تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۰  ، 
کد خبر : ۲۳۵۷۸۹

یک گروه چریکی بنام سازمان چریکی صدریون مسئولیت هواپیماربائی را بعهده گرفت


روز گذشته دختری که از بیروت صحبت می‌کرد و خود را عضو گروه چریکی صدریون معرفی می‌‌نمود ضمن یک تماس تلفنی با دفتر روزنامه اعلام کرد که گروه مذکور بمناسبت ربودن هواپیمای آلیتالیا بیانیه‌ای صادر کرده و مسئولیت آن را بعهده گرفته است. در این بیانیه آمده: بیش از یکسال از توطئه امپریالیستی گمشدن امام موسی صدر رهبر شیعیان لبنان می‌‌گذرد. در طول این یکسال شیعیان لبنان زیروحشیانه‌ترین حملات زمینی و هوائی دشمن قرار داشته و روزی نیست که خون یکی از فرزندان شیعه بر زمین نریزد ولی دنیا در مقابل این فاجعه کاملا بی‌تفاوت مانده است.
سکوت توطئه‌آمیز محافل سیاسی جهان در مقابل این فاجعه دردناک حکایت از عظمت این توطئه امپریالیستی که بوسیله عوامل صهیونیسم و امپریالیسم بین‌المللی صورت گرفته است می‌نماید.
گروه چریکی صدریون که تاکنون با تعقیب یک مشی مسالمت‌آمیز این قضیه را تعقیب می‌کرده است صریحا اعلام می‌دارد که با حفظ آرمان اسلامی وشعائر مترقی شیعی خود ناگزیر است این سکوت توطئه‌آمیز را با صفیر گلوله‌های خود بشکند وبا فعالیت‌های خشن نظامی سیاسی جواب دندان‌شکنی بهمه عوامل صهیونیسم و امپریالیسم در سطح منطقه بدهد.
آقای دکتر صادق طباطبائی متن بیانیه هواپیماربایان را در اختیار خبرنگار دفتر مر‌کزی خبر گذاشت. متن پیام ربایندگان هواپیما بدین شرح است:
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
سران دول مجتمع در هاوانا ــ کوبا ــ یک سال و چند روز از غیبت امام موسی صدر ودو همراهش شیخ محمدیعقوب و عباس بدرالدین گذشته است، همه دنیا می‌دانند امام و همراهانش کجا هستند، ولی کوچکترین اقدامی به عمل نیاورده‌اند، زیراکه سرهنگ قذافی وجدان عالم را به مشتی دلار وچند بشکه نفت خریده است. ما از شما می‌خواهیم بوسایلی که خودتان می‌دانید ابهامات قضیه امام موسی صدر و دوستانش را توضیح دهند. مابه تحقیق می‌دانیم تمام زمامداران عالم بدون استثنا می‌دانند امام کجاست و چه کسی مرتکب این جرم پنهان کردن او شده است، زیرا امام و دوستانش چند چمدان نیستند که بین راه لیبی و ایتالیا گم شده باشند، لذا نصیحت می‌کنیم امام و دوستانش هرچه زودتر آزاد شوند والا ما به دنیا اعلام می‌‌کنیم که هر نوع اقدام برای ما مباح خواهد بود و هیچ مانعی جلو ما را نخواهد گرفت. به گفته قرآن عمل کنید بزودی خدا و پیامبرش و مومنین کارهای شمارا خواهند دید.
اعضاء: سازمان پرچمداران امام موسی صدر به گزارش نماینده صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در بیروت در نخستین ساعات بامداد امروز (دیروز) اعلامیه‌ای به اعضاء سازمان بریگاردهای امام صدر در بیروت منتشر شد که در آن این سازمان مسئولیت ربودن هواپیمای آل ایتالیا را برعهده گرفت. متن اطلاعیه چنین است:
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
ما مسئولیت خود را در قبال ربودن هواپیما اعلام می‌کنیم تا از اعضاء کنفرانس غیر متعهد‌ها در هاوانا بخواهیم که مسئله ربودن امام موسی صدر و دو نفر همراهان وی شیخ محمد یعقوب و استاد عباس بدرالدین را روشن کنند.
هواپیماربایان عازم هاوانا شدند
تهران ـ خبرگزاری پارس ـ آخرین خبرهای مربوط به ربوده شدن هواپیمای پرواز 713 الیتالیا که تا ساعت 19 و سی دقیقه امروز بوسیله خبرگزاریهای خارجی مخابره شده است حاکیست که ربایندگان این هواپیما خلبان را مجبور کردند که در فرودگاه لئونارد داوینچی ایتالیا فرود آید وپس از سوخت‌گیری عازم هاوانا شود.
هواپیماربایان که به وسیله بی‌سیم با مسئولان فرودگاه در تماس هستند قول دادند که 5 کودک را جزو مسافران این هواپیما هستند آزاد کند هواپیما‌ربایان از مسئولان فرودگاه مقداری غذا مطالبه کرده‌اند ولی هیچکس اجازه ندارد بدون موافقت آنان به هواپیما نزدیک شود.
گفتگو با سخنگوی دولت درباره هواپیماربایان
تهران ـ خبرگزاری پارس ـ آقای صادق طباطبائی معاون سیاسی نخست‌وزیر و سخنگوی دولت امروز در گفتگوئی با خبرگزاری پارس در مورد هواپیمای ربوده شده شرکت هوائی الیتالیا گفت.... این هواپیما بوسیله سه نفر لبنانی ربوده شده که ربایندگان قصد داشتند هواپیما را در یکی از فرودگاه‌های فرانسه جهت سوخت‌گیری فرود بیاورند ولی دولت فرانسه از اینکار امتناع کردند و اجازه فرود به هواپیمای مذکور را نداد و به ناچار هواپیماربایان به ایتالیا رفتند و در آنجا اعلام داشتند از سازمان امل لبنان هستند و این هواپیما را بعنوان اعتراض نسبت به ناپدید شدن امام موسی صدر رهبر شیعیان جهان و همراهانش ربوده‌اند سخنگوی دولت اضافه کرد این سه نفر هم‌چنین اعلام کردند که بایران خواهند آمد و به همین منظور به من و آقای صباغیان ماموریت داده شد که از طرف دولت با ایشان مذاکره کنیم و هدف ما از این مذاکره ادامه پرواز هواپیما خلع سلاح و بازداشت هواپیماربایان بود آقای طباطبائی در ادامه گفتگو با خبرگزاری پارس گفت.... مسافران هواپیما در ایتالیا پیاده شده بودند پس از اینکه هواپیما در فرودگاه مهرآباد بزمین نشست با آنان مذاکره کردیم و از آنها خواستیم که سلاح‌های خود را تحویل دهند و تسلیم شوند که آنها قبول کردند و سپس گزارش چگونگی واقعه را با نخست‌وزیر در میان گذاشتیم ـ از سوی دیگر آقای صباغیان وزیر کشور نیز امروز در گفتگوئی اعلام کرد تصمیم دولت در این زمینه بعدا اعلام و باطلاع عموم خواهد رسید.
هواپیمای ربوده شده آزاد گردید
تهران ـ خبرگزاری پارس ـ در پی ربوده شدن یک هواپیما متعلق به خطوط شرکت هواپیمائی که از تهران بمقصد رم در حرکت بود هواپیماربایان پس از آزاد کردن کلیه سرنشینان هواپیما در فرودگاه رم که تعدادی مسافر ایرانی نیز در میان آنها بود با توافق و اجازه فرود در فرودگاه مهرآباد بزمین نشست هواپیماربایان که تعداد آنها سه نفر از افراد شیعه مذهب لبنان بود از دولت ایران تقاضا کرده بودند که وزیر کشور یا وزیر ارشاد ملی یا یکی دیگر از مقامات ایرانی با آنها وارد مذاکره شود آقای صباغیان وزیر کشور در یک تماس تلفنی با خبرگزاری پارس در مورد چگونگی این حادثه و نتایج مذاکرات گفت امروز صبح باتفاق آقای طباطبائی سخنگوی دولت به فرودگاه مهرآباد رفتیم از برج مراقبت با هواپیماربایان صحبت کردیم و برای شروع مذاکره شرایطی برای آنها قائل شدیم که پذیرفته شد و در نتیجه از جانب ما آقای سجادی که یکی از روحانیون می‌باشند امکان تکلم بزبان عربی با هواپیماربایان را داشتند در محوطه فرودگاه در پنجاه متری هواپیما قرار گرفتند و یک نفر از هواپیماربایان نیز با قبول شرط ما مبنی بر اینکه بدون اسلحه از هواپیما خارج شود از هواپیما خارج شد و اعلام کرد که خواستار مذاکره با آقای طباطبائی است و در نتیجه وی را با اتومبیل بمحلی که ما بودیم آوردند ـ و در نتیجه مذاکراتی که بعمل آمد قرار شد که اسلحه ایشان راتحویل دهند ــ خدمه و هواپیما را آزاد کنند و در مقابل این خواسته، آنها خواستار پخش اعلامیه خود در رادیو تلویزیون شدند. این اعلامیه خطاب به کشور‌های غیر متعهد شرکت‌کننده در کنفرانس هاوانا در مورد آزادی امام موسی صدر می‌باشند ــ در پی این توافق خدمه هواپیما آزاد شدند و هواپیما هم برای یک پرواز آزمایشی رهسپار یکی از کشورهایی شد و ربایندگان با تحویل اسلحه‌هایشان دستگیر و به زندان تحویل شدند ـ وزیر کشور در پایان این گفتگو اظهار داشت تصمیم دولت ایران در مورد این هواپیماربایان بعدا اعلام و یا باطلاع عموم خواهد رسید.
چگونه خبرگزاریهای محافل امپریالیستی از یک خبر داغ برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی ایران استفاده می‌کنند:
درباره ربودن هواپیمای دی سی 8 شرکت هواپیمایی آل ایتالیا گزارشهای خبری و اخبار کوتاهی که از خبرگزاری‌های مختلف مخابره شده است به اندازهای ضد و نقیض بوده است که بخوبی نمایانگر سیاستهای خبری خبرگزاری‌های جهان است. خبر ساعت به ساعت این هواپیماربائی تا ساعت 11 روز شنبه 17/6/58 و از قول منابع گوناگون خبری بدینصورت بوده است.
در ساعت 30/21 جمعه شب خبرگزاری فرانسه از رم گزارش داد که گروهی یک هواپیمای (دی سی 8) شرکت آل ایتالیا را ربوده‌اند و اعلام کرده‌اند که در عوض دریافت سوخت برای ادامه سفر خود حاضر‌‌ند بیشتر مسافران هواپیما را آزاد کنند و مذاکرات در فرودگاه رم همچنان ادامه دارد. در این خبر آمده است که ملیت ربایندگان هواپیما هنوز معلوم نیست. هواپیمای آل ایتالیا از تهران حرکت کرده و پس از توقف کوتاهی در فرودگاه بیروت بسوی رم پرواز کرده است.
در ساعت 22 جمعه شب همین خبرگزاری اعلام کرد: که هواپیماربایان موافقت کردند که کلیه سرنشینان هواپیمای ربوده شده را آزاد کنند و در این خبر تاکید شده بود که این هواپیما پس از سوخت‌گیری فرودگاه رم را به قصد نامعلومی ترک خواهد کرد. در ساعت 23 همان شب خبرگزاری فرانسه این خبر را مخابره کرد که نزدیک به 30 تن از مسافران هواپیمای ربوده شده آل ایتالیا آزاد شده‌اند. چهار رباینده کرد این هواپیما را با 175 سرنشین و 11 تن خدمه در بین راه تهران ـ رم در آسمان ایران ربودند. هواپیماربایان خواستار عزیمت به سوی کوبا هستند. وزیر کشور ایتالیا شخصا جریان مذاکرات فرودگاه رم را دنبال می‌کند.
در ساعت 23و7 دقیقه جمعه شب باز هم خبرگزاری فرانسه گزارش داد که مسافران این هواپیما آزاد شده‌اند. بدنبال این خبر:
خبرگزاری فرانسه در ساعت 12 همان شب این خبر را مخابره کرد که 4 کرد که هنوز تابعیت آنها مشخص نشده عاملان ربودن هواپیمای «دی سی 8» آل ایتالیا هستند.
خبرگزاری فرانسه در ساعت 12و6 دقیقه گزارش داد که ملیت ربایندگان هواپیما لبنانی است.
بنگاه سخن‌پراکنی بی‌بی‌سی همان شب عاملان هواپیماربایی را کرد معرفی ‌کرد.
یونایتدپرس در ساعت 10 بامداد دیروز گزارش داد که هواپیماربایان پیش از حرکت از فرودگاه سرنشینان را آزاد کردند. در ساعت 30 و 10 دقیقه صبح امروز (دیروز) هواپیمای (دی سی 8) آل ایتالیا در فرودگاه مهرآباد تهران بر زمین نشست و باز هم خبرگزاریهای فرانسه و یونایتدپرس گزارش دادند که این هواپیما که در تهران برزمین نشسته است به وسیله چند مرد مسلمان شیعه ربوده شده بود و پس از آن خبر رسید که مذاکرات معاون نخست‌وزیر، سخنگوی دولت موقت جمهوری اسلامی ایران با ربایندگان لبنانی‌الاصل این هواپیما ادامه دارد.
مخابره این خبر به تنهائی بازیهای مختلف خبرگزاریهای جهان را به خوبی مشخص و معلوم می‌کند بویژه عدم حسن نیت این خبرگزاریها در رابطه با مخابره ضد و نقیض و مغرضانه گوناگون که از پریروز تا ساعت 30 و 10 دقیقه دیروز به سراسر جهان مخابره کرده‌اند، بخوبی نشان می‌دهد ربط دادن مسئله هواپیماربایی به کردهای ایران و ربط دادن این موضوع به مسائل دیگر بروشنی نمایانگر وجود ضد ونقیض گویی مغرضانه‌ای است که در بطن سیاستهای خبری و چهارچوبهای خبری این خبرگزاریها وجود دارد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات