صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۵  ، 
کد خبر : ۲۴۱۰۶۹
بررسی یازده قانون شیطانی

بررسی فرقه ضددینی شیطان‌پرستی (بخش هشتم)

علیرضا بیرانوند مقدمه: در شماره گذشته، بیانیه های نه گانه شیطانی مورد بررسی قرار گرفت؛ در قسمت پایانی بررسی عقاید شیطان پرستی، به دستورات شیطانی که آنتوان لاوی، با عباراتی به ظاهر زیبا ولی در باطن پوچ و بیهوده تحت عنوان «یازده قانون شیطانی زمین» نوشته است، می پردازیم.

یازده قانون کلی شیطان‌پرستی
1- نباید اعتقادات را پیش از آنکه از تو بپرسند، بازگو کنی

یکی از مشکلات اساسی که شیطان پرستان در دنیا با آن مواجه هستند، تنفر عمومی جوامع نسبت به آنهاست. بر اساس گفت وگو هایی که در سایت های اینترنتی، بین شیطان پرستان، رد و بدل می شود، بعضی از آنها به دلیل نگرانی از واکنش منفی مردم، از پوشیدن لباس های دارای نماد شیطانی، ترس دارند و برخی دیگر حتی از واکنش خانواده های شان نسبت به شیطان پرست بودن شان نیز در هراس هستند؛ به طوری که این موضوع را از آنها پنهان می کنند. با این توضیحات می توان گفت که «لاوی» در این قانون، با علم به اینکه تعداد شیطان پرستان در کشور های مختلف دنیا بسیار معدود است و در عین حال، نفرت جوامع نسبت به آنها بسیار زیاد است، برای در امان ماندن شیطان پرستان از هر نوع آسیبی، به آنها دستور داده که اعتقادات شان را تا جایی که امکان دارد علنی نکنند.
2- نباید زحمت‌هایی را که متحول شده‌ای، پیش از آنکه مطمئن شوی دیگران می‌خواهند آن را بشنوند بازگو کنی.

این دستور شیطانی، آشکار کردن کار خیر را در صورتی که دیگران مشتاق شنیدنش باشند، مجاز شمرده و به آن توصیه کرده است. امام صادق(ع) می فرماید: «هرکه در نهان کار نیک انجام دهد، برایش [ثواب کار] نهانی نوشته می شود و چون آن را به زبان آورد، آن عمل نهانی پاک می شود و [ثواب] عملی آشکار نوشته می گردد و اگر برای دومین بار به زبان آورد، [ثواب] عمل آشکار هم پاک می شود و برایش ریا می نویسند.» (1)و نیز امام علی(ع) می فرماید: «چون کار نیکی انجام دادی، آن را پنهان کن.»(2) پس آشکار کردن کار خیر عملی ناپسند است، مگر آن که در اظهارکردنش، قصد و نیت خوبی وجود داشته باشد مانند ترغیب و تشویق مردم به نیکوکاری؛ البته این نوع اظهار کردن کار خوب نیز باید طوری باشد که باعث ریا و یا فساد دیگری نشود. پس مطمئناً ملاک و معیار آشکار کردن کار خیر، خواست مردم نیست؛ بلکه خواست و رضایت پروردگار متعال است.
3- وقتی دروغ دیگران را می‌بینی، به آنها احترام بگذار و در غیر این صورت هرگز آنجا نرو.
در جوامع امروزی یکی از معضلاتی که باعث به وجود آمدن مشکلات فردی و اجتماعی شده، دروغ است. این رذیله اخلاقی «در تمام ادیان و مکاتب اخلاقی امری مذموم شمرده شده است» درباره زشتی دروغ، احادیث تکان دهنده فراوانی نیز وجود دارد، در روایتی پیامبر اکرم(ص) می فرمایند: «مومن هرگاه بدون عذر دروغی بگوید، هفتاد هزار فرشته او را لعنت می کنند و بوی گندی از قلبش خارج می شود که تا به عرش می رسد و خداوند به سبب این دروغ، گناه هفتاد زنا که کم ترین آن زنای با مادر است، در پرونده اعمالش می نویسد.»(3)
در روایتی دیگر امام باقر(ع) می فرماید: «به راستی که خداوند عزوجل برای شر قفل هایی گذارد و کلید آن قفل ها را شراب قرار داد و دروغ از شراب بدتر است.»(4) با این حال در این بند، نه تنها دروغ به عنوان امری ناپسند معرفی نشده، بلکه در آن توصیه شده که به دروغگو احترام گذاشته شود. با این توضیحات، باطل بودن این قانون شیطانی مشخص می شود.
4- اگر مهمانت با دروغگویی برایت مزاحمت ایجاد می‌کند، با او بدون شفقت و با بی‌رحمی رفتار کن.
کسی که دروغ می گوید، یک بیمار است و دچار اعتماد به نفس پایین، خودکم بینی و کمبود شخصیت است. پس ما باید به او کمک کنیم که بتواند این رذیلت اخلاقی را ترک کند. بعضی از راه هایی که باعث اصلاح فرد دروغگو می شود عبارتند از: «پرورش شخصیت، تقویت اعتماد به نفس، پند و اندرز، نشان دادن ارزش راستی، از بین بردن ریشه های دروغگویی مانند طمع، ترس، خودخواهی و....» با این اوصاف در این قانون شیطانی، به جای اینکه توصیه شود که به فرد دروغگو برای نجات از این مرضش کمک شود، دستور داده شده که در واکنش به یک شخص دروغگو آن هم در صورتی که برای یک شخص شیطان پرست ایجاد مزاحمت کند، با بی رحمی از او انتقام گرفته شود!
5- نباید پیش از آن که علامتی از طرف مقابلت ببینی، به او پیشنهاد نزدیکی جنسی بدهی
در اسلام، رابطه انسان با بدنش رابطه مالکیت نیست، چون مالک انسان خداوند است. انسان در حد مشروع می تواند از اعضای بدنش استفاده کند؛ اما حق استفاده نامشروع از اعضا و جوارحش را ندارد. در این بند، با فرض مالکیت انسان بر بدنش، رضایت زن و مرد را برای انجام عمل نامشروع زنا، کافی دانسته است. خداوند در قرآن کریم می فرماید: «... و نزدیک زنا نشوید، که کار بسیار زشت و بد راهی است.»(5) همچنین پیامبر اکرم درباره آثار شوم زنا می فرماید: «زنا دارای زیان|های دنیوی و اخروی است، اما در دنیا: از بین رفتن نورانیت و زیبایی انسان، مرگ زودرس و قطع روزی و اما در آخرت: درماندگی، هنگام حساب قیامت غضب الهی و جهنم همیشگی.»(6) به دلیل وجود خسارت های جبران ناپذیر زنا، این عمل شنیع در اسلام و حتی دیگر ادیان الهی حرام و عمل زشتی است. با این توضیحات، باطل بودن این به اصطلاح قانون شیطانی هم مشخص شد.
6- کاری را که متعلق به تو نیست، نگیر، مگر اینکه بار مسئولیتش با کسی دیگر باشد و از تو بخواهد که آن را بگیری.
بدون شک انسان نباید در زندگی دیگران دخالت بیجا کند؛ اما آیا برای یاری رساندن به کسی که محتاج کمک کردن است باید طبق دستوری که در این بند داده شده، دست روی دست بگذاریم و منتظر خواهش و تمنای او باشیم؟ پس تکلیف مومنانی که به دلیل عزت نفس شان، حتی با وجود مشکلات زیاد هم از دیگران درخواست کمک و یاری نمی کنند، چه می شود؟ حضرت علی(ع) درباره کوشش در رفع نیاز های برادر مومن می فرماید: «هرگاه یکی از شما بداند که برادرش نیازمنداست، زحمت خواهش را از دوش او بردارد.»(7) و نیز امام صادق (ع) در این باره می فرماید: «هرکه برادر خود را گرفتار امری ناخوشایند ببیند و بتواند آن را از او برطرف سازد و چنین نکند، بی گمان، به او خیانت ورزیده است.»(8)
7- اگر از جادو برای کسب خواسته‌هایت،
به طور موفقیت آمیزی استفاده کرده ای، به قدرت آن اعتراف کن، اگر پس از به دست آوردن خواسته هایت قدرت جادو را نفی کنی، تمام آنچه که به دست آورده ای را از دست خواهی داد.
در مقالات گذشته تا حدی به سحر و جادو پرداخته شد، با این حال در توضیح بیشتر درباره آن باید گفت که، شیطان پرستان از جادوگری برای جذب افراد نادان استفاده زیادی می کنند. آیت الله مکارم شیرازی، از مراجع تقلید درباره سحر و جادو گفته است: «اصل سحر مسلم است و واقعیت دارد و در قرآن کریم به آن تصریح شده است، اما آنچه مردم به آن سحر می گویند، خیالات است و در جایی هم که سحر معنی می دهد، کاملاً چشم بندی است و واقعیت ندارد. آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که عده ای افراد کلاهبردار از نقطه ضعف مردم استفاده کرده و در گوشه و کنار کشور به دعانویسی و باطل کردن دعا مشغولند، گفت: این ها یک مشت خرافات به عنوان باطل کردن جادو به خورد مردم داده و غیر از سوءاستفاده مالی، سوءاستفاده های جنسی شرم آوری نیز انجام می دهند. وی خاطرنشان کرد: سحر و جادویی که مردم می گویند خیالات است و تنها راه مقابله با آن، نماز اول وقت، خواندن پنج نوبت آیت الکرسی در هر روز، پرداخت صدقه در راه خدا و نترسیدن و خود را تسلیم سحر و جادو نکردن است.»(9) لازم به تأکید مجدد است یادگرفتن و انجام سحر و جادو حرام است.
8- از کاری که نیازی نداری در دست تو باشد، شکایت نکن.
در این بند، اصل بر خودخواهی و خودمحوری است. می دانیم که «شکایت کردن و نکردن افراد در مورد یک امر بستگی به حق یا ناحق بودن آن دارد و شکایت کردن فرد در مورد احتیاجش اگر حق با او نباشد کار درستی نخواهد بود.(10) با این اوصاف این دستور شیطانی با دیگر اعتقادات شیطان پرستان در تناقض است. چون زیاده خواهی و تجاوز به حقوق دیگران از ویژگی های بارز این فرقه ضاله است.
9- به کودکان صدمه نزن.
هدف از نوشتن این دستور شیطانی، کاهش تنفر عمومی از شیطان پرستی و جذب افراد ساده لوح به این فرقه است. باید گفت که با وجود این دستور شیطانی، عملکرد شیطان پرستان عکس آن را نشان می دهد؛ چراکه آنها به راحتی انسان های بی گناه ازجمله کودکان را به قتل می رسانند و به عبارتی آنها را قربانی می کنند. توضیحات مفصل درباره قربانی کردن انسان ها توسط این فرقه را به بخش مراسم شیطان پرستان موکول می کنیم.
10- حیوانات غیر انسان را نکش، مگر آنکه مورد حمله قرار گرفته باشی و یا غذایت باشند.
در دین مبین اسلام به حقوق حیوانات توجه زیادی شده و دستوراتی داده شده است که بیان همه آنها در این مقاله نمی گنجد. پس در اینجا تنها به یک نمونه از حمایت های اسلام از حقوق حیوانات اشاره می شود و مطالعه درباره دیگر موارد، به عهده مخاطبان گذاشته می شود. یکی از تفریحاتی که در زمان جاهلیت مرسوم بود و هنوز هم در برخی جوامع مشاهده می شود مسابقه به جنگ انداختن حیوانات بود که «طرفین مسابقه دو حیوان نظیر خروس یا سگ را وادار به جنگیدن با هم می کردند و هر حیوان که می برد، آن طرف برنده محسوب می شد و تماشاچیان هم بر سر برد و باخت آنها شرط بندی می کردند. [در اسلام مسابقاتی که منافی حقوق حیوانات باشد، به شدت منع شده است] پیامبراکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) [در واکنش به این کار ظالمانه] این کار غیر انسانی را به شدت نهی و قدغن نمودند.... و از اینکه حیوانات را وا دارند که با هم بجنگند و زورآزمایی کنند نهی فرمودند.»
از امام جعفر(علیه السلام) در مورد حقوق حیوانات می پرسند. ایشان می فرماید: «خداوند لعنت کند کسی را که یال و دم اسب را که وسیله دفاع اوست، قطع کند.»(11)
با این اوصاف، در این بند، به دروغ، شیطان پرستی حامی حقوق حیوانات معرفی شده، در حالی که این فرقه منفور در عمل به شدت به حیوانات بی گناه ظلم می کند. در تصاویر ویدئویی ای که از این فرقه منتشر شده و می شود، ظلم به حیوانات، به وضوح مشاهده می شود. البته وقتی که شیطان پرستان به راحتی انسان های بی گناه را قربانی می کنند، کشتن حیوانات که دیگر برای شان کار سختی نیست.
11- وقتی در سرزمینی آزاد قدم بر می‌داری، کسی را آزار نده؛ اگر کسی تو را مورد آزار قرار داد، از او بخواه که ادامه ندهد. اگر ادامه داد نابودش کن.
در این قانون به شیطان پرستان دستور داده شده که اگر کسی برای شان مزاحمت زیادی ایجاد کرد او را نابود کنند.
اما ببینیم نظر اسلام در این باره چیست؟ اسلام نسبت به رفتارهای فردی و اجتماعی خشونت را جایز ندانسته و تعادل در واکنش به عمل زشت دیگران و مدارا کردن را توصیه کرده است. پیامبر گرامی اسلام (ص) و دیگر پیامبران الهی با مدارا کردن و رفتار مسالمت آمیز با مردم باعث جذب بسیاری به خداپرستی می شدند. از این رو «خداوند یکی از ویژگی های پیامبر اسلام(ص) را رأفت ومهربانی دانسته است: «به رحمت الهی، با آنان نرمخو و پرمهر شدی. اگر تندخو و سخت دل بودی بی شک از تو پراکنده می شدند.» پیامبر(ص) خود فرمود: پروردگارم مرا به مدارا و نرمی با مردم دستور فرمود، همانگونه که به انجام واجبات امر فرمود، همو فرمود: مهربانی و سازگاری با مردم از ایمان است و نرمی با آنان نیمی از برکت زندگی.»(12) با این وجود، اسلام توصیه نکرده است که در همه حال در برابر عمل زشت دیگران واکنش منفی نشان ندهیم؛ بلکه در جایی که به دین و ارزش های والای آن بی اعتنایی می شود، نشان دادن واکنش منفی از مراتب نهی از منکر محسوب می شود. با این توضیحات باطل بودن این به اصطلاح قانون شیطانی نیز مشخص شد.
نتیجه
«آنتوان لاوی» در نوشتن اعتقادات شیطان پرستی، تمام سعی خود را کرده که آنها را طوری بنویسد که در مقابل ادیان الهی قرار گیرند و منجر به رویگردانی مخاطبان از ادیان الهی شود و در عین حال هم زیاد باعث رویگردانی مردم از آنان نشود، با این وجود، هر کسی که اعتقادات لاوی را مطالعه کرده به پوچ بودن آنها و شدت حماقت شیطان پرستان پی برده است. به جرئت می توان گفت که آگاه شدن از اعتقادات شیطان پرستان نه تنها منجر به گرایش افراد عاقل به شیطان پرستی نمی شود، بلکه باعث پایبندی بیشتر آنها به دین شان می شود. در پایان باید گفت عقاید شیطان پرستان بسیار بیشتر از بیانیه های نه گانه و قوانین یازده گانه است؛ ولی به دلیل اینکه پرداخت بیشتر به این اعتقادات ابلهانه، خارج از حوصله این مقالات است از نوشتن سایر اعتقادات شیطان پرستی خودداری می شود. اگر برخی قوانین هم علی الظاهر درست به نظر می رسد به دلیل این است که شیطان پرستان از نفرت مردم به اعمال شان آگاهند اما باوجود برخی قوانین به ظاهر درست، آنان نشان داده اند که در عمل عکس آن اجرا می‌کنند.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات