صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۰:۰۰  ، 
کد خبر : ۲۵۵۴۷۶
امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)

این اقدام(مسابقه‌ندادن با ورزشکاران رژیم صهیونیستی) بسیار باارزش و تلاشی بسیار مهم و حساس در مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی است.(21/12/91)


ویژگی‌های کمتر دیده‌شده ورزش و ورزشکاران

   امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در دیدار دیروز بخشی از برتران جامعه ورزشی کشور با ایشان، به مسائل بسیار مهمی اشاره فرمودند. این مسائل پیش‌تر نیز وجود داشته و کم‌وبیش دیده شده و حتی درباره آن سخن گفته و از آن تمجید نیز شده است؛ لکن جمع شدن آن‌ها در کنار یکدیگر در یک سخنرانی و شنیدن آن از زبان رهبر معظم انقلاب، اهمیت آن را مضاعف کرده و قابلیت و ظرفیت‌های آن را که نظام اسلامی به آن‌ها نیاز دارد نیز به وجه روشن‌تری جلوه‌گر می‌سازد و اهل فن را متوجه می‌کند که چگونه باید از نکات اشاره‌شده درست و دقیق در جهت اهداف و آرمان‌های انقلاب استفاده کنند. برخی نکاتی که معظم‌له بر آن تأکید و یا درباره آن توضیح داشتند عبارتند از:
   1- قهرمانان مظهر توانایی‌های یک ملتند و اعتماد به‌نفس و اعتماد ملی را افزایش می‌دهند؛
   2- حضور بانوان و دختران ورزشکار با رعایت حجاب شرعی در میدان‌های بین‌المللی اقدامی فوق‌العاده و بسیار مهم و باارزش است و همه باید قدردان آن‌ها باشند؛
   3- ایستادن یک ورزشکار جانباز یا معلول بر سکوی قهرمانی دنیا نشانه عزم و اراده قوی وی و همت بالا و تشخص یک ملت است؛
   4- تشکر شخصی معظم‌له از ورزشکارانی که در میدان‌های بین‌المللی به انحای مختلف، شعائر دینی و معنوی را زنده نگه می‌دارند؛
   5- خودداری ورزشکاران از مسابقه ندادن با ورزشکاران رژیم صهیونیستی؛
   6- تأکید بر ورزش همگانی و ورزش قهرمانی؛
   7- تأکید بر ارزش قهرمانی و‌ آراسته بودن قهرمانان به سجایای اخلاقی و رفتاری؛
   8- خطاب قرار دادن قهرمانان و پیشکسوتان با عبارت: شما نور چشم ملت ایران هستید.
   ورود به ورزش ملی از بابی که امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) گشودند که خود دارای فروعات چندگانه است، ضمن متحول ساختن ورزش کشور و کمک به انسجام ملی و حرکت مطمئن‌تر در مسیر تنظیم شده به سمت اهداف بلند، قادر است تأثیر مثبتی بر مسائل اجتماعی و فرهنگی کشور که از نیازهای اساسی امروز است، بگذارد.
تهدید ایران راه به جایی نمی‌برد
   گروه ترجمه -
پایگاه اینترنتی نیشن 12 مارس 2013 (22 اسفند) در مقاله‌ای به سیاست‌های آمریکا در قبال ایران پرداخت و نوشت: جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، در سخنرانی خود در نشست سالانه آیپک تأکید کرد که باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در مورد توسل به زور علیه بلندپروازی‌های هسته‌ای ایران بلوف نمی‌زند. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل]رژیم صهیونیستی[ نیز خواستار «تهدید نظامی شفاف و معتبر» علیه ایران شده و بر این نکته تأکید کرده که تحریم‌ها به‌تنهایی ایران را به سوی پایبندی به قوانین بین‌المللی هدایت نخواهد کرد.
   در ادامه مقاله آمده است: در صورتی که تمام پیامدهای اخلاقی و سیاسی تهدید طرف مذاکره را مد نظر قرار دهیم، موارد حقوقی ناشی از این تهدیدات عبارتند از: نخست، تهدید به توسل به زور علیه عضو مستقل سازمان ملل مطابق حقوق بین‌الملل غیرقانونی است. این مسئله، نقض ماده دوم منشور سازمان ملل است که تمام کشورهای عضو را ملزم می‌کند در روابط بین‌الملل از تهدید یا توسل به زور پرهیز کنند. تهدید به اعلام یک دولت در مورد نیتش برای خشونت با هدف ارعاب دولتی دیگر به‌منظور تغییر سیاست‌هایش گفته می‌شود. مطابق منشور سازمان ملل، تنها شورای امنیت سازمان ملل صلاحیت چنین تهدیداتی را دارد و تهدید دیگران غیرقانونی است. با نگاهی به اظهارات مقامات ارشد سیاسی اسرائیل و آمریکا درمی‌یابیم که آن‌ها مسائل بنیادین حقوق بین‌الملل را نقض کرده‌اند. این موضوع به ایران و جامعه بین‌الملل پیام می‌دهد که غرب تمایل ندارد مطابق قواعد و قوانین نقش‌آفرینی کند. این موضوع به‌شدت بر اعتبار و بی‌طرفی تمام سازمان‌های بین‌المللی دخیل در روند گفت‌و‌گوها آسیب می‌زند.
   در پایان مقاله آمده است: نکته دوم و مهم‌تر اینکه مطابق یک اصل مشهور حقوق بین‌الملل، هرگونه توافقی که از طریق فشار و خشونت حاصل شود، بی‌ارزش است. کنوانسیون 1969 وین در مورد حقوق پیمان‌ها که دربرگیرنده برخی از هنجارهای بنیادین در این حوزه است، در این مورد بسیار شفاف است؛ به‌ویژه ماده 52 این کنوانسیون می‌گوید که هرگونه توافق بین‌المللی که با تهدید یا توسل به زور حاصل شده، نقض اصول حقوق بین‌الملل است. به عبارت دیگر، حتی اگر ایران مطابق سیاست‌های اسرائیل و آمریکا بسیاری از شرایط را در فضای تهدید و ارعاب بپذیرد، ارزش حقوقی واقعی ندارد. بنابراین، آن‌ها باید در این مورد ملاحظات حقوقی نیز داشته باشند. 
   
ایران راهش را پیدا کرده است
  اندیشکده آمریکایی «هوور» در مقاله‌ای نوشت: «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا و دیگر مقامات آمریکایی بارها در اظهارات خود تأکید کرده‌اند رهبران ایران نباید درباره تلاش آمریکا برای حل‌وفصل مسائل فی‌مابین شکی داشته باشند؛ اما اگر ایران به آمریکا اعتماد نداشته باشد، چه می‌شود؟ اگر دولت ایران معتقد باشد که در تقابل با آمریکا به اهدافش خواهد رسید چه؟
   این گزارش می‌افزاید: اما این واقعیت نیز درست است که ایران - همانطور که «علیرضا نادر» تحلیل‌گر مؤسسه «رند» می‌گوید - قدرتمند است و از قدرت لازم برای مقابله با بحران‌ها برخوردار است و توانست چندین پیشنهاد غرب را در زمینه برنامه هسته‌ای خود رد کند.
   براساس این گزارش، رهبران ایران همواره به‌گونه‌ای موفق عمل می‌کنند، دسترسی بازرسان آژانس انرژی اتمی به سایت‌های هسته‌ای خود را رد می‌کنند، در مذاکره با غربی‌ها بیشترین مطالبات را دارند، پیشرفت‌های علمی خود را که در افزایش تعداد سانتریفیوژهای هسته‌ای نمود پیدا کرده است را به رخ دیگران می‌کشند و امکان مذاکره دوجانبه با آمریکا را رد می‌کنند. «آیت‌الله علی خامنه‌ای» در همین راستا گفت: سیاست آمریکا در خاورمیانه رو به اضمحلال است و آمریکایی‌ها نیاز به یک کارت بازی جدید دارند. این کارت هم کارت مذاکره با ایران است.
   درباره نگاه ایران به بازی آمریکا چند نکته اساسی وجود دارد:
   باراک اوباما مدعی است که قصد دارد از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری کند؛ اما مکرراً شرایط را آرام کرده است. هر وقت به آستانه نزدیک شده‌ایم، آمریکا مجموعه جدید و کمتر سختگیرانه‌ای اعمال کرده است. نمونه آن درخواست آمریکا برای توقف کامل غنی‌سازی اورانیوم بود که در نهایت به غنی‌سازی پنج درصد کاهش یافت. خط قرمزهای آمریکا دیگر قرمز نیست، صورتی است.
   به شهادت «لئون پانه‌تا» وزیر دفاع سابق و «جیمز کلپر» رئیس سابق سازمان اطلاعات آمریکا، ایران هرگز به‌دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیست. تشخیص نیات و اهداف دشمن از جمله مهم‌ترین بخش تجزیه و تحلیل اطلاعات ما است. ما می‌دانیم در اشتباهیم و ایرانی‌ها نیز این را می‌دانند. به باور وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، حمله به ایران باعث جلوگیری ایران از دستیابی به سلاح هسته‌ای نمی‌شود و فقط آن را به تأخیر می‌اندازد. تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران هم دیگر کارساز نیست و تقریباً تصویب قطعنامه جدید علیه ایران ممکن نیست. چین و روسیه بعد از تصویب آخرین قطعنامه علیه ایران در بیانیه‌ای اعلام کردند که این آخرین قطعنامه‌ای است که از آن حمایت می‌کنند.
فتوای جنگی مفتی سوریه
  به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، احمد بدرالدین حسون، مفتی اعظم سوریه دو شب پیش در یک مصاحبه تلویزیونی با بیان اینکه مردم سوریه امتناع می‌ورزند که جز خداوند بزرگ تسلیم کسی شوند، تأکید کرد که حمله به سوریه، تاریخ دینی این کشور را هدف قرار داده و سازمان‌دهندگان حمله درصدد تبدیل ملت سوریه به انسان‌هایی بدون هویت هستند. حسون با بیان اینکه برخی قصد دارند تفرقه دینی و طایفه‌ای در سوریه را گسترش دهند، خاطرنشان کرد: سوریه به زانو در نخواهد آمد و مسئولیت دفاع از کشور بر دوش ارتش و مردم است.
   وی در ادامه تصریح کرد: ارتش سوریه ارتش ملت و موظف به دفاع از امت عربی و اسلامی است و آن‌طور که شبکه‌های مغرض تبلیغ می‌کنند، ارتشی نیست که از یک شخصی یا یک حزب یا طایفه فرمانبرداری کند.
   وی اظهار کرد: این ارتش شجاع، خود را برای مقابله با اسرائیل آماده کرده بود، نه برای آنکه در داخل شهرها بجنگد. ارتش سوریه اکنون در حال دفاع از خود و وطن است.
   حسون اعلام داشت: این فتنه‌ای که امروز شکل گرفته است، یک آزمایش است تا کسانی که صادقانه و نه از سر دروغ سوریه را دوست دارند، مشخص شوند. حسون همچنین از تمام مادران و پدران سوری خواست تا فرزندان خود را برای پیوستن به ارتش سوریه تشویق کنند تا آن‌ها در مقابل توطئه‌ها از سوریه حمایت کنند.
      
اخبار کوتاه

   *  عضو شورای مرکزی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به تلاش جامعتین برای جلوگیری از تکثر کاندیداها در جریان اصول‌گرایی و ایجاد اجماع در این جریان، گفت: برنامه برای ایجاد وحدت این‌گونه است که ائتلاف سه‌گانه تقویت شود و کسانی که زمینه رأی‌آوری دارند و با ملاک‌های تعیین‌شده همخوانی دارند، به این ائتلاف اضافه شوند و درنهایت، یک نامزد از این مجموعه انتخاب شود.
   حجت‌الاسلام رضا آشتیانی عراقی، با اشاره به تلاش جامعیتن برای ایجاد وحدت در جریان اصول‌گرایی به‌منظور جلوگیری از تکثر نامزدهای این جریان در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، اظهارداشت: جلساتی میان جامعیتن در این‌خصوص برگزار شده و تقویت ائتلاف سه‌گانه در دستور کار آنان قرار دارد.
   *  دولت آذربایجان در ادامه اسلام‌ستیزی، به همه دانشگاه‎های کشورش دستور داد از ورود دانشجویان محجبه به دانشگاه جلوگیری کنند. ممنوعیت حجاب در دانشگاه‎های آذربایجان خشم بسیاری از مسلمانان این کشور را برانگیخته است. رهبران اسلامی این اقدام را محکوم کرده و خواستار لغو آن شده‎اند. دولت الهام علی‎اف که مورد حمایت رژیم صهیونیستی قرار دارد، تاکنون قوانین ضد اسلامی بسیاری را اجرا و افراد مخالف را بازداشت می‎کند.
   *  نعیمه اشراقی، هفتمین نوه حضرت امام(ره) درباره کاندیداتوری سیدمحمد خاتمی گفت: طی روزهای گذشته با صحبت‌هایی که برخی گروه‌ها با وی داشته‌اند، احتمال کاندیداتوری آقای خاتمی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده افزایش یافته است. اگر طی روزهای آینده شنیدیم که وی نامزدی خود را برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم اعلام کرده، تعجب نکنید.
   *  روزنامه انگلیسی گاردین نوشت: «سوزان رایس» به‌عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید معرفی می‌شود. پیش‌تر خبرهایی در مورد معرفی سوزان رایس به‌عنوان وزیر خارجه جدید آمریکا منتشر شده بود؛ اما مواردی همچون حادثه سال گذشته بنغازی که منجر به کشته شدن سفیر آمریکا در لیبی شد، موجب حذف نامزدی وی برای تصدی این پست گردید.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات