رستم قاسمی روز جمعه در گفت وگو با شبکه خبری العالم افزود: کنفرانس جنبش عدم تعهد، فرصتی بزرگ برای ایران و همه کشورهای شرکت کننده به ویژه کشورهای همجوار و نزدیک مانند پاکستان و هند ایجاد کرد لذا افق جدیدی از همکاری با بسیاری از کشورهای مزبور که برخی عضو اوپک هستند، ایجاد شده است.قاسمی خاطر نشان کرد: بازار نفت، بازاری باز و بر اساس تقاضا است، لذا وجود یا نبود نفت ایران، بازارهای اقتصادی را تحت تاثیر قرار داده و مشکلات زیادی برای بسیاری از مشتریان ایجاد کرده است که به خرید نفت ایران نیازمند هستند.وی گفت: بخش های مربوط به ایران در زمینه صدور گاز به پاکستان انجام شده و در حاشیه کنفرانس تهران، با طرف پاکستانی درباره احداث خط لوله گاز در خاک آن کشور گفت وگو شد.به گفته وزیر نفت، مهمترین رویداد کنفرانس تهران، حضور گسترده مقامات کشورهای عضو جنبش بود که غرب انتظار آن را نداشت.وی افزود: این حضور گسترده جایگاه و نقش ایران به عنوان بازیگر اصلی در منطقه و جهان به ویژه در بازار نفت و بازارهای اقتصادی را نشان داد و حتی اروپایی ها اعتراف کردند که ایران دارای دوستان و همپیمانان زیادی در منطقه و جهان به ویژه در زمینه انرژی است.
جوان