صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۹  ، 
کد خبر : ۲۴۹۴۹۷
اقدام بی فایده اروپا در تشدید تحریمها علیه ایران

غرب می‌خواهد ازملت ایران انتقام بگیرد


پایگاه بصیرت: اتحادیه اروپا در راستای خوش خدمتی به ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی دست به تشدید تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران زده است .این در حالی‌است که تا کنون نتیجه تحریم ها علیه ایران چیزی جز اقتدار ملت و نظام نبوده است .دیروز در خبرها آمده بود که اتحادیه اروپا با اعمال تحریم های جدید علیه ایران موافقت کرد.به گزارش خبرگزاری رویترز، "گیدو وستروله" وزیر امور خارجه آلمان در این رابطه گفت : "اتحادیه اروپا  موافقت کرد که به منظور فشار بر برنامه هسته ای ایران، تحریم های خود علیه این کشور را افزایش بدهد."وزیر خارجه آلمان در ادامه گفت : ما تصمیم گرفتیم تا تحریم های جدیدی را برای افزایش فشار بر ایران به تصویب برسانیم. اما با این وجود گفتگو با ایران نیز امکان پذیر است.بر اساس این تحریم های جدید، بخش بانکداری، صنایع و معادن ایران مورد تحریم اتحادیه اروپا واقع می شوند.به نوشته رویترز، این شدیدترین تحریم هایی است که از سوی اتحادیه اروپا علیه ایران اعمال شده است.در خصوص تحریم های اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران یادآوری نکاتی ضروری به نظر می رسد.
مهم ترین نکته اینکه تحریم های جدید اتحادیه اروپا فاقد محتوا بوده و هدف اصلی آن تاثیرگذاری بر فضای داخلی و ایجاد التهاب است .مقامات اروپایی طی ماههای اخیر متوجه بی فایده بودن تحریم های خود بر فضای عمومی ایران شده اند و از این رو دست به اقداماتی تبلیغاتی از طریق تشدید تحریم ها زده اند .نکته مهم دیگر اینکه جمهوری اسلامی ایران با ادامه تحریم های اعمال شده از سوی اتحادیه اروپا توانسته است جایگزین های مناسبی را در امر تجارت در فضای بین الملل بیاید و اقتصاد خود را به صورتی فعال و پویا نگاه دارد.این فعالیت و پویایی به طور کامل در اقتصاد ایران نمود پیدا کرده است .واقعیت امر این است که نفت و گاز چیزی نیست که روی دست جمهوری اسلامی ایران بماند و فلزات نیز کالایی نیست که در داخل نتوانیم نیاز خود را تامین کرده یا از طریق سایر مبادی وارد نکنیم .رفتارهای غرب در قبال تشدید تحریمها نشان می دهد که منشا تحریمها موضوع هسته ای نیست بلکه تحریم به ابزاری برای اعمال خصومت سیستماتیک با ملت ایران تبدیل شده است .از سوی دیگر،هر چه تحریم ها سخت تر شود ،شرایط ایران نیز برای دستیابی به راه حل سخت گیرانه تر خواهد شد .آنها می خواهند از ملت ایران به دلیل مقاومت در برابر زیاده خواهی های غرب انتقام بگیرند اما ملت پاسخ این شرارت را با اقتصاد مقاومتی خواهد داد .غرب  همچنان بر طبل توخالی تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران می کوبد.این در حالی است که کشورهای دنیا از ماجراجویی های کاخ سفید و غرب علیه برنامه هایهسته ای صلح آمیز کشورمان به تنگ آمده اند .همان گونه که اشاره شد،حتی نزدیک ترین شرکای بین المللی کاخ سفید نیز از آنجا که در بحران اقتصادی سختی به سر می برند و از سوی دیگر نسبت به ادعای پوچ آمریکا در خصوص برنامه های هسته ای صلح آمیز کشورمان آگاه هستند حاضر به همراهی با تحریمهای کاخ سفید علیه کشورمان نیستند .در چنین شرایطی غرب در میدان تحریمهای ایران بازنده ای مطلق محسوب می شود .رسالت

 

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات