صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۰  ، 
کد خبر : ۲۳۳۶۷۶

شکست طراحان «سناریوی تحریم» در گام اول


محمد مرادی
شکست خوردگان انتخابات ریاست جمهوری دهم و فتنه گران پس از آن، در آستانه انتخابات آتی در وضعیت بحرانی به سر می برند. این جریان پس از ناکامی از فتنه گری و بدون آنکه چیزی عایدشان شود، تمام سرمایه اجتماعی و وجاهت قانونی خود را از دست داده و راهی جز انزوا و یا خروج از حاکمیت را پیش روی خود نمی بینند!
در این وضعیت بود که جریان های افراطی این اردوگاه بار دیگر پیش قراول شده و در اقدامی هماهنگ، سناریوی «تحریم» را کلید زدند! حزب منحله مشارکت، سازمان غیرقانونی مجاهدین انقلاب و شورای هماهنگی راه سبز امید به عنوان نمایندگان فراری کروبی و موسوی(!) به همراه 39 مجرم دربند از همین گروه ها، در بیانیه های جداگانه اما با ادبیاتی واحد، وارد میدان شدند و تلاش کردند تا با ایجاد جنگ تبلیغاتی در آستانه آغاز ثبت نام داوطلبان انتخابات، کاری کنند تا کسی در این دوره ثبت نام نکند! در بخشی از یکی از این سیاهه ها می خوانیم: «امروز گرم کردن تنور این انتخابات به هر شکل و بأی نحو کان، کمک به استبداد و در تقابل با آرمان محوری استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و نیز در تقابل با تحقق دموکراسی و تضمین حقوق بشر در کشور عزیزمان ایران است.»
بلافاصله رسانه های غربی و سایت ها و وبلاگ های ضدانقلاب عملیات رسانه ای را با تمام توان به کار گرفتند تا دنیای مجازی را دنیای تحریم نشان دهند! در حالی که آنچه در صحنه واقعی جامعه در حال جریان است، کاملاً در تعارض با توهمات فتنه گران می باشد.
سرانجام دوره یک هفته ای ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس نهم فرا رسید و استقبال داوطلبان همه را شگفت زده کرد. در حالی که مطابق با قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در ابتدای سال 1390، حداقل مدرک تحصیلی برای ثبت نام داوطلبان مجلس، از کارشناسی به کارشناسی ارشد ارتقا یافته بود و این به معنای کاهش طبیعی داوطلبان بود، سرانجام در نهایت 5393 نفر موفق به ثبت نام شدند که همه آنها دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا و تحصیلات حوزوی معادل هستند.
مقایسه این آمار با آمار مجالس هفتم و هشتم که از رکورد بیشترین ثبت نام کنندگان در تاریخ انتخابات در ایران برخوردارند به خوبی نشان می دهد که باید منتظر شکل گیری بزرگ ترین رقابت انتخاباتی کشور در 12 اسفندماه 1390 بود.
مطابق آمار رسمی اعلام شده توسط وزارت کشور، در دوره هفتم انتخابات مجلس 8172 نفر برای نامزدی انتخابات ثبت نام کرده بودند که از این میان 54 درصد (4413 نفر) مدرک کارشناسی داشته اند. با کسر این رقم از تعداد کل داوطلبان متوجه می شویم که در این دوره تنها 3759 نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترا بوده اند که 1636 نفر کمتر از تعداد داوطلبان نمایندگی در دوره نهم مجلس است.
همچنین مطابق با آمار وزارت کشور تعداد نامزدهای نمایندگی در انتخابات مجلس هشتم 7200 نفر بوده که در این بین نیز 9/48 درصد (3522 نفر) مدرک کارشناسی داشتند. باز هم با کسر این رقم از تعداد کل به این نتیجه می رسیم که تنها 3678 نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترا بوده و در مجموع 1717 نفر کمتر از داوطلبان مجلس نهم بودند.
به زبان ساده تر که اگر قرار بود مبتنی بر قانون جدید تنها از دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا ثبت نام صورت بگیرد، در انتخابات دور هفتم تعداد 3759 نفر و در مجلس هشتم تنها 3678 نفر ثبت نام می کردند که این آمار فاصله قابل توجهی با تعداد 5395 نفر در انتخابات مجلس نهم دارد. به واقع در این دوره تعداد داوطلبان ثبت نام کننده نسبت به مجلس هفتم 5/43 درصد و نسبت به مجلس هشتم 7/46 درصد افزایش داشته است.
این نتایج به خوبی نشان می دهد که بیشترین داوطلب نمایندگی در این دوره از انتخابات به ثبت رسیده است و این در حالی است که نام های پرادعای جریان فتنه با اتخاذ سیاست تحریم از ثبت نام خودداری کرده اند. نتایج مذکور به خوبی شکست فاحش طراحان سناریوی تحریم را در اولین گام در فرآیند انتخابات مجلس نهم آشکار می سازد و همه مومنان و دلسوزان نظام اسلامی را به برگزاری انتخاباتی بی نظیر و باشکوه در اسفندماه سال جاری و عاری از نام های پرادعای جریان دوم خرداد امیدوار می سازد.
ذکر این نکته خالی از لطف نیست که این جریان سال هاست که مدعی است در میان خواص و نخبگان جامعه از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و اکثریت مطلق این اقشار جامعه را جزو هواداران خود معرفی می کند. استقبال بی نظیر داوطلبان نمایندگی مجلس که اغلب آنها به دلیل داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا از تحصیل کردگان و نخبگان جامعه محسوب می شوند، به خوبی کذب اظهارات این جریان پرمدعا را آشکار می سازد. ضمن آنکه حاوی این پیش بینی دردناک برای فتنه گران است که اگر نخبگان جامعه حاضر به همراهی با این جریان در «خط تحریم» نیست، مبتنی بر ادعای خودشان به طریق اولی، سناریوی تحریم در نزد توده های ملت جایگاهی نخواهد داشت و باید در انتظار حماسه دهها میلیونی ملت در روز 12 اسفندماه 1390 بود که چشم تحریم کنندگان و حامیان بیگانه آنان را کور خواهد کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات