صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۲  ، 
کد خبر : ۲۵۳۸۲۷

اخبار ویژه برخی روزنامه های دوشنبه 2/11/1391


جام جم
سید محمد خاتمی، در دیدار با اعضای حزب اراده ملت با بیان این که "باید در انتخابات شرکت کرده و بعد هم رأی مردم را بپذیریماظهارداشت: انتخابات حق همه است باید شرکت کرد . ما دلمان برای اسلام انقلاب و جمهوری اسلامی و مردم می سوزدبه گزارش وبسایت شخصی محمد خاتمی، وی در این دیدار همچنین گفت: اگر واقعا ما دموکراسی را قبول داریم که معتقدم قبول داریم روح قانون اساسی ما همین را می گوید مساله پرداختن به احزاب؛ گروه ها وتشکل های مختلف اجتماعی و مدنی یک شرط لازم است و اگر این شرط نباشد اصل قضیه خدشه دار می شود شرط کافی هم فقط وجود نام احزاب نیست توان فعالیت امن آن ها استوی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: اصلاح طلبان باید با مردم صحبت کنند، معتقدم باید حرف هایشان را مشخص کنند. اینکه ما می گوییم نظام را قبول داریم در چارچوب نظامیم یعنی چی؟ اینکه می گوییم می خواهیم اصلاح کنیم چه چیز را می خواهیم اصلاح کنیمنتیجه معکوس تحریم
".."قول «رضا پهلوی» به مردم ایران
رضا پهلوی» که این روزها به «شبکه گردی» می پردازد و در شبکه های مختلف از دموکراسی سخن می گوید، پس از بی بی سی، این بار با صدای آمریکا به گفت و گو پرداخت. وی به مردم ایران قول داد دیگر از کمک های خارجی استفاده نکند؛ اما ضمانتی ندادوی در ادامه به دلارهای غربی و بودجه های علنی آمریکا در حمایت از گروه های مخالف جمهوری اسلامی اشاره ای نکرد و تنها از سیاست های غربی ها انتقاد کرد: «به غربی ها یاد آور می شوم که اساس سیاست های شما حتی در تحریم، با هدف تغییر رژیم بوده است که تا به حال هم جواب نداده است؛ اما اگر سیاست شما از این پس این باشد که به طور جدی و برای اولین بار از اپوزیسیون حمایت کنید؛ مردم ایران اگر بدانند این نظام می رود و نظام دموکراتیک می آید، به هزینه این کار تن می دهندگفتنی است از نکات جالب شخصیتی رضا پهلوی این است که رؤیای برقرای حکومت سلطنتی پدرش در ایران را دارد و در همان حال ااز دموکراسی و آزادی و حقوق مردم سخن می گویدجهان مدعی شد
با پایان یافتن بررسی صلاحیت ها از سوی شورای مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی، مصطفی معین وزیر علوم دوران اصلاحات، محمدرضا ظفرقندی رئیس سابق سازمان نظام پزشکی و رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی تهران، شهاب الدین صدر - رئیس کنونی سازمان نظام پزشکی - و کاندیدای حامی دولت از چهره های ردصلاحیت شده هستند.
نسیم نوشت
مصطفی کواکبیان با بیان اینکه کاندیدای جبهه اصلاح طلبان در همایش 5 بهمن حزب مردم سالاری اعلام می شود گفت: از ابتدا پیشنهاد دادیم طرح مناسک را مجمع روحانیون و خاتمی اداره کنند. بسیاری از انتخابات ها را اصلاح طلبان برگزار کرده اند و نمی شود گفت که تاکنون انتخابات غیرآزادی برگزار شده است.
نسیم نوشت
علی اکبر ولایتی با بیان اینکه زمان نهایی شدن کاندیدای ائتلاف 1+2 هنوز مشخص نیست گفت:باید با پیشکسوتان مشورت کنیم تا متناسب با شرایط در مورد کاندیدای احتمالی یا افزودن نفرات دیگر به ائتلاف تصمیم گیری شود.وی افزود: آقای هاشمی مورد احترام من هستند اما با توجه به مسیری که در قالب ائتلاف سه گانه اصولگرایان آن را مشخص کرده ایم معلوم نیست کدام یک از افرادی که در این جمع هستند برای انتخابات معرفی شوند، لذا صحبت از این که چه کسی از من حمایت می کند به جا نیست.
خبرآنلاین نوشت:
زیباکلام بابیان اینکه اگر صحبت از اعتدال،  میانه روی، تعقل، سعه صدر و در نظر گرفتن آینده ایران باشد، من به شدت از هاشمی دفاع می کنم و معتقدم ایشان خدمات مهمی به کشور و انقلاب کرده اند گفت: خاتمی کاندید ا شود مثل قبل رای دارد.
جام جم آنلاین نوشت
«رضا پهلوی» که این روزها به «شبکه گردی» می پردازد و در شبکه های مختلف از دموکراسی سخن می گوید، پس از بی بی سی، این بار با صدای آمریکا به گفت و گو پرداخت. وی به مردم ایران قول داد دیگر از کمک های خارجی استفاده نکند؛ اما ضمانتی نداد.
تابناک نوشت
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تشکیل کمیته "صیانت از آرا" از سوی بنده در راستای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده صحت ندارد.
جمهوری اسلامی
* دو تن از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، هرگونه موضعگیری این جامعه علیه آقای حبیب‌الله عسگراولادی را تکذیب کردند. آقایان حسینی بوشهری رئیس حوزه‌های علمیه و سید محمد غروی عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه تأکید کردند جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این زمینه ابراز نظری نکرده است. آقای بوشهری با اشاره به اظهارات آقای حسن ممدوحی در این زمینه گفت: این نظر شخصی بوده است و به هیچ وجه موضع جامعه مدرسین محسوب نمی‌شود. آقای غروی نیز گفت در جلسه جامعه مدرسین نظرات آقای عسگراولادی مطرح و بررسی شد ولی موضعی گرفته نشد. وی افزود: نظر رسمی جامعه مدرسین از طریق رئیس و یا به صورت بیانیه اعلام می‌شود و اعضاء فقط نظرات شخصی خود را ابراز می‌دارند.
*
همزمان با گسترش تظاهرات ضد دولتی در شهرهای مختلف عربستان، فتوای حرمت تظاهرات علیه آل سعود توسط روحانیون وهابی نیز گسترش یافته است. شیخ صالح بن فوزان الفوزان عضو هیأت کبار العلمای عربستان و از روحانیون وهابی در پاسخ به استفتایی درباره تظاهرات مردم عربستان علیه نظام آل سعود، تأکید کرد که هرگونه تظاهرات و تجمع حرام و معصیت است. وی درباره تظاهراتی که در مقابل دیوان پادشاهی و سایر دستگاه‌های دولتی در عربستان انجام شد گفت: تظاهرات و تجمع با تعالیم اسلامی مغایرت دارد و نافرمانی در برابر ولی امر به شمار می‌آید و موجب تخریب و ویرانی می‌شود. روحانیون وهابی درحالی تظاهرات علیه آل سعود را حرام اعلام می‌کنند که شورش علیه بشار اسد و سر بریدن مأموران دولتی و اعضای ارتش سوریه و غارت اموال آن دسته از مردم سوریه که طرفدار دولت هستند را حلال و تجاوز به زنان آنان را جایز اعلام کرده‌اند.
*
نام فلسطین بر تعداد زیادی از مناطق مسکونی و بخش‌های عمومی و خصوصی در بسیاری از کشورهای جهان گذاشته شده است که برخی از آنها گرایشات سیاسی دارند و برخی تاریخی و دینی. این موضوع بویژه در آمریکا از برجستگی خاصی برخوردار است. به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) موسسه مطبوعات فلسطین موسوم به صفا اخیراً پژوهشی انجام داده است که نشان می‌دهد 40 روستا، ده مجتمع مسکونی، رژیم اداری در ایالات‌های مختلف آمریکا نام فلسطین را برای خود انتخاب کرده‌اند. چهار روستا اسم خود را تغییر داده‌اند اما اسم قدیمی خود را نیز حفظ کرده‌اند. برخی از این روستاها نام فلسطین جدید، برخی نام فلسطین قدیم و برخی نیز شرق فلسطین برای خود نام انتخاب کرده‌اند. همچنین دهها معبد مسیحی از جمله 25 کلیسا به تنهایی در ایالت می‌سی سی در جنوب آمریکا نام فلسطین بر خود نهاده‌اند. علاوه بر این آرامگاهها، مدارس، مراکز، خیابانها و ساختمانهای متعددی این نام را برای خود برگزیده‌اند. همچنین برای سه مخزن بزرگ آب در ایالت تگزاس، فلوریدا و اندیانا دریاچه فلسطین انتخاب شده است و مردم این مخازن آبی را با نام فلسطین می‌شناسند.
دنیای اقتصاد
روزنامه دولت: موضوع نظرسنجی 1+2 بین مردم شائبه ایجاد می‌کند
روزنامه ایران، ارگان مطبوعاتی دولت در شماره دیروز خود نوشت: پس از آن که یکی از نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری [اشاره به غلامعلی حداد عادل] اخیرا در یک گردهمایی درباره وضعیت اقبال عمومی مردم به ائتلاف‌شان گفته «وقتی در نظرسنجی‌ها مشخص شد که 60 درصد آرا متعلق به ما 3 نفر است، تصمیم گرفتیم تا ائتلاف کنیم و در نهایت 2 نفرمان تصمیم بگیریم برای خدا نامزد ریاست‌جمهوری نشویم»، فعالان سیاسی و نمایندگان مجلس نسبت به این گونه نظرسازی‌ها واکنش نشان دادند.این اظهارات عجیب آن هم پنج ماه مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری و در شرایطی که هنوز سایر نامزدهای قطعی مشخص نشده‌اند، جدای از بی‌پایه و اساس و غیرعلمی بودن، شائبه‌هایی را در بین مردم ایجاد می‌کند که به قطع، این نوع اظهارات از سوی برخی افراد به مصلحت نبوده و نخواهد بود.
کیهان
آتلانتیک: مردم و مقامات ایران پیشنهادجدید 1+5 را بی ارزش می بینند
آمریکا نگران لطمه شدید به اعتبار خود در صورت پذیرفتن ایران هسته ای است.نشریه آمریکایی آتلانتیک با انتشار این خبر نوشت: باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا باید پیشنهاد سخاوتمندانه ای به ایران به منظور حل موضوع هسته ای این کشور ارائه دهد و علاقمندی تهران را برای حل این موضوع از طریق دیپلماتیک بسنجد.
به نوشته «پاتریک کلاوسون»، معاون اجرایی تحقیقات مؤسسه خاور نزدیک واشنگتن، مهمترین مسئله در مورد ایران این است که چه پیشنهاد هسته ای باید به این کشور ارائه داد. در حالی که بیشتر توجهات به سوی شیوه افزایش فشارها بر تهران معطوف شده است هدف غایی باید ترغیب این کشور با ارائه مشوق هایی بهتر باشد و راهبرد گذشته مبنی بر تمرکز بر تدابیر کوچک اعتمادسازی تغییر کند.
آتلانتیک نوشت: نه مقامات ایران و نه افکار عمومی در داخل و خارج این کشور با مشوق های ارائه شده ناچیز در مذاکرات چند ماه پیش بغداد تحریک نشده است. پیشنهاد جدیدی که قدرت های 1+5 روی آن توافق کرده اند چندان واجد ارزش نیست. تعجبی ندارد که واکنش ایران این بوده است که چنین تعاملی ارزش مصالحه را ندارد. ایران برای دست یافتن به تعامل بر روی دو نکته تأکید داشت؛ کاهش تحریم ها و غنی سازی اورانیوم. در صورتی که غرب در مورد این دو مسئله پیشنهاد ارزشمندی بدهد می توان به تعامل دست یافت.
آتلانتیک همچنین با بیان اینکه می توان غنی سازی در ایران را پذیرفت، به موانع موجود نزد سیاستمداران آمریکایی می پردازد و می نویسد: هر تعاملی با ایران، برخی کشورهای اعراب متحد آمریکا را به اندازه اسرائیل نگران می کند. امیرنشین های حاشیه خلیج (فارس) از این بابت هراس دارند که هر تعاملی اهمیت منطقه ای ایران را افزایش دهد نیز مخاطرات فراوانی در بردارد.
آتلانتیک نوشت: مسئله دیگر این است که ایران هر امتیازدهی را می پذیرد و بعد مطالبات خود را افزایش می دهد اما در عوض امتیازی نمی دهد و نتیجه این است که پیشنهاد موضع چانه زنی 1+5 را از بین می برد. اما بزرگ ترین خطر این است که ایران احتمالاً پیشنهاد را به طور کلی رد می کند.
نشریه آمریکایی با بیان اینکه در این صورت معنای پیشرفت ایران، پذیرش برنامه هسته ای آن از سوی واشنگتن است، نوشت: اعلام رسمی یک امر و دنبال نکردن آن به شدت به اعتبار آمریکا و تضمین های امنیتی اش در آسیا و شرق اروپا در سراسر جهان لطمه می زند.
اوضاع قمر در عقرب نتانیاهو
فرمانده سابق نیروهای آمریکا در خاورمیانه گفت لفاظی های نخست وزیر اسرائیل درباره حمله نظامی علیه ایران، بیهوده و بی محتواست.ژنرال ویلیام بالون تهدیدهای نتانیاهو درباره حمله نظامی به تاسیسات اتمی ایران را شعار بی محتوا خوانده و گفته است: «تهدیدهای وی تنها تلاش برای خودنمایی است». به گزارش پایگاه خبری «سما» اردن، بالون می افزاید: اظهارات نتانیاهو که مدعی است توانایی نابودی برنامه هسته ای ایران از راه های نظامی را دارد، سخنی بیهوده و غیرعقلانی است.این ژنرال آمریکایی گفت: با توجه به شناختی که از منطقه خاورمیانه دارم، حتی آمریکا با تمامی توانایی نظامی خود قدرت نابودی برنامه هسته ای ایران را ندارد.
وی تاکید کرد: شعارهای نتانیاهو برای حمله به ایران تنها جنبه تبلیغاتی دارد و وی در نظر دارد تا اسرائیل را به باتلاق برگشت ناپذیری هدایت کند.در همین حال گزارش ها از بیت المقدس اشغالی حاکی است نتانیاهو در ملاقات هیئتی از سناتورهای آمریکایی از جمله جان مک کین گفته است: مشکل جهان شهرک سازی ها در اورشلیم [بیت المقدس] نیست بلکه ایران اتمی است.وی همچنین مدعی شد: تاریخ کسانی را که ایران هسته ای را متوقف نکنند نخواهند بخشید.روابط نخست وزیر اسرائیل با دولت آمریکا شکرآب شده است. اوباما جایی گفته که نتانیاهو درک نمی کند منافع اسرائیل در چیست.به گزارش رادیو اسرائیل نتانیاهو نیز گفته است: ایالات متحده و اروپا در 4 سال گذشته فشارهای سنگینی را بر وی آورده اند تا سیاست های خود را تغییر دهد اما آنها نتیجه ای از این فشار نگرفته اند.
در حالی که چند روز دیگر انتخابات رژیم صهیونیستی برگزار می شود رویتر در گزارشی به نقل از نظرسنجی ها اعلام کرد: میزان حمایت از نتانیاهو در میان اتباع رژیم اسرائیل رو به کاهش است اما نتانیاهو می گوید دولتی مثل اسرائیل که این همه دشمن دارد نمی تواند حزب حاکم ضعیفی داشته باشد.خبرگزاری رویترز افزود: دو نظرسنجی روز جمعه نشان داد که بلوک دست راستی و مذهبی اسرائیل با کسب یک اکثریت ضعیف در پارلمان 63 کرسی از 120 کرسی را احراز خواهد کرد.در این میان با توجه به کاهش حمایت از گروه لیکود- بیتنوی نتانیاهو این گروه با هم بزرگترین حزب کنست را تشکیل خواهد داد نتانیاهو گفت: ایران، گروه چریکی حزب الله لبنان و جنبش اسلام گرای حماس حاکم بر نوار غزه، همگی انتخابات اسرائیل را زیر نظر دارند. پرچالش ترین کشور [؟!] جهان نباید دچار دودستگی شود.

آقای منافق از مراجع قطع امید کرد
یکی از حامیان فتنه سبز که تا پیش از این تظاهر به دینداری، انقلاب اسلامی و حمایت از مراجع تقلید می کرد، ماهیت نفاق خود را بیرون ریخت.
«م-ن» از عناصر فرصت طلبی بود که پس از بالا کشیدن میلیاردها تومان پول بیت المال در پوشش فیلم سازی و سریال سازی و پس از قطع این روند توسط مسئولان صدا و سیما به فتنه گران پیوست. او تا همین اواخر با ژست های منافقانه فریاد وا اسلاما و وا انقلاب ها سر می داد و از مراجع می خواست به داد اسلام و انقلاب برسند. وی در همین حال تلاش فراوانی کرد که بازداشت شود اما در این کار موفق نبود.وی با دعوت مراجع به دیدن فیلم رقص! گفته است: انقلاب اسلامی که آمد، نخستین چیزی را که ذبح فرمود، لبخند بود.وی در نوشته ای سخیف با عنوان برقصیم و شاد باشیم، به مراجع به خاطر جلوگیری از هرزگی و ابتذال اخلاقی حمله کرده و نوشته است: با برآمدن انقلاب اسلامی، سازها و سرناها و دهل ها به سرعت از خانه ها و کوچه ها و شهرها و روستاها به دخمه ها و پستوها کوچیدند و انگ آلات کفر بر تک تکشان نشست. آلات موسیقی به ابزار شیطان و نکبت جهنمیان تحکم شد و رقص، جرثومه ای شد که تماشایش نیز کفاره داشت. وی مراجع تقلید را در این زمینه مقصر دانست و فتاوای آنها را موجب اندوه سازی توصیف کرد.یادآور می شود فتنه گران پس از تصاعد پلکانی مواضع ضدانقلابی در سال 88، نقاب از چهره برداشتند و در روز عاشورای حسینی اقدام به رقص و پایکوبی و هلهله کردند. مجید محمدی از اصلاح طلبان فراری عضو حلقه کیان چند ماه پس از بن بست فتنه سبز تصریح کرده بود مشکل اصلی جنبش (فتنه) سبز نه با انتخابات و حتی رهبری و قانون اساسی بلکه اصل اسلامگرایی است. سبزها می خواهند وضعیت طوری شود که آزادانه بتوانند در خیابان عرق خوری کنند و یا با مینی ژوب در خیابان بگردند(!)


 


 
 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات