صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۶  ، 
کد خبر : ۲۳۷۸۹۴

اخبار ویژه روزنامه15اسفند1391


جمهوری اسلامی

* با نزدیک شدن به موعد آغاز به کار مجلس نهم، جریان‌های سیاسی حاکم بر آن فعالیت خود را برای یارگیری در پارلمان آینده ایران آغاز کرده‌اند. مهم‌ترین هدف از این یارگیری، تعیین رئیس جدید برای مجلس است. به گزارش عصر ایران، چند چهره شاخص مجلس هشتم، برنامه تدارک اردوی دسته جمعی برای 150 منتخب مجلس نهم را آغاز کرده‌اند. آنها قصد دارند این نمایندگان که بخش قابل توجهی از آنان برای اولین بار به مجلس راه یافته‌اند را در ایام آتی به اردوی بازدید از مناطق عملیاتی جنوب ببرند. این گزارش می‌افزاید: نمایندگانی که درصدد اجرای این اردوی سیاسی هستند با مراجعه به مجلس از مقامات آن خواسته‌اند هزینه این اردو را تأمین نمایند ولی مسئولان مجلس با این استدلال که اولاً بخش عمده این افراد هنوز نماینده نشده‌اند که مجلس برای آنها خرج کند و ثانیاً سفر دسته جمعی مسئولان و نمایندگان و منتخبان، محدودیت‌های امنیتی دارد و با مصوبات شورای عالی امنیت ملی مغایر است، با این درخواست فراقانونی آنها موافقت نکرده‌اند. با این حال، طراحان این اردوی سیاسی از ادامه تلاش‌های خود برای برگزاری این برنامه باز نمانده و با مراجعه به سازمان بسیج مستضعفان از مسئولان آن خواسته‌اند اجرای این اردوی سیاسی برای منتخبان مجلس بعدی را عهده‌دار شوند. گفته می‌شود از دکتر غلامعلی حداد عادل به عنوان سخنران اصلی این اردو دعوت شده است.

* برخلاف بسیاری از برنامه‌های نوروزی تلویزیون که دچار ضعف و اشکالات فراوان بودند، مجموعه تلویزیونی "چک برگشتی" که شب‌ها از شبکه یک پخش می‌شد و یکشنبه شب به پایان رسید، از محتوای قابل قبولی برخوردار بود. این مجموعه تلویزیونی، نقد سیاسی ـ اجتماعی واقع‌بینانه‌ای از وضعیت حاکم بر فضای ستادهای انتخاباتی نامزدهای ورود به مجلس و تلاش‌های خارج از ضوابط آنها برای جلب آراء مردم بود و پیام خوبی برای بیینندگان داشت. به همین دلیل، این مجموعه با استقبال مردم مواجه شد و نشان داد که می‌توان با پرهیز از انحرافات، به نقد وضعیت جامعه از نگاه سیاسی ـ اجتماعی حتی با استفاده از طنز پرداخت.

* یک نماینده مجلس گفت: رئیس‌جمهور توضیح دهد چرا اصرار بر انتصاب افراد پرحاشیه دارد. به گزارش خبرآنلاین به نقل از سایت جبهه متحد اصولگرایان، حجت الاسلام مصباحی مقدم، در واکنش به پست جدید دولت به سعید مرتضوی گفت: انتصاب افراد پرحاشیه در مسئولیت‌های مهم و کلیدی را اقدام شایسته‌ای از سوی دولت نیست. وی تاکید کرد: وزیر کار باید نسبت به چنین انتصابی پاسخگو باشند و اگر می‌گویند اختیاری در این خصوص نداشته بهتر است استعفا دهد در غیر اینصورت نمایندگان وزیر بی‌اختیار را کنار خواهند گذاشت. وی افزود: انتصاب آقای مرتضوی در شرایطی صورت گرفته است که وی هنوز متهم اصلی پرونده کهریزک است و به اتهامات او رسیدگی نشده است. هر چند تا زمان صدور حکم قضایی نمی‌توان این افراد را مجرم و متأسفانه مشابه چنین افرادی در دولت باز هم وجود دارند اما اصل این انتصاب با توجه به حساسیت این سازمان سؤال برانگیز است.

خراسان

فرهنگ آشتی

 فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی 9 فروردین با آیت ا...هاشمی رفسنجانی دیدار و گفتگو کرده است.این دیدار دوستانه شائبه اختلاف میان آنها را پایان داده وبه خصوص که دکتر دانشجو خدمات ارزنده آیت ا... هاشمی رفسنجانی و دکتر جاسبی به بزرگترین دانشگاه خصوصی جهان اسلام را مورد تمجید قرار داده بود.

آفتاب یزد

 این روزنامه در گزارشی مبسوط که یک صفحه کامل و همچنین عکس اصلی صفحه اول این روزنامه را شامل شده است به استقبال انتصاب سعید مرتضوی به سمت ریاست سازمان تامین اجتماعی رفته است. در این گزارش تیترهایی چون «مرتضوی تامین اجتماعی را متحول می کند»، استقبال رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی از انتصاب مرتضوی و مرتضوی برنامه های خود را تشریح کرد و ... به چشم می خورد.

شرق

خبرگزاری دولتی ایرنا در حالی سفر حسن روحانی، مسئول اسبق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران به وین در آستانه دور جدید مذاکرات ایران و گروه 1+5 را حایز اهمیت دانست که دفتر وی آن را تکذیب کرد. در تکذیبیه دفتر روحانی آمده است: سفر چند روزه حجت‌الاسلام دکتر روحانی به اتریش صرفا به دلایل خانوادگی بوده بنابراین مطالب یک سایت غرض‌ورز، معلوم‌‌الحال در این زمینه قویا تکذیب می‌گردد.

تابناک مدعی شد

در اساسنامه جدید صندوق تامین اجتماعی دولت عملا این صندوق ملی را به یک قلک در اختیار خود تبدیل کرده است،ارکان صندوق تأمین اجتماعی به گونه‌ای طراحی شده که عملا هیأت مدیره، نماینده کارفرمایان، نمایندگان بیمه شدگان و حتی مدیر عامل نقشی در صندوق و منابع آن نداشته باشند و تنها دولت بتواند بر منابعی که اندوخته مردم است، تسلط داشته باشد.

الف خبرداد

ا شروع سال نو و به فاصله ۲روز از حکم انتصاب سعید مرتضوی به ریاست تامین اجتماعی و در حالی که نمایندگان در پی استیضاح وزیر به خاطر این انتصاب هستند، بنرهای پیام نوروزی و عکس مرتضوی در بیمارستان میلاد تهران نصب شده است. بنرهای نصب شده حاوی عکس و پیام تبریک نوروزی سعید مرتضوی است. در این پیام مرتضوی تصریح کرده که برنامه های کوتاه مدت خود را برای اداره تامین اجتماعی ارائه کرده است.

فرارو نوشت

 حسین کروبی، فرزند ارشد مهدی کروبی از دیدار خانواده مهدی کروبی با وی در روز اول فروردین 91 خبر داده و در صفحه فیس بوک خود در مطلبی با عنوان "ملاقات با پدر ... نوشت: "امروز به مناسبت تحویل سال نو، ساعت هشت و نیم صبح قبل از سال تحویل به همراه مادر، برادرانم و خانواده به خدمت پدرم رسیدیم و این ملاقات حدودا ۱۲ ساعت به طول انجامید و بدون حضور فیزیکی ماموران سازمان های مسئول انجام شد.

بی بی سی

گزارش ها از ایران حاکی است که رسیدگی به موضوع انتصاب سعید مرتضوی به عنوان مدیرعامل صندوق تأمین اجتماعی و همچنین عملکرد او در سمت قبلی‌اش در دستور کار مجلس این کشور قرار گرفته است.

رادیو آمریکا

 ایالت اوتار پرادش، در شمال هند روز یکشنبه صحنه تظاهرات صدها نفر از کسانی بود که از دولت هند خواستار آزادی فوری محمد احمد کازمی، روزنامه نگار هندی هستند.کازمی که با یک روزنام ایرانی کار می کرد از روز ششم ماه مارس گذشته به ظن ارتباط با واقعه بمبگذاری ۱۳ ام فوریه در سفارت اسراییل در دهلی نو در بازداشت دولت هند به سر می برد.تظاهرات طرفداران و بستگان محمد احمد کازمی در ایالت اوتار پرداش هند برنامه رفت و آمد قطارهای شهری را مختل کرد.

رادیو آمریکا

 یک قاضی دادگاه فدرال در آمریکا برای جبران خسارات قربانیان بمبگذاری انتحاری در پایگاه نظامی آمریکا در سال ۱۹۸۳ در بیروت، مبلغ دو میلیارد و صد و شصت میلیون دلار تعیین کرد. این سومین حکم این قاضی دادگاه فدرال در دو هفته گذشته علیه ایران است. بازماندگان قربانیان این حمله از ایران به علت دخالت در آن بمبگذاری، اعلام جرم کرده اند.

رادیو فرانسه

 دولت ایران برای افزایش ٠٢ تا ٠٤ درصدی بهای بنزین در سال ١٩٣١ خود را آماده می کند.

رادیو آلمان

 وزارت خارجه مالت از لغو مجوز یک نفتکش ایرانی خبر داده که برای حمل نفت سوریه از پرچم این کشور استفاده کرده بود. دولت مالت این اقدام را تلاشی برای دور زدن تحریم‌های بین‌المللی علیه سوریه دانسته است.

رادیو آلمان

علی‌اکبر صالحی، وزیر امورخارجه ایران گفت فشارهای غرب بر ایران ادامه داشته و در زمینه تحریم‌ها عقب‌نشینی از سوی کشورهای غربی مشاهده نمی‌شود.پیشتر برخی از مقامات جمهوری اسلامی مدعی شده بودند که مستثنی کردن ۱۱ کشور از تحریم‌های آمریکا علیه ایران یک عقب‌نشینی است.

رادیو آلمان

 صمد یگانه، مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، اعلام کرد نزدیک به ۳۰۰ تن انواع گوشت گوسفندی وارداتی و داخلی تاریخ مصرف گذشته در یکی از سردخانه‌های بدون مجوز تهران کشف شده است.

رادیو آلمان

 مقامات اسرائیلی تاکنون بارها تهدید کرده‌اند که در صورت لزوم به مراکز اتمی ایران حمله خواهند کرد. دولت آلمان نیز بارها در این زمینه هشدار داده است. اما در صورت بروز جنگ دولت آلمان چه موضعی خواهد گرفت»؟ به گفته گاد لیور، روزنامه‌نگار اسرائیلی «دولت اسرائیل دوستان واقعی اندکی دارد، اما آلمان یکی از این دوستان به شمار می‌‌آید.» وی می افزاید: «در صورت جنگ با ایران، می‌توان مطمئن بود که آلمان در کنار اسرائیل خواهد ایستاد.»

کیهان

با اسم مستعار می نویسند شاید بتوانند به ایران برگردند

یکی از همکاران حلقه لندن فاش کرد طیفی از عناصر فعال در فتنه سبز با این امید که بتوانند به ایران بازگردند، صرفاً با نام مستعار در رسانه های اپوزیسیون خارج کشور قلم می زنند.

احمد صدری که خود از همکاران دایمی ارگان حلقه لندن (جرس) است در واکنش به یکی از مطالب انتقادی این سایت با نام مستعار نوشت: «آقا مشکلی داریم به نام بی نامی نویسندگان. پناه گرفتن در پس نام مستعار چیز تازه ای نیست. همه می دانیم که نصف دوستانمان در فیسبوک یکباره بعد از جنبش سبز اسم فامیل خودشان رابه «ایرانی» تغییر دادند و بعضی حتی اسم نخست خود را هم عوض کردند. حرجی بر آنان نیست چون همه می خواهند حتی الامکان به ایران برگردند و گفته می شود که اینترنت موش دارد و موش هم گوش- و از همان مأخذ منقول است که «کار از محکم کاری عیب نمی کند.»

وی می نویسد: اشکال از آنجاست که عده ای با سوء استفاده از سنگر بی نامی، دیگرانی را که خطر کرده و با اسم حقیقی خود در عرصه عمومی باقی مانده اند آماج نقد، توهین و یا لااقل استیضاح قرار می دهند. آسیب شناسی قضیه از وقتی آغاز می شود که وبسایتهای زیادی برای گرمی بازار خود این قبیل مقالات را منتشر می کنند. اینجا به صراحت بگویم که منظور من از این وبسایتها جرس نیست. نگرانی من از اینست که این رفتار چنان عادی شود که اماکنی مانند جرس هم به آن آلوده گردند.

صدری می افزاید: اجازه بدهید برای آن دوستانی که صابون تهاجم از سنگر بی نامی به تنشان نخورده چند سطری بنویسم. این بنده حقیر مدتها در سایتی مقاله می نوشتم که اجازه می داد در قسمت کامنتها عده ای با نامهائی قلابی از قبیل «فرد» و «ممد» و چند نام پهلوانی از شاهنامه بیابند و هر چه فحش و فضیحت بود نثار این نگارنده بنمایند و بروند. به مدیر آن سایت نوشتم که مقاله نویسی در مسائل کلی ولو به اسم مستعار اشکالی ندارد ولی اگر کسی خواست به شخصی با اسم حقیقی حمله کند باید خودش هم اسمش را بنویسد. آنکه ضربتی زد باید آماده باشد که ضربتی نیز نوش کند. آن ویراستار محترم به این سخن وقعی نگذاشت و من هم عطای آن سایت را به لقایش بخشیدم. چرا باید باعث رونق بازار کسانی شد که اجازه می دهند موجودات ترحم انگیزی با نامهای مسخره ای مانند «آریوبرزن» و «رستم دستان» (به مصداق «زلفعلی» خواندن آدم کچل) و بدون تحمل کوچکترین هزینه ای آنچه به قلمشان می آید نثار شخصیتهای حقیقی کنند؟

خاطرنشان می شود «جرس» یکی از سایت هایی است که نیمی از مطالب منتشر در آن دارای اسامی مستعار است.

نتیجه این شبیه سازی فاجعه برای آمریکا بود

شبیه سازی، جنگ با ایران نشان داد درگیری نظامی با ایران، اتفاقی مهلک برای آمریکاست.

هفته نامه فرانسوی لوپوئن در تحلیلی که به گزارش روزنامه نیویورک تایمز نیز مستند شده، نوشت: آمریکا از بر افروخته شدن آتش تازه در خاورمیانه هراسان است. یک شبیه سازی بروز چنین اتفاق احتمالی، موضع مخالفان حمله به ایران در وزارت دفاع آمریکا و کاخ سفید و در راس آن ها اوباما را مورد تایید قرار داده است. این شبیه سازی حکایت از آن دارد که در صورت وقوع درگیری، واشنگتن خواسته یا ناخواسته به جنگی مهلک کشیده خواهد شد.

لوپوئن به نقل از نیویورک تایمز نوشت: در این شبیه سازی یک ناو آمریکایی بر اثر اصابت به یک اژدر یا مین دریایی ایران در خلیج فارس منهدم می شود.

لوپوئن افزود: این تمرین بار دیگر بیم و نگرانی مقامات واشنگتن در مورد اینکه در صورت مداخله نظامی اسرائیل تمام منطقه به آتش کشیده خواهد شد و پیامدها و خسارات مادی و انسانی برای کشورهای غربی بویژه آمریکا خواهد داشت را برانگیخته است. اگر سازمان دهندگان این شبیه سازی اطمینان می دهند هدف از این کار به هیچوجه تدارک حمله احتمالی به ایران نیست و تنها سناریوی ممکن نیز فرضیه ابراز شده نمی باشد اما نتیجه گیری ها موقعیت منتقدان جنگ در پنتاگون و کاخ سفید بویژه شخص اوباما را تقویت می کند.

یادآور می شود براساس نظرسنجی چندی پیش شبکه سی بی اس، 69درصد مردم آمریکا معتقدند این کشور نباید وارد جنگ افغانستان می شد و این در حالی است که 4 ماه پیش، 53 درصد آمریکایی ها با جنگ افغانستان مخالف بودند. همچنین 68 درصد آمریکایی ها معقتدند جنگ در افغانستان به سمت «بدتر شدن» با «خیلی بدتر شدن» پیش می رود.

گری سیک: سلاح مهلک ایران نفت و بنزین است نه سلاح اتمی

مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا تصریح کرد 16 سال تشدید تحریم ها علیه ایران، عملاً به یک راهکار شکست خورده تبدیل شده است.

گری سیک در تحلیلی که برای سی ان ان نوشته، تأکید می کند: هنگامی که تحریم ها آغاز شد، برنامه هسته ای ایران در مراحل ابتدایی، بدون حتی یک سانتریفیوژ قادر به غنی سازی اورانیوم بود اما امروز، 16 سال پس از تحریم های هر چه شدیدتر، آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارش می دهد که ایران دارای یک برنامه اساسی هسته ای با حدود 8 هزار سانتریفیوژ در حال کار در دو سایت عمده، و ذخیره حدود 5 تن اورانیوم غنی شده با غلظت کم است. این امر گواه یک راهکار شکست خورده است.

وی همچنین درگیری با ایران را دارای هزینه های هنگفت و غیرقابل جبران برای ایران دانسته و می افزاید: مسلماً پاسخ ایران به تهدید و تحریم های تازه، تسلیم یا دست روی دست گذاشتن نخواهد بود.

گری سیک با اشاره به این که «مدیر اطلاعات آمریکا تأیید می کند ایران تصمیمی برای ساخت بمب هسته ای نگرفته»، قدرت بازدارندگی و تلافی ایران را مورد بررسی قرار می دهد و می نویسد: ایرانی ها توانستند دو هواپیمای بدون سرنشین ما را سرنگون و یک هواپیمای رادارگریز را سالم به زمین بنشانند. ایران به طور گسترده در یک ساختار قدرتمند اما نسبتاً کم هزینه دفاعی سرمایه گذاری کرده که هر مهاجم بالقوه ای را با هزینه های بسیار هنگفت رودررو می کند. ایران همچنین سال های بسیاری را صرف تکامل فنون جنگ نامتقارن، مانند جنگ های چریکی در خشکی و به کارگیری قایق های تندرو در دریا کرده که موجب سردرگمی و شاید غلبه بر کشتی های بسیار بزرگتر می شوند. ایران تولید انواعی از موشک های کروز را توسعه بخشیده که بطور نسبی سلاح هایی ساده هستند اما هنگامی که بصورت انبوه علیه یک هدف بزرگ استفاده شوند می توانند بسیار مؤثر باشند.وی اضافه می کند: جنگ مجازی حوزه دیگری از تخصص ایرانی هاست. به خلاف دستگاه های بزرگ نظامی، اینترنت بطور نسبی یک زمین بازی هموار است و ایران پیش از این مهارت خود را در این محیط نشان داده است. ایران دارای شمار بالایی از مهندسان جوان و خبره فناوری اطلاعات است که آنها را در یک ارتش سایبری نیمه مخفی جای داده است. این نیرو می تواند به آسانی تبدیل به سلاحی برای پاسخ دادن به دشمنان ایران شود. اخیراً بانکی اسرائیلی مورد حمله یک هکر قرار گرفت. هزاران حساب کارت اعتباری اسرائیلی ها در معرض دید عام قرار گرفت. سپس، حمله های سایبری علیه بازار سهام اسرائیل و خطوط هواپیمایی ال عال انجام شد. آیا شما هرگز می توانید مطمئن باشید که چه کسی در اینترنت به شما حمله می کند و چرا؟ کارشناسان امنیت اینترنت بطور دردناکی آگاهی دارند که به نحوی مجازی همه سیستم ها از سد گرفته تا کارخانه ها، از ضایعات دستگاه های مصرفی تا سیم های برق وابسته به کنترل رایانه ای هستند و این کنترل ها غالباً خیلی کم از اینترنت جدا می باشند.

گری سیک، سلاح نفت را سلاح واقعی کشتار جمعی ایران خواند و نوشت: بهای نفت، سلاح کشتار جمعی است. به کارگیری این سلاح حتی نیاز به بستن تنگه هرمز هم ندارد. هم اکنون اروپا ناگزیر است 600 هزار بشکه نفت از ایران وارد کند و بخش بزرگی از این تقاضا مربوط به کشورهای اروپایی آسیب پذیر است. در آغاز ژانویه 2012 و در پی تبادل تهدیدها بین ایران و ایالات متحده درباره تنگه هرمز، بهای نفت بیش از 6 درصد افزایش یافت و پس از آن در این قیمت بالا باقی ماند. این امر بدون شلیک یک گلوله یا اعمال هرگونه تحریم جدید بود. چنانکه همه می دانند، افزایش های بهای نفت اثر خود را بر اقتصاد جهانی می گذارد و تاثیر آن نه فقط بر بهای از نظر سیاسی حساس بنزین، بلکه غیرمستقیم بر هر چیزی که ساخته یا جابجا می شود، مشهود خواهد بود. حالا هم غیرممکن است که پیش بینی کنیم قیمت نفت تا چه حد بالا خواهد رفت. این اثر تحریم های فلج کننده مورد ادعا علیه ایران است.

وی درباره درگیری نظامی نیز گفت: هم اکنون بر چهره مردم آمریکا نشانه های واقعی از خستگی جنگ را می توان دید. آن هم بعد از دو جنگ زمینی در بیش از یک دهه که با استقبال نظامیان هم روبرو نمی شود. جنگی که از لحاظ مالی نسبت به جنگ عراق و افغانستان هزینه هایش نامشخص تر و غیرقطعی تر است.

حرف حساب جواب ندارد چرا مجریان اخراج شده بخش فارسی صدای آمریکا، به روند اخراج ها در این رسانه اعتراض نمی کنند؟

گویانیوز با طرح این پرسش نوشت: صدای آمریکا که خاموش است. بهارلو و چالنگی پاسخگو باشند. اگر در زمانی که احمدرضا بهارلو با سابقه ای عالی رتبه، از صدای آمریکا یعنی خانه دوم خودش به کنار گذاشته شد و مایه بهت و حیرت بینندگان یکی از برنامه های مهم یعنی میزگردی با شما فراهم گردید، امثال چالنگی و سیاوش آذری و حسن اردشیر زارع به جای سکوت، اعتراض می کردند شاید امروز نوبت به یکایک این عزیزان نمی رسید که به همان سرنوشت مبتلا گردند. گویانیوز همچنین نوشت: باید پرسید چرا در زمان تظاهرات بعد از انتخابات سال 88 در خارج کشور، صدای آمریکا تجمعات را به صورت کاملا سلیقه ای و انتخابی نشان می داد به نحوی که صدای اعتراض نوری زاده نسبتا محافظه کار در برنامه زنده به هوا برخاست؟! چرا از نشان دادن تجمعات اپوزیسیون با پرچم شیر و خورشید طفره می رفت و بایکوت خبری واضحی در جریان بود ولی نمایش اکبر گنجی (با ممنوعیت حضور پرچم ملی شیر و خورشید)، با برنامه های ویژه! زنده و غیر زنده و مصاحبه های متعدد همراه می شد؟ چرا رنگ و بوی تحلیل هایی از جنس سیروس آموزگار، سیامک شجاعی، علیرضا میبدی، حسین فرجی و امثال این تفکرات برانداز و معارض تمامیت نظام اسلامی در صدای آمریکا اندک اندک رنگ باخت و جای خود را به دیگرانی داده که همه می بینیم؟

نویسنده تحلیلی گویانیوز البته فراموش کرده که همکاران رسانه های راه اندازی شده از سوی دولت های غربی، به تعبیر گردانندگان رادیو زمانه، صرفا بردگان رسانه ای محسوب می شوند و حق هیچ اعتراضی را ندارند و حالا باید از گویانیوز پرسید چرا وقتی مقامات رسمی غرب گروه های اپوزیسیون ایرانی را «برده» های خود نامیدند اعتراضی نکردید! البته در پاسخ این سؤال باید گفت؛ حرف حساب جواب ندارد.

لگد اصلاح طلبان تلافی فریب 3 ساله بود!

زد و خورد لفظی در میان محافل اپوزیسیون پس از انتخابات تاریخی مجلس در 12 اسفند 90 رو به شدت گذاشته و گزارش ها از اختلافات شدید در میان محافل نقش آفرین در فتنه سبز حکایت می کند. حضور دقیقه 90 خاتمی در این انتخابات با وجود برخی مواضع قبلی که بوی همراهی با خط تحریم را می داد، بر شدت این مجادلات افزوده است.پایگاه اینترنتی اخبار روز وابسته به طیفی از گروهک های مقیم اروپا در تحلیلی تصریح کرد: وحدت عمل گروه های اپوزیسیون در تحریم انتخابات مجلس، با رأی خاتمی به جمهوری اسلامی شکست. می شد این موضوع را فراموش کرد اگر عده ای که به اجبار در صف تحریم قرار گرفتند، پیگیرانه نمی کوشیدند به این خیانت لباس مصلحت بپوشانند و مهم ترین دستاورد تحریم انتخابات یعنی اتحاد عمل طیف های مختلف اپوزیسیون را مورد حمله قرار دهند و شب و روز اعلام کنند که جنس آن ها از جنس «تحریمیان» نیست. رفتار بخشی از اصلاح طلبان و رأی دادن خاتمی نیشتری بود بر بغض فروخورده پاره ای از اصلاح طلبان که جایشان در صف تحریم انتخابات و یا «عدم شرکت» در این انتخابات نبود، اما مرعوب فضای قبل از انتخابات شدند و فریب احتمال قهر مردم با انتخابات را خوردند.

«اخبار روز» نوشت: شرکت محمد خاتمی در انتخابات برای این دسته از اصلاح طلبان- دسته ای که حالا از حضور او و رای او دفاع می کنند- ضربه ای هولناک بود که یکی از سنگرهایشان را فرو ریخت و پشتشان را در حضور با تردید در صف تحریم، خالی کرد. در جنبشی که تقریبا به طور یک پارچه تحریم انتخابات را اعلام کرده بود، رفتار خاتمی که خود در ساختن این یکپارچگی نقش داشت و در روز آخر، به همه آن چه گفته بود پشت پا زد، معنای دیگری جز خیانت ندارد. اما چرا عده ای می کوشند به این خیانت لباس مصلحت و بالاتر از آن خدمت بپوشانند؟

ارگان گروهک اتحاد جمهوری خواهان پیش بینی کرد: دفاع این عده از رأی خاتمی، بیانگر افسوس و تأسف آنها از قرار گرفتن در جبهه تحریم است و مسلم است که به تدریج این موج بالا خواهد گرفت و اصلاح طلبان به انتقاد از مشی تحریم و کناره جویی از انتخابات روی خواهند آورد.

اخبار روز همچنین نوشته است: تحریم انتخابات به تحقق نپیوسته است، تبلیغات حکومت و حضور مردم در پای صندوق ها، این فکر را که نپیوستن به تحریم انتخابات، جدا ماندن از افکارعمومی و تنها ماندن در برابر توده مردم است تضعیف کرد در چنین فضایی پشیمانی از سیاست تحریم و کناره جویی از انتخابات، گسترش خواهد یافت. دفاع از رایی که محمدخاتمی به صندوق انداخت پیش زمینه اعلام این پشیمانی است. در این میان اظهارات عباس عبدی بعد از شرکت محمد خاتمی در انتخابات، دومین واقعه ای است که «اپوزیسیون» را به تلاطم و واکنش وا داشته است. عبدی دو حرف زد. یکی این که سیاست تحریم شکست خورده است و دوم این که خاتمی با رای دادن خود از جنبش سبز جدا شده است. ما پیش از این درباره خوش بینی هایی که می تواند در مورد تحریم انتخابات به وجود بیاید و به سرخوردگی های بعدی بینجامد، هشدار داده بودیم. اگر کسی به این امید به تحریم پیوست که مردم به طور گسترده از شرکت در انتخابات خودداری کنند، بهتر است هیچ وقت دور و بر سیاست تحریم نگردد. از سوی دیگر شبکه اینترنتی بالاترین، با اشاره به مواضع اخیر عبدی در عاقلانه توصیف کردن جدایی خاتمی از جنبش سبز و خودکشی توصیف کردن ادامه این روند نوشت: از قصور و ضعف جنبش سبز و راهبران آن که نقطه اوج آن در خانه نشینی 12 اسفند متجلی شد نباید بسادگی گذشت. اگر این قصور و خانه نشینی نبود امروز شاهد نبودیم که این اصلاح طلبان التقاطی این چنین جسارت یابند و با نگاه عاقل اندر سفیه از انداختن رای نکبت بار خود به صندوق نه تنها دفاع کنند که به تحریم کنندگان نیز بتازند. چنان که عبدی می گوید «در اصل عزم حکومت تفاوتی رخ نداده (نسبت به زمان قبل از خرداد 88)، ولی اشتباه اصلاح طلبان در انتخابات 88 بهانه شکل گیری این وضع را فراهم کردو اکنون هم هیچ راهی جز اصلاح آن اشتباه وجود ندارد. هرگونه اصراری بر ادامه آن راه جز این که یک اشتباه به اشتباهات پیشین اضافه می کند، نتیجه دیگری ندارد». منظور عبدی از اشتباه اصلاح طلبان در جریان انتخابات 88 پیوستن به «جنبش سبز» یا فراهم کردن زمینه آن بوده است.

بالاترین، اصلاح طلبان را از عوامل اصلی فلاکت اپوزیسیون معرفی کرده است.

قدس

حملات سایبری به ایرنا

قدس آنلاین- در روزهای پایانی سال1390 ، شبکه ارتباطی ایرنا با حملات شدید اینترنتی مواجه شد که این حملات ناکام بود.

سناریوی مرحوم کردان تکرار می شود

فرارو - «الیاس نادران» از طراحان استیضاح شیخ الاسلامی گفت: به نظر می رسد در دولت عده ای هستند که می خواهند همان بلایی که بر سر کردان وزیر وقت کشور آوردند را بر سر شیخ الاسلامی و مرتضوی بیاورند.

پناهندگی «حیایی» تکذیب شد

فارس - خبر پناهندگی «امین حیایی» بازیگر سینما به کشور انگلستان تکذیب شد.

نصب عکسهای قاضی مرتضوی در بیمارستان میلاد

الف - با شروع سال نو و به فاصله چندروز از حکم انتصاب سعید مرتضوی به ریاست تامین اجتماعی، بنرهای پیام نوروزی و عکس مرتضوی در بیمارستان میلاد تهران نصب شد.بنرهای نصب شده حاوی عکس و پیام تبریک نوروزی سعید مرتضوی است.

مستند «فتنه شام» سهیل کریمی درباره سوریه

الف - مستند بلند «فتنه شام» به کارگردانی سهیل کریمی، با محوریت بررسی بحران و درگیری های داخلی اخیر سوریه در حال ساخت است.

حضور مادر ژاپنی شهید بابایی درمحل شهادت فرزند

مهر- رحیم آقایی پور فرمانده قرارگاه مشترک جنوب کشور ستاد راهیان نور گفت: با دعوت این ستاد در آخرین روزهای اعزام راهیان نور به مناطق عملیاتی، «کونیکو یامامورا» مادر ژاپنی تبار شهید محمد بابایی به محل شهادت فرزندش سفر کرد.وی افزود: خانم یامامورا که وی را بیشتر با عنوان مادر شهید بابایی می شناسند بانویی ژاپنی تبار است که سالهاست مسلمان شده و با انتخاب نام «سبا» در ایران زندگی می کند.

رژیم صهیونیستی سفرم به ایران را ممنوع کرد

رجا - «هناء شلبی» زن اسیر فلسطینی که پس از 44 روز اعتصاب غذا رژیم صهیونیستی را در برابر خواست خود به تسلیم وادار کرد، گفت :رژیم اشغالگر برای من سفر به ایران، افغانستان، پاکستان و مالزی را منع کرده است.

اگر مرتضوی ایراد داشت وزارت اطلاعات اعلام می کرد

پارسینه - هادی مقدسی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به انتصاب سعید مرتضوی به عنوان رئیس جدید سازمان تأمین اجتماعی گفت: دولت که مرتضوی را به این سمت مهم منصوب کرده است، قطعاً یک سری فیلترها را هم برای انتصاب وی گذرانده و اگر ایرادی در این انتصاب بود، قطعاً قوه قضائیه و وزارت اطلاعات آن را اعلام می کردند.

اظهارات سید احمد خاتمی درباره تجمع مقابل وزارت ارشاد

خبرآنلاین - آیة ا... سید احمد خاتمی با اشاره به تجمع اخیر عده ای در مقابل وزارت ارشاد گفت: امر به معروف و نهی از منکر همیشه مورد حمایت ما بوده است اما تجمع غیرقانونی و بدون مجوز هیچ گاه مورد تایید و حمایت ما نیست.

رئیس جمهور توضیح دهد

سایت جبهه متحد اصولگرایان - غلامرضا مصباحی مقدم، رئیس کمیسیون طرح تحول اقتصادی مجلس در واکنش به پست جدید دولت به سعید مرتضوی، انتصاب افراد پرحاشیه در مسؤولیت های مهم و کلیدی را اقدام شایسته ای از سوی دولت ندانست و گفت: وزیر کار باید نسبت به چنین انتصابی پاسخگو باشد و اگر می گویند اختیاری در این خصوص نداشته، بهتر است استعفا دهد، در غیر این صورت نمایندگان وزیر بی اختیار را کنار خواهند گذاشت.وی افزود: انتصاب آقای مرتضوی در شرایطی صورت گرفته است که وی هنوز متهم اصلی پرونده کهریزک است و به اتهامهای او رسیدگی نهایی نشده است. بهتر است رییس جمهور به رسانه ها و مردم بطور شفاف پاسخ دهند، چرا آنقدر اصرار بر انتصاب و ورود افراد پرحاشیه به درون دولت را دارند!

  آیة ا... مهدوی کنی و آیة ا... مصباح یزدی در نوروز کجا بودند؟

فارس- آیة ا... مهدوی کنی و آیة ا... مصباح یزدی نوروز امسال میهمان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) بودند.ابراهیم انصاریان، رئیس دفتر رئیس مجلس خبرگان رهبری در این باره گفت: آیة ا... مهدوی کنی چندروزی از ابتدای سال را در مشهد مقدس بودند و سپس به تهران بازگشتند و در ایام باقی مانده از تعطیلات به دیدار اقوام نزدیک رفتند.حجة الاسلام حسین جلالی، رئیس دفتر آیة ا... مصباح یزدی نیز با تایید این خبر گفت: آیة ا... مصباح یزدی در چند روزی که در مشهد مقدس حضور داشتند، به دیدار رهبر معظم انقلاب شرفیاب شدند و چند کلاس تخصصی برای نیروهای سپاه قدس و نیروی دریایی سپاه پاسداران برگزار کردند و بعد از بازگشت از مشهد نیز هیچ جلوسی نداشتند.

نقص فنی در یک پرواز

ایرنا - علی رستمی مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی از لغو پرواز صبح دیروز تبریز- تهران متعلق به شرکت هواپیمایی آتا به دلیل بروز نقص فنی خبر داد.

پیشنهاد محسن رضایی

ایسنا - محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پیشنهاد کرد: دور آتی مذاکرات ایران با گروه 1+5 در یکی از شهرهای بغداد، دمشق یا بیروت برگزار شود.

سلطه وهابی ها بر مساجد تونس

شبکه العالم - درپی سلطه سلفی های وهابی و افراطی ها بر شماری از مساجد تونس، وزارت امور دینی این کشور عملیاتی را برای نظارت بر مساجد آغاز کرد.

گرانی بنزین کمر اسرائیلی ها را شکست

رجا - رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کرد: گرانی بنزین کمر اسرائیلی ها را شکست.هم اکنون صهیونیستها 10دلار بابت خرید یک لیتر بنزین می پردازند.

 

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات