صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۹  ، 
کد خبر : ۲۵۴۲۰۷

اخبار ویژه روزنامه های 14 بهمن 1391


خراسان
جماران نوشت

حاج مصطفی کفاش زاده که از اوایل دهه ۱۳۴۰ تا سال ۱۳۶۸ در بیت امام خمینی حضور داشت، جملاتی از امام خمینی خطاب به حبیب ا... عسگراولادی را نقل کرد که متن این خاطره عینا در ذیل می آید: "حدود یکماه یا پانزده روز قبل از بیماری امام و انتقال ایشان به بیمارستان (سال ۱۳۶۸)، در برنامه معمول ملاقات و دست‌بوسی که برگزار می شد؛ آقای عسگراولادی هم حضور داشت و آخرین نفر صف بود. وقتی نوبت به ایشان رسید، آقا (امام خمینی) دست وی را گرفتند و گفتند: «اگر شما با هم وحدت نداشته باشید و متفرق شوید، شکست می‌خورید؛ تا می توانید وحدت داشته باشید و متفرق نشوید». امام این جمله را حداقل دوبار تکرار کردند و آقای عسگراولادی هم هر بار با بیان "چشم" جواب دادند".کفاش زاده افزود: آقای عسگراولادی بر اساس همان توصیه امام، با سخنان خود منادی وحدت شد و با تلاش برای شکستن بن بست ها، باعث شد تا افراد مختلف در خصوص مسائل اخیر در کشور به اظهار نظر بپردازند.
الف مدعی شد
چند روز پیش خبری با عنوان «مخالفت احمدی نژاد با رفراندوم درباره هدفمندی» منتشر شد که در آن آمده بود: «شنیده شده است اخیراً یکی از اعضای دولت در جلسه ای با استناد به یک بند قانون اساسی خواسته است تا موضوع هدفمندی یارانه ها به رفراندوم گذاشته شود که این پیشنهاد با مخالفت احمدی نژاد و برخی وزرا رو برو شد.» به راستی چرا آقای رئیس جمهور درباره فاز دوم هدفمندی همه پرسی انجام نمی دهد؟
بولتن نیوز مدعی شد
علی دهقان، دبیر سرویس اقتصادی روزنامه بهار نیز بازداشت شد. دهقان سابقه همکاری با روزنامه های اصلاح طلب نظیر شرق، بهار، اعتماد و وقایع اتفاقیه و همچنین خبرگزاری ایلنا را در کارنامه خود دارد. وی در حوزه مسائل اقتصادی و سیاسی فعالیت داشته است.
تسنیم نوشت
مشاور اوباما باپیش بینی وقوع انقلاب در عربستان سعودی ،تاکید کرداین انقلاب پیامدهای خطرناکی برای منافع آمریکا درمنطقه وخلیج فارس خواهد داشت. ریدل در نامه‌ایی شخصا به اوباما از احتمال سرنگونی خاندان حاکمه در عربستان سعودی خبر داد و گفت: «این آخرین خاندان حاکم مطلق در جهان است» و خاندان سعودی «عبدا... بن عبد العزیز» را از جهت حاکمیت مطلق بر عربستان سعودی به «لوئی چهاردهم» تشبیه می کند.
فاطر مدعی شد
پلیس ترکیه سه شنبه یک کامیون ایرانی حامل حدود ۵۰ کیلوگرم طلا را در استان «آغری» این کشور توقیف کرد، پلیس پس از بازرسی از این کامیون در دروازه مرزی «گوربولاک» در استان آغری، ۴۶٫۸ کیلوگرم طلا کشف و ضبط کرد. پلیس راننده ایرانی این کامیون و یک تبعه دیگر ایرانی را بازداشت کرد و بازجویی از آنان همچنان ادامه دارد.
مشرق نوشت
آیت ا... نوری همدانی و آیت ا...صافی گلپایگانی درقم با یکدیگر دیدار کردند.این دو مرجع تقلید شیعیان ضمن انتقاد از وجود گرانی، تورم و مفاسد فرهنگی در کشور از اجرای بعضی از برنامه های خلاف شرع و جشنواره هایی که با ارزش های انقلاب اسلامی مخالف است شدیداً ابراز نگرانی کردند.
همشهری آنلاین نوشت
حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: طرفداران دولت فعالیت انتخاباتی خود را شروع کرده اند، اصلاح طلبان نیز وارد میدان شده اند و جبهه پیروان و برخی از اصولگرایان هم مشغول فعالیت هستند بنابراین ما شاهد یک رقابت میان 3 الی 4 جبهه رقیب در انتخابات خواهیم بود.
رجا نوشت
اعتراف دولت انگلیس به تلاش برای اعمال نفوذ در ایران از طریق سفارتخانه این کشور در تهران، در حالی از سوی وزیر خارجه سابق انگلیس صورت می گیرد که در زمان فتنه 88 و همزمان با حضور میلیبند در صدر دستگاه دیپلماسی این کشور، سفارت انگلیس در تهران به عنوان یکی از مراکز هدایت آشوب و اغتشاشات شناخته شد به نحوی که برخی از مرتبطین با این سفارتخانه در وسط میدان آشوب و فتنه دستگیر شده و توسط محاکم قضایی ایران نیز محاکمه شدند.

دنیای اقتصاد

سایت توکلی: چرا دولت درباره فاز دوم هدفمندی همه‌پرسی نمی‌کند؟

سایت خبری الف، وابسته به احمد توکلی در یادداشتی نوشت: چند روز پیش خبری با عنوان «مخالفت احمدی‌نژاد با رفراندوم درباره هدفمندی» منتشر شد... اکنون این سوال به طور جدی مطرح است که چرا احمدی‌نژاد برای اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها خواستار برگزاری همه‌پرسی نمی‌شود؟
الف افزود: لازم به یادآوری است که به هنگام بررسی لایحه بودجه سال 1389 در مجلس، پس از آنکه رقم مدنظر دولت برای میزان افزایش قیمت‌ها در مرحله اول هدفمندی یارانه‌ها توسط مجلس، تعدیل شد و این اقدام مجلس انتقاد شدید دولت را به دنبال داشت و انتقادات دولت ره به جایی نبرد و مجلس بر مصوبه خود پای فشرد، احمدی‌نژاد در روزهای پایانی سال 1388 در یک برنامه تلویزیونی خواستار برگزاری همه‌پرسی برای اجرای مرحله اول هدفمندی یارانه‌ها شد.به نوشته الف، اکنون «شاهد تکرار ماجرای مرحله اول هدفمندی برای اجرای مرحله دوم آن هستیم. بار دیگر دولت خواستار افزایش شدید قیمت‌ها با هدف پرداخت یارانه نقدی بیشتر به مردم است. در مقابل، مجلس همانند مرحله قبل، خواستار تعدیل طرح دولت به منظور جلوگیری از افزایش بیشتر تورم است، اما این بار یک تفاوت فاحش در مواضع دولتی‌ها به چشم می‌خورد. رییس دولت دیگر خواستار اجرای همه‌پرسی و مراجعه به نظر مردم نیست.»

جمهوری اسلامی
جهت اطلاع
*
دیروز جمعه 13 بهمن، جمعی از دختران و پسران زاهدانی در حضور مقامات استان سیستان و بلوچستان و سکوت آنها رقص مشترک اجرا کردند. در این مراسم که توسط تربیت بدنی استان ترتیب یافته بود، دختران 8 تا 10 ساله درحالی با پسران به رقص چوب پرداختند که ا ساساً این رقص کاملاً مردانه است. هماهنگی کامل و لباس متحدالشکل دخترها و پسرها نشان می‌داد که تمرین بسیاری برای اجرای این رقص که از شبکه 3 تلویزیون به طور مستقیم پخش شد صورت گرفته است. روزنامه جمهوری اسلامی بارها نسبت به ارتباط اتفاقات غیرمرسوم به صورت پیاپی که می‌تواند با هدف عادی سازی روابط دختر و پسر باشد هشدار داده است.
*
سران دولت‌های غربی به ویژه آمریکا، که احتمال می‌دهند مرگ شاه عبدالله پادشاه عربستان پایان سلطه آل سعود بر این کشور باشد، برای حفاظت از تاج و تخت این خاندان و در واقع استمرار نفوذ خود در این کشور به تقویت "بندربن‌سلطان" پرداخته‌اند. این شاهزاده سعودی که سالهای زیادی از عمر سیاسی خود را در آمریکا گذرانده اکنون سکان اطلاعات و امنیت عربستان را دردست دارد و آمریکائی‌ها او را حاکم واقعی این کشور می‌دانند. برخلاف خواست دولتمردان آمریکائی، کارشناسان غربی معتقدند عربستان در نوبت بعدی انقلاب‌های مردمی قرار دارد و البته سرنوشت آل خلیفه در بحرین نیز به سرنوشت آل سعود گره خورده است.
کیهان
اپوزیسیون مدعی انتخابات آزاد اعتقادی به آن ندارد

«بسیاری انتظار داشتند مصر به راه ایران نرود اما 2 سال پس از انقلاب و سرنگونی رژیم حسنی مبارک و سلطه اسلامگرایان، این انتظار به ترکیبی از یاس و نگرانی در میان اپوزیسیون جمهوری اسلامی تبدیل شده است.»این مطلب را پایگاه اینترنتی «ایران امروز» از قول یکی از اعضای گروهک اتحاد جمهوری خواهان مورد تاکید قرار داد. حسین باقرزاده از اعضای جدا شده گروهک منافقین می نویسد: برای بسیاری این سؤال مطرح است که چرا انقلاب مصر به سلطه اسلام گرایان منجر شد و به این جا کشید. مصر بزرگترین و به اعتباری پیشرفته ترین کشور جهان عرب به شمار می رود. سطح فرهنگی این کشور نسبتا بالا است، دانشمندان و متخصصان مصری در سطح جهان دست آوردهای چشمگیری داشته اند، مصر تنها کشور جهان عرب است که به دریافت جایزه نوبل آن هم در ادبیات نایل شده (نجیب محفوظ)، بزرگترین و معتبرترین دانشگاه اسلامی را دارد (الازهر)، تنوع مطبوعات و نشر آن پس از لبنان از همه جا بیشتر بوده، جنبش فمینیستی آن سابقه چند ده ساله دارد و حضور جامعه بزرگ قبطی آن که به مذهب و فرهنگ و سنت های پیش از اسلام وفادار مانده مصر را عملا به یک کشور «چند مذهبی» تبدیل کرده است. در واقع می توان گفت که این کشور به لحاظ بافت اجتماعی و مذهبی و سطح فرهنگی تا حد زیادی به ایران شبیه است.وی با اشاره به نگرانی عناصر ضدانقلاب ایرانی از پیروی اسلامگرایان مصری نوشتند: 2 سال پس از آغاز انقلاب مصر و سرنگونی رژیم مبارک و سلطه اسلامگرایان، انتظار رفتن مصر به راهی غیر از انقلاب ایران به ترکیبی از یاس و نگرانی تبدیل شده است.نیروهای اسلامگرا اکنون برنده انقلاب شده، هم ریاست جمهوری را از آن خود کردند و هم قانون اساسی مطلوب خود را از تصویب نهایی گذراندند. انتخاب مرسی به ریاست جمهوری و تصویب قانون اساسی جدید در یک همه پرسی و «انتخابات آزاد» انجام و نتیجه عملکرد جمعی مردم مصر بود.وی خاطرنشان کرد: یک نتیجه گیری به دست می آید و آن این که نباید به قضاوت مردم در پای صندوق رأی دل بست. مردم مصر در یک انتخابات آزاد به یک اسلامگرا و قانون اساسی مبتنی بر شریعت رای دادند و دلیلی وجود ندارد که در ایران چنین اتفاقی نیفتد. نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی آن نیز هر کدام در یک رفراندوم «آزاد» مورد تصویب مردم ایران قرار گرفت و اولین انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی آن نیز نسبتا آزاد بوده است. به عقیده اپوزیسیون جمهوری اسلامی تحولات مصر (و بسیاری کشورهای دیگر از ایران 57 گرفته تا تونس 91) نشان داده است که «انتخابات آزاد» لزوماً به «خیر» مردم نیست و به خصوص از طریق آن نمی توان به استقرار یک نظام سکولار و دموکرات رسید.باقرزاده با اذعان به این که اپوزیسیون جمهوری اسلامی با وجود شعار مدعایی «انتخابات آزاد» به آن معتقد نیست و به همین دلیل مصری ها را تخطئه می کند، یادآور شد: سکولارهای مصر که در بازی انتخابات و صندوق رای از اسلامگرایان شکست خورده اند می خواهند از این طریق شکست خود را جبران کنند. استدلال آنان این است که انتخابات منصفانه نبوده است. مصر هنوز در تب و تاب انقلابی است و قوانین دموکراسی بر آن حاکم نشده است. ولی از این حرکت نمی توان این درس را گرفت که اگر از حریف شکست خوردیم رای مردم را نادیده بگیریم. نیروهای فعال در جوامعی که تجربه دموکراسی ندارند نیز باید یاد بگیرند که مانند همه دموکراسی های پیشرفته جهان شکست را بپذیرند و برای نوبت بعد خود را مجهز کنند تا شاید بتوانند این بار از طریق صندوق رای حریف را شکست دهند.وی اضافه کرد: نفی انتخابات آزاد درسی نیست که بتوان از انقلاب مصر گرفت. در هر انتخاب آزادی در جهان گزینه ای نفی می شود و گزینه ای تثبیت. طرفداران گزینه اول طبیعتا گزینه تثبیت شده را نادرست می دانند و کار مردم را اشتباه، ولی اقتضای دموکراسی آن است که این نتیجه «اشتباه» را بپذیرند. این تنها راهی است که یک نیروی سیاسی مدعی دموکراسی و طرفداری از انتخابات آزاد می تواند نشان دهد که در ادعای خود صادق است. اکنون که شعار انتخابات آزاد در بین نیروهای اپوزیسیون مطرح شده، آنان لازم است عملا نیز نشان دهند که به این شعار متعهدند و حق «انتخاب آزاد» مردم را همراه با حق آنان برای «اشتباه در انتخاب» به رسمیت می شناسند و به آن تن می دهند.
روایت بی بی سی از سردرگمی اصلاح طلبان در انتخابات

بولتن نویس فراری دولت اصلاحات اذعان کرد سیاست قهر و ناز اصلاح طلبان شکست خورده و آنها درصدد معرفی نامزد هستند.حسین باستانی از همکاران حزب مشارکت، جزو بولتن نویسان ریاست جمهوری در دولت اصلاحات بود اما چند سال پیش از کشور گریخت و به استخدام شبکه دولتی انگلیس درآمد! او اخیرا در مصاحبه با بی بی سی اذعان کرده که اصلاح طلبان پس از مشاهده بی اعتنایی نظام به شرط گذاری و نازهای آنها، ادعای «شرکت نمی کنیم» را کنار گذاشته اند. وی با اشاره به اظهارات اخیر هاشمی رفسنجانی گفت: هاشمی رفسنجانی تلویحا گفته اگر نیاز باشد در انتخابات بعدی نامزد می شود. یک زمانی این تصور وجود داشت که کاندیداتوری کسانی مثل هاشمی رفسنجانی را کلا باید کنار گذاشت الان دیگر با آن اطمینان نمی شود آن حرف را زد.وی اظهار داشت: صحبت های اخیر هاشمی رفسنجانی در این ارتباط اهمیت دارد معترضان به انتخابات سال 88 یک زمانی به نظر می آمد اساسا شرکت در انتخابات را شاید دیگر مفید نبینند یک زمانی این تصور ایجاد شد که آنها فکر می کنند شرایط کشور را به خاطر این که شرایط خیلی خاص و بحرانی است ممکن است که نظام از حضور آنها در انتخابات استقبال کند. نظام واکنشش نسبت به این اعلام آمادگی تلویحی جوری بوده که این فرضیه را هم تقویت کرده که نه زمینه برای حضور آنها وجود ندارد و شاید آنها هم دیگر فایده ای نبینند که در یک چنین شرایطی در انتخابات شرکت کنند.باستانی افزود: الان ما وارد یک فاز جدیدی شدیم یعنی فازی که با وجود این که نظام هیچ استقبالی از حضور کسانی مثل هاشمی رفسنجانی نمی کند اما ما شاهد چنین اظهارنظرهایی هستیم یا حتی در مورد خاتمی هم به نظر می رسد در میان اصلاح طلبان این گرایش وجود دارد کسانی می خواهند از او دعوت کنند و این خواسته را به صورت رسمی مطرح کنند.تحلیلگر بی بی سی در اظهارنظری قابل تامل گفت: «واضح است صحبت هایی که هاشمی کرده، دیدگاه کلی اش این است که فضای سیاسی کشور آرام بشود برای این که انتخابات را در فضای خوبی برقرار کرد.» این تحلیل بی بی سی در حالی است که اولا مواضع آقای هاشمی یکی از عوامل التهاب و تشویش اذهان در سال 88 بود و ثانیا بی بی سی اخیرا از قول یکی دیگر از عناصر فراری- اکبر گاف- خواستار حضور تندروهای مدعی اصلاحات در انتخابات برای ایجاد هزینه و دردسر علیه نظام و جلوگیری از برگزاری آرام انتخابات شده بود.در همین حال سایت گروهک ملی- مذهبی که چند ماه اخیر با انتشار چند مطلب خواستار بهره برداری اپوزیسیون از مواضع هاشمی شده، در تحلیلی نوشت: هاشمی هنوز نمی داند در انتخابات باید چه کند؛ به خصوص که معیار اصلی عملکرد وی نحوه برخورد رهبری با انتخابات است و وی نیز معتقد نیست باید منازعه ای با رهبری داشته باشد.این پایگاه اینترنتی قبلا با مرور سوابق هاشمی در انقلاب تصریح کرده بود نباید از مؤاخذه و محاکمه(!) این سوابق گذشت اما فعلا باید از ظرفیت وی بهره برداری کرد. برخی عناصر تندرو همسو با محافل ضد انقلاب می گویند هاشمی محبوبیت عمومی ندارد و مناسب نامزدی انتخابات نیست اما در عین حال باید از وی به عنوان کاتالیزور سیاسی در ایجاد برخی فرایندهای سیاسی به نفع اپوزیسیون استفاده کرد.

روایت اندیشکده آمریکایی از هیبت سپاه پاسداران

یک اندیشکده آمریکایی اعلام کرد: سپاه پاسداران ایران یکی از ترسناک ترین ارتش های خاورمیانه است.
موسسه صلح آمریکا در گزارشی، فرمانده سپاه پاسداران ایران را مردی قدرتمند توصیف کرد و نوشت: سرلشکر جعفری یکی از چهره های وفادار به آیت الله خامنه ای رهبر عالی ایران است که دارای تعهد ایدئولوژیک است. او فرمانده یکی از مجهزترین و ترسناک ترین ارتش های خاورمیانه با بیش از 150 هزار نیرو است.این گزارش تاکید می کند: «بین 100 هزار تا 125 هزار تن در نیروی زمینی، نزدیک به 20 هزار تن در نیروی دریایی و در حدود 20 هزار تن در نیروی هوایی سپاه خدمت می کنند. همچنین چندین هزار نیرو نیز در قالب نیروهای ممتاز «قدس» در خارج از ایران فعالیت می کنند که به سازمان های معارض آموزش می دهند و از آنها حمایت می کنند.»
موسسه صلح آمریکا افزود: فرمانده سپاه پاسداران انقلاب در توصیف عواقب حمله به ایران شدیدترین الفاظ را به کار برده است. وی در سپتامبر سال 2012 (شهریور سال 1391) اعلام کرد: «اگر جنگی شروع شود که یک سوی آن ایران و سوی دیگر غرب و آمریکا باشند، طبیعتا در تنگه هرمز و صادرات انرژی اختلال ایجاد خواهد شد. طبیعی است که این اتفاق خواهد افتاد. او همچنین هشدار داد که ممکن است ایران از «پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای» (ان.پی.تی) خارج شود و به پایگاه های آمریکا در خاورمیانه حمله کند.وی در کنفرانس مطبوعاتی در ماه سپتامبر (شهریور) اعلام کرد که اگر اسرائیل به ایران حمله کند، ایران می تواند آن را نابود کند؛« جواب ما به اسرائیل روشن است من فکر می کنم اگر اسرائیل به ایران حمله کند چیزی از آن باقی نماند.»موسسه آمریکایی با اشاره به تاکتیک های متنوع جنگ نامتقارن سپاه پاسداران، از قول فرمانده این نیرو نوشت: ما از ظرفیت های جنگ نامتقارن استفاده می کنیم همان طور که حزب الله در سال 2006 علیه اسرائیل به کار گرفت.این گزارش ارائه می دهد: یکی از اقدامات کلیدی سپاه، تقسیم بخش فرماندهی و کنترل این نیرو به 31 واحد مجزا بود که هر کدام از آنها می توانند در صورت تخریب یا از بین رفتن واحدهای دیگر مستقل عمل کنند. همچنین بسیج که می تواند صدها هزار نیروی شبه نظامی را آماده و تجهیز کند، تحت فرماندهی سپاه است. بازسازی ساختار سپاه پاسداران انقلاب توسط جعفری توان تهران برای مقابله با تهدیدهای خارجی را افزایش داد و همچنین به حکومت ایران کمک کرد تا با اختلالات داخلی هم برخورد کند.

رزندان رستم و زال و... الی آخر!

گروهک های ضد انقلاب بدبختی ها و آشفتگی های پایان ناپذیر خود را به پای نفوذ وزارت اطلاعات می نویسند.
پایگاه اینترنتی سکولاریسم نو در این باره نوشت: وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی تلاش و سرمایه گذاری گسترده ای برای نفوذ در میان اپوزیسیون خارج کشور آغاز کرده است. به نظر می آید جمهوری اسلامی نه تنها چنین پروژه ای را از مدتها قبل کلید زده بلکه در این کار بسیار هم موفق بوده است. نگاهی به روند شکل گیری جریانات و گروه های سیاسی هم سو و برگزاری انواع و اقسام کنفرانس، کنگره و شوراهای متوالی و متوازی که ظاهرا هر کدام با دستاویزی متفاوت به میان آمده اند نشان می دهد که استراتژی رژیم ایجاد سردرگمی در میان اپوزیسیون خارج کشور می باشد. البته هرگز این ادعا را نداریم که افراد و شخصیت های حاضر در این گروه ها و جریانات سیاسی همگی وابسته به جمهوری اسلامی می باشند بلکه منظور گروهی از ایجادکنندگان و گردانندگان اصلی پشت پرده چنین جریانی می باشد(؟!)
سکولاریسم نو اضافه کرد: ببینید در طی یک سال اخیر میان طیف سلطنت طلبان چه انشقاق عظیم و عجیبی رخ داده است، این گروه که تا یک سال قبل حول محور شاهزاده رضا پهلوی جمع بودند ناگهان به گروه های کوچکی نظیر هواداران راستین شاهزاده رضا پهلوی، سلطنت طلبان، پادشاهی پارلمانی طلبان، پهلوی طلبان و گروه های ریز و درشت دیگر تبدیل شده اند، یا این که اگر نگاهی به روند شکل گیری شبکه سکولارهای سبز بیاندازیم که حقیقتا در نوع خود حرکت بسیار موثری بود و توانست نور امیدی در دل نیروهای سکولار انداخته و تا حدود زیادی آنها را گرد یک میز جمع نماید، ناگهان با پدیده هایی موازی با خود همچون سکولار دموکرات، سکولار فدرال، سکولاریزم و دموکراسی و حقوق بشر برای ایران، کنگره دموکراسی خواهان سبز ایران و... روبرو می شود، حزب مشروطه که حزبی ریشه دار و قدیمی می باشد ناگهان مواجه با انبوهی از گروه های ریز و درشتی می گردد که کلمه مشروطه را با خود یدک می کشند نظیر سازمان پرچمداران انقلاب مشروطیت، سازمان مشروطه خواهان ایران خط مقدم و... جبهه ملی را نگاه کنید که با انبوه احزاب و تشکل های رنگارنگ ملی رو به رو می باشد نظیر سازمان جوانان جبهه ملی خارج کشور، اتحادیه ملی برای دموکراسی ایران، جبهه ملی با پیشوندها و پسوندهای فراوان و شاخه های مختلف... و همین گونه سازمان ها و تشکل هایی با اسامی دموکراتیک و دمکراسی و جبهه و جنبش نظیر جبهه آزادیخواهان مردم ایران، جنبش بختیاری، جنبش رهایی بخش لرستان، جنبش آذربایجان، جنبش کوروش جبهه متحد بلوچستان و جنبش فرزندان رستم و زال و الی آخر که در همه آنها نه تشکیل دهندگان گروه ها معلوم هستند و نه اعضای آنها.
نویسنده در پایان خاطرنشان کرد: با این تفاسیر و با این همه نفوذ و پیشروی که اتاق فکر وزارت اطلاعات طراحی و به مورد اجرا گذاشته اگر اندکی دیر به خود آییم از اپوزیسیون ریشه دار اثری باقی نخواهد ماند و به جای آنها گروه ها و افراد دست ساز رژیم جایگزین خواهند شد. اگر به خود نیامده و درصدد جلوگیری از نفوذ فیزیکی و پیشروی جمهوری اسلامی برنیاییم، دیری نخواهد پایید که نه از تاک نشان ماند و نه از تاک نشان.
 
 

 

 

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات