صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۱:۵۴  ، 
کد خبر : ۲۴۶۲۶

تداوم بهانه جویى آمریکا علیه ایران


سعید جلیلى دبیر شورایعالى امنیت ملى ایران طى سخنانى درمراسم افتتاحیه همایش بین المللى برنامه وفعالیت هاى هسته اى ایران اعلام کرد. ادعاهاى جدید آمریکا در مورد فعالیت هاى هسته اى ایران صرفا” بهانه جویى است . به گفته جلیلى ، موضوع هسته اى ایران نمونه اى براى جامعه جهانى ازیک عضو فعال معاهده ان . پى . تى است که هم به تعهدات خود عمل مى کندو هم بدنبال دستیابى به حقوق خویش است . جلیلى با تقسیم بندى وضعیت هسته اى ایران به گذشته و حال و آینده ، روند فعالیت هاى هسته اى ایران را تشریح کرد و گفت درمورد وضعیت فعلى فعالیت هاى هسته اى ایران ،هیچ یک از کشورهاى جهان ادعایى ندارد . زیرا براساس گزارشهاى متعدد آژانس بین المللى انرژى اتمى ، برنامه هسته اى ایران صلح آمیز و شفاف و فاقد هرگونه ابهام است .ایران در یک برنامه کارى زمان بندى شده به کلیه ابهامات و سوالات آژانس بطور شفاف پاسخ داده است . گزارش هاى آژانس نیز تصریح کرده است که ایران به کلیه تعهداتش در چارچوب معاهده ان . پى . تى پایبند بوده است. درمورد فعالیت هاى گذشته ایران نیز برخى قدرتهاى غربى صرفا” ادعاهایى را مطرح کرده اند امابراى اثبات ادعاهاى خود تاکنون هیچ دلیل و مدرک مستندى ارائه نداده اند . همان کشورهایى که ایران را به تلاش براى دستیابى به تسلیحات هسته اى متهم مى کردند اکنون وجود ابهام در موضوع هسته اى ایران را مطرح مى کنند . اما ابهامات واهى مطرح شده از سوى آمریکا ، انگلیس و فرانسه نیز از نظر آژانس فاقد سندیت و اعتبار است . بر اساس ادعاهاى واهى نیز نمى توان کشورى را از حقوق مشروعش محروم کرد. گمانه زنى هاى بى اساس دول غربى در مورد آینده فعالیت هاى هسته اى ایران نباید مبنایى براى اعمال تحریم و صدورقطعنامه علیه ایران باشد . همان قدرتهایى که با دستاویز قرار دادن موضوع هسته اى بدنبال بهانه جویى علیه ایران هستند ، با نقض مقررات بین المللی، به تولید سلاحهاى اتمى ادامه مى دهند. علاوه براین، ماده شش معاهده ان . پى . تى به صراحت اعلام کرده است که قدرتهاى اتمى باید در جهت خلع سلاح و نابودى تسلیحات کشتارجمعى حرکت کنند اما آمریکا، انگلیس و فرانسه همچنان به تولید تسلیحات اتمى ادامه مى‌دهند . سه کشور یاد شده بطور غیر قانونى تجهیزات و مواد مربوط به ساخت سلاح اتمى را در اختیار رژیم صهیونیستى قرار دادند. سوال اساسى که دبیر شورایعالى امنیت ملى ایران مطرح کرد این است که ،اگر چند قدرت ، اتهاماتى بى اساس را علیه کشورى دیگر مطرح کنند وبر مبناى همان ادعاها ، محدودیت هایى به آن کشور تحمیل کنند و سپس بطلان آن ادعاها ثابت شود ، چه مرجعى پاسخگوست ؟ این حق براى ایران محفوظ است که از طریق نهادهاى بین المللى ، به دلیل هزینه هایى که چند قدرت بزرگ بر اساس ادعاهاى واهى به ایران تحمیل کرده اند ، در خواست غرامت کند‌. 

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات