صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۰  ، 
کد خبر : ۲۵۲۷۲۶

اخبار ویژه برخی از روزنامه های 5 دی1391


 روزنامه های اجاره ای چه خوابی برای هاشمی دیده اند؟هاشمی رفسنجانی می گوید نسبت شعار دولت وحدت ملی و دولت ائتلافی، همان حکایت عنب و انگور است.HASHEMI 2005» بی تأثیر نبودم.

وی می افزاید: فکر می کنم دولت دوران سازندگی که به اذعان نیروهای موافق و مخالف مجموعه ای از نیروهای به اصطلاح چپ و راست و مستقل آن زمان بود، نمونه ای از دولت وحدت ملی باشد.

آقای هاشمی در این مصاحبه کمترین اشاره ای به مرزبندی با گروه های نفاق و فتنه گر که با اصل جمهوری اسلامی معارضه می کنند نکرد.

روزنامه اعتماد بلافاصله پس از متن مصاحبه با آقای هاشمی، مصاحبه با یاسر هاشمی را با عنوان «هاشمی 2013 با2005 تفاوت دارد، یاسر هاشمی از حضور پدرش در انتخابات می گوید»، منتشر کرده و از قول وی نوشته است: تا امروز که آقای هاشمی موافق حضور دوباره در عرصه انتخابات ریاست جمهوری نیست اما رجوع به ایشان از سوی گروه های مختلف زیاد شده ولی من به شخصه مخالف این قضیه هستم و فکر می کنم درست است آقای هاشمی اگر هم بخواهد وارد این عرصه شود رئیس جمهورساز باشد تا رئیس جمهور.

وی در پاسخ به این سؤال که «آیا امکان دارد برآیند نظر آقای هاشمی به این سمت برود که در انتخابات سال 92 شرکت کنند؟ گفت: ان شاءالله که این اتفاق نیفتد و بعید است این اتفاق بیفتد. من به عنوان فرزند می گویم همه اعضای خانواده ما مخالف حضور آقای هاشمی در انتخابات هستیم و سال 84 هم مخالف بودیم. مهم تر از همه مادر است که خیلی مخالف هستند.»

وی درباره نسبت امروز اصلاح طلبان با هاشمی رفسنجانی گفت: با تمام جفاهایی که برخی اصلاح طلبان نسبت به آقای هاشمی داشتند به نظر هنوز هم ایشان اصلاح طلبان را به عنوان یک وزنه سیاسی و بخشی از آنها را به عنوان مدیران لایق برای کشور قبول دارد.

وی درباره شعار مبتذل «هاشمی 2005» در سال 1384 می گوید: این روش را یکی از ستادهای انتخاباتی شمال تهران انتخاب کرد اما به طور جدی فراگیر شد. خود من هم بی تأثیر نبودم ولی قرار نبود اینقدر فراگیر شود. چون در آن ستاد جواب داده بود، به شهرستان ها هم رسید

VOABBC

پایگاه های اینترنتی ضد انقلاب از جمله گویانیوز، بالاترین، اخبار روز، رادیو کوچه، خودنویس و... مقاله مشترکی را به قلم عبدالستار دو شوکی و با مضمون اعتراض به روابط ویژه بی بی سی و صدای آمریکا با اصلاح طلبان منتشر کرده اند. در این مقاله آمده است: علی رغم شواهد و اسناد انکارناپذیر موجود، مسئولین سرویس جهانی بی بی سی و بخش فارسی آن ادعا می کنند که بی بی سی مستقل از وزارت خارجه عمل می کند، چون یک نهاد دولتی نیست بلکه مانند 900 سازمان و دستگاه دیگر با فرمان یا امتیازنامه سلطنتی () مستقل اداره می شود؛ و اینکه منتقدین بی بی سی از درک این مقوله حقیقی و حقوقی عاجز می باشند. اما باید گفت که برخلاف ادعای بی بی سی، اگر به لیست سازمانها و دستگاه های تحت فرمان مذکور رجوع کنیم، می بینیم که بی بی سی در کنار نهادهایی نظیر ارتش سلطنتی بریتانیا، نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا، بانک مرکزی انگلیس و غیره قرار دارد. آلیسدیر پنکرتن در کتاب معروف خود به نام «فیلم، رادیو و تلویزیون» از بی بی سی به مثابه «امپریالیسم جدید» یاد می کند و دلایل خود را توضیح می دهد.

propagandaاین همکار گروهک اتحاد جمهوریخواهان در ادامه خاطرنشان می کند: حمایت ضمنی و عملی بخش فارسی صدای آمریکا و به خصوص بی بی سی از اصلاح طلبان بر هیچ کسی پوشیده نیست. بر طبق آینه جهان نمای بی بی سی فقط دو گروه در سپهر سیاست ایران وجود دارند؛ اصولگرایان طرفدار آیت الله خامنه ای و یا طرفداران احمدی نژاد از یکسو، و طیف های مختلف اصلاح طلبی از سوی دیگر. از آنجایی که اصولگرایان تمایلی به ظاهر شدن بر روی صفحه بی بی سی ندارند، جعبه جادویی دولت بریتانیا در اختیار اصلاح طلبان قرار دارد تا با استفاده از اکسیژن تبلیغاتی فراهم شده توسط این دستگاه خود را تطهیر و به مردم به عنوان یک آلترناتیو بالقوه عرضه کنند. از نظر بی بی سی، به استثنای تعداد اندکی برانداز در خارج، مردم ایران خواهان سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی نیستند. در نتیجه انعکاس چنین خواسته ای در برنامه های متعدد بی بی سی به دور از شئون ژورنالیستی و به مثابه دخالت مستقیم در امور داخلی ایران در راستای تغییر رژیم خواهد بود.

دوشوکی می نویسد: هر ��و بی بی سی و صدای آمریکا فعالیت های اپوزیسیون برون مرزی را تا آنجایی که رنگ و بوی اصلاح طلبی بدهد، منعکس می کنند. نمونه های فراوانی در این زمینه وجود دارد از جمله نشست استکهلم و کنفرانس پراگ که خبر و تحلیل آن توسط این دو رسانه به طور وسیعی منعکس شد. اما کوچکترین اشاره ای به نشست نیروهای چپ و یا گردهمایی دهها سازمان و فعال اپوزیسیون در ژانویه امسال در آلمان یا اشاره ای به نشست اخیر تعداد زیادی سازمان سیاسی و شخصیت برانداز که بین 7 تا 9 دسامبر امسال به دعوت حزب دمکرات کردستان در بروکسل جمع شده بودند، نشد. چرا؟ اینگونه چراها فراوان هستند، اما تحلیلگران مسائل سیاسی ایران حاضر نیستند خطر کرده و به آنها بپردازند، چون می دانند که اقبال حضور خود را در بی بی سی و صدای آمریکا در مخاطره خواهند افکند. در طی سالهای اخیر هر دو رسانه برای جذب و استخدام روزنامه نگاران اصلاح طلب از داخل کشور رقابتی «ناسالم» را دامن زدند. وانگهی اپوزیسیون برون مرزی نیز باید از خواب گران بیدار شود. در تحلیل نهایی این بی بی سی و صدای آمریکا هستند که تصمیم می گیرند چه کس و یا کسانی به عنوان اپوزیسیون یا سران اپوزیسیون معرفی خواهند شد، همان گونه که چلبی ها و کرزائی ها را معرفی کردند.

 

در حالی که رژیم صهیونیستی در همسایگی مصر علنا از روی کار آمدن اسلامگرایان ابراز نگرانی علنی می کند و تعارض جریان اپوزیسیون با دولت پس از انقلاب مصر نیز بر سر حاکمیت احکام اسلامی است، 5 تن از عناصر ورشکسته با محوریت محسن کدیور نامه ای به رهبران ملت مصر نوشته و از آنها خواستند از تجربه جمهوری اسلامی عبرت بگیرند. این عده شامل محسن کدیور، عبدالعلی بازرگان، حسن یوسفی اشکوری، محمود صدری و صدیقه وسمقی هستند. کدیور و بازرگان در بحبوحه فتنه سبز و به همراهی سروش و مهاجرانی و گنجی، خود را اتاق فکر جنبش سبز در خارج کشور معرفی کردند اما به فاصله چند ماه، سروش و مهاجرانی و گنجی با فهم این واقعیت که خود را دست انداخته اند، بدون سر و صدا کنار کشیدند.

در ادامه این نوشته پرتناقض آمده است: قصد ما تبلیغ جدایی دین از سیاست نیست چرا که تعالیم اصیل اسلامی عرصه اجتماع و سیاست را نیز در بر می گیرد. مسلما دینداران نیز حق، بلکه وظیفه شرعی دارند همچون بقیه مردم در سیاست دخالت کنند و حتی در صورت احراز اکثریت آراء به قدرت برسند (همچنانکه در ترکیه رسیدند)، اما آمیختن نهاد دین با نهاد قدرت مخالف اساس دین و معیارهای کتاب و سنت است. تجربه تلخ ملت ما اینک فراروی شماست. آزموده را بار دیگر نیازمائید. شما در اصل چهارم پیش نویسی که به عنوان قانون اساسی مصر تهیه کرده اید، شیخ الازهر و علمای این دانشگاه و حوزه علمیه بزرگ اسلامی را در جایگاهی قرار داده اید که قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برای فقهای شورای نگهبان، که منصوب رهبری هستند، قرار داده است.

نویسندگان این نامه توضیح نداده اند که اگر بنا بر ادعای آنان مردم خیال می کردند روحانیون قرار است به حوزه های علمیه بازگردند و به همین دلیل 2/98 درصد مردم به جمهوری اسلامی رأی آری دادند؟ پس چرا بیش از 99درصد همان مردم به متن قانون اساسی و اصول روشن آن رأی دادند؟ این گزافه گویی در حالی است که برای مثال در سال 1388 و در سی و یکمین سال پیروزی انقلاب، 85 درصد واجدان شرایط در انتخابات شرکت کردند و دلبستگی خود را به نظام نشان دادند. اما شرم آورتر از همه این است که ترویج کنندگان سکولاریسم، جرئت اعلام پایبندی به سکولاریسم را از دست داده و اکنون با مشاهده موج بیداری اسلامی مجبورند بگویند «قصد ما تبلیغ جدایی دین از سیاست نیست».یادآور می شود پیش از این کدیور به طور مخفیانه به اسرائیل سفر کرده و در عین حال سعی بر کتمان و انکار این موضوع داشته است. اما با نوشته اخیر وی و دوستانش جا دارد بپرسیم که آیا هم مسیری و همفکری با رژیم صهیونیستی را انکار می کنید؟!

خراساناحمدی نژاد به عیادت جوانفکر رفتایسنا - بعد از دیدار روز گذشته مشایی، وزیر ارشاد و ملک زاده با جوانفکر، رئیس جمهور و وزیر خارجه روز گذشته با حضور در بیمارستان آتیه تهران از علی اکبر جوانفکر عیادت کردند.

 

انتقاد نماینده مریوان از پیام تسلیت احمدی نژادایسنا - کریمیان نماینده مردم مریوان طی تذکری در مجلس گفت: اگر رئیس جمهور نماینده مردم تمام ملت ایران است و از نردبان رأی این ملت بالا رفته چرا به جای همدردی و تسلیت به خانواده های داغدار دانش آموزان و لاله های پرپر شده بروجنی و پیرانشهری برای قربانیان حادثه مدرسه ای در آمریکا پیام می فرستد؟

 

مهمانپرست: حرفی از جنگ جهانی سوم نشنیده امایسنا- سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری با رسانه های ترکیه ای در ارزروم در پاسخ به سؤالی در خصوص اینکه مقامات ایرانی گفته اند که استقرار موشک های پاتریوت در مرز ترکیه و سوریه احتمال تشدید درگیری ها و وقوع جنگ جهانی سوم را در پی دارد، گفت: من تاکنون سخنی از مقامات ایرانی مبنی بر اینکه این مسأله ممکن است منجر به وقوع جنگ جهانی سوم شود، نشنیده ام.

 

زمزمه‌های تخریب مسجدالنبی، درحال تبدیل شدن به واقعیت است. رسانه‌های غربی این روزها از تصمیم دولت عربستان برای تخریب قریب الوقوع مسجدالنبی و سه مسجد اطراف آن و تبدیل نمودن آنها به یک مسجد بسیار بزرگ خبر می‌دهند. روزنامه ایندیپندنت نوشت قرار است مسجدی به جای این مساجد ساخته شود که بزرگ‌ترین مسجد جهان با گنجایش 600 هزار نمازگزار باشد. اخیراً اخباری مبنی بر اعتراض‌هائی به خاطر از بین رفتن قسمت‌های قدیمی مسجدالنبی که از زمان حضرت رسول و دوره‌های صدر اسلام باقی مانده در طرح جدید منتشر شده بود. به همین دلیل، مسئولان سعودی درباره این خبر رسانه‌های غربی سکوت کرده‌اند.

حملات "ضاحی خلفان" فرمانده پلیس دبی علیه اخوان المسلمین و مردم مصر همچنان ادامه دارد. ضاحی خلفان در تازه‌ترین اظهارات خود پس از پایان مرحله دوم همه پرسی پیش نویس قانون اساسی در مصر با لحنی اهانت آمیز درباره مردم مصر گفت: "مصری‌ها برده‌هایی هستند که در شرایط اطاعت کورکورانه قرار دارند". او خطاب به رأی دهندگان به پیش نویس قانون اساسی مصر افزود: "اخوانی‌ها شما را مانند شتر به این سو و آن سو خواهند برد لذا آزادی خود را دریابید". او که از نتیجه همه پرسی در مصر بسیار خشمگین شده بود افزود: "اخوان المسلمین اکنون وارد زباله دان تاریخ شدند و مصر تبدیل به کوچک‌ترین و ضعیف‌ترین کشور عربی شده است". روزنامه فایننشال تایمز اظهارات موهن و خشمگینانه ضاحی خلفان را نتیجه افزایش نفوذ اخوان المسلمین در امارات و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس ارزیابی کرد و دستگیری فعالان سیاسی در امارات را نتیجه هراس این شیخ نشین از نفوذ اخوان المسلمین در آن کشور دانست.

مقامات سیاسی اردن نیز نگران به قدرت رسیدن "اخوان المسلمین" در سوریه هستند. منابع رسمی و سیاسی اردن در روزنامه "الحیات" نگرانی خود را از ادامه قدرت گرفتن اخوان المسلمین در کشورهای عربی و مصادره کردن انقلاب‌ها توسط اخوانی‌ها، اعلام کردند. مقامات اردنی معتقدند درصورتی که اخوان المسلمین قدرت را پس از سقوط رژیم بشار اسد در سوریه به دست بگیرند، این اتفاق تأثیر مستقیمی بر اردن خواهد گذاشت بطوری که سقف مطالبات اخوان‌المسلمین در اردن و سایر جریان‌های اسلام گرا در این کشور را افزایش خواهد داد و رژیم اردن را با مشکلاتی بسیار بزرگ و جدی روبرو خواهد کرد.

 

 

یادداشت نویس جمهوری اسلامی می‌افزاید: تلویزیون، با این روش که در پیش گرفته، خود را بی‌اعتبار می‌کند و از سطح رسانه ملی که باید بازتاب‌دهنده خواسته‌های منطقی و معقول مردم باشد تنزل می‌نماید. مصاحبه کننده باید نماینده مردم باشد و نظرهای مردم را با مصاحبه شونده مطرح نماید و همراهی با مصاحبه شونده به هر دلیل که باشد، وی را از این جایگاه دور می‌کند.

 

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات