجیان منافقین را شکست دادند. تخریب‌چی‌های ما، کسانی که از روی میدان میدان مین می‌رفتند، خاری در چشم دشمنان بودند. بعد از فتنه 88 نیز یک کارشناس مجرب خاورمیانه به نام گری سیک می‌گوید ما تمام ملاک‌ها و معیارهایمان و آن پشتیبانی که باید صورت می‌گرفت را انجام دادیم و انتخاب نفرات نیز دقیق و درست بود، تنها چیزی که در محاسبه خودمان نگنجانده بودیم، بسیج و سپاه است.
آنها متوجه هستند و می‌دانند که بسیجیان خاری در چشم دشمنان خارجی هستند. بسیجی احیاگر پدیده الهی امر به معروف و نهی از منکر است. اگر بسیجی‌ها نبودند با چیزهایی که وارد مملکت می‌کردند، از مشروب و مواد گرفته تا مجلات، سی دی‌ها و ... کشور را تخریب می‌کردند. بسیجیان جلوی این اقدامات را گرفته‌اند، به طور مثال در ایست و بازرسی‌های شبانه که ما راحت می‌خوابیم، آنها مقابله می‌کنند. واقعاً بسیجی‌ها میدان‌دار فضائل و ارزش‌های انقلاب هستند، شیفته کوی ولایت و مجری فرمان رهبر و فدایی همیشه آماده و صبوری هستند که همواره در میادین سرنوشت‌ساز حاضرند و پا به رکاب آمده‌اند.
بسیجیان پول نمی‌خواهند، قدرت نمی‌خواهند، مقام نمی‌خواهند، همان‌طور که گفتم، اینها فارغ از خود هستند اما حضور دارند، در توصیف بسیجیان همین بس که حضرت امام که همه ساکنان ارض و سماء بر او غبطه می‌خورند فرمودند، که من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می‌خورم و از خدا می‌خواهم که با بسیجیانم محشورم گرداند. چرا که در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجی‌ام، بسیجیان لشکر مخلص خدا هستند. اگرچه نام و نشان در گمنامی و بی‌‌نشانی گرفته‌اند. امروز هم دوستان انقلاب بسیجی را بهترین مدافع شناخته شده و مایه امیدواری در راه عبور از گذرهای خطر می‌دانند. همه دشمنان قسم خورده نیز عمده‌ترین مانع خودشان را در راه رسیدن به اهدافشان، بسیجیان می‌دانند. بسیجی‌ها در هر کوی و هر برزن کابوس مرگ‌آفرینی برای کسانی هستند که بخواهند ضدانقلاب را تقویت کنند. در یک کلام بسیجی مایه امید دوستان و ناامیدی دشمنان اسلام و انقلاب است.
امروز ما نقش بسیج را در تمامی مقاومت‌ها و پایداری‌ها می‌بینیم. مثلاً می‌پرسید از کسی که چند سال است که قطع نخاع از گردن است آیا حاضر هستی سالم باشی؟ می‌گوید نه دلیل آن چیست به خاطر روحیه بسیجی.
می‌خواهد استقامت خودش را تا آخر داشته باشد. ضعف به هیچ عنوان در بسیجی غلبه نمی‌کند. به دلیل آنکه تمام آن چیزی که از آن دفاع می‌کند ارزش‌های الهی است، ارزش‌هایی است که هر انسان الهی محتاج آن است و به نظر من آیندگان نیز به بسیجیان ما غطبه می‌خورند.من به عنوان یک بسیجی و یک جانباز 50 درصد که در کردستان و در 8 سال دفاع مقدس حضور داشتم همچنین در کارهای مختلف مدیریتی بوده‌ام. پای برادر شهید خودم را 10 متری بدنش در عملیات فتح‌المبین پیدا کردم و آوردم. مادرم وقتی روی بدن تکه‌تکه برادرم قرار گرفت گریه نکرد، شعار مرگ بر امریکا، مرگ بر منافقین، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر صدام داد. من یک برادر دیگرم فرمانده گردان بود که الان پنجاه و خرده‌ای درصد جانبازی دارد. امروز بسیاری از افراد در جهان به دنبال بسیج هستند. آقای هوگو چاوز و دانیل اورتگا در امریکای لاتین به دنبال بسیج هستند و دارند کار می‌کنند. همه جاها دنبال بسیج هستند. جاهایی که موفق نمی‌شوند به خاطر تفرقه و عدم وحدت و عدم پیروی از یک رهبری خالص و ناب و رهبری الهی است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات