صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۵  ، 
کد خبر : ۲۵۹۲۸۸

اخبار و تحليل‌ها سال شانزدهم شماره 3651 نوزدهم خرداد ماه 1392

امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) كسانی كه داوطلب می‌شوند، در محاسبات خود اشتباه نكنند و بدانند كه عرصه مدیریت اجرایی كشور یعنی چه؟(7/2/92)

سرمقاله

۱- نهم دی زنده است
امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در حرم حضرت امام(ره) به‌گوشه‌ای از نگاه دشمن به انتخابات پیش اشاره کردند و فرمودند: «دشمنان ما در خارج، بیچاره‌ها در فکر اینند که از این انتخابات تهدیدی درست کنند علیه نظام اسلامی؛ در حالی که انتخابات، فرصت بزرگ نظام اسلامی است. آن‌ها امید دارند که انتخابات یا سرد باشد تا بتوانند بگویند مردم به نظام اسلامی علاقه‌ای ندارند، یا دنبال انتخابات، فتنه به وجود بیاورند؛ کما اینکه در سال 88 به‌دنبال آن انتخابات پرشور، فتنه درست کردند. دشمنان این ملت، دنبال این چیزهایند؛ اما آن‌ها اشتباه می‌کنند، مردم ما را نشناخته‌اند. دشمنان این ملت، روز نهم دی را فراموش کرده‌اند.» دشمن برای ضربه زدن به نظام،‌ گاهی با برنامه‌ریزی و آمادگی مشخص وارد صحنه می‌شود و گاهی با مشاهده زمینه و فرصتی که دیگران به نحوی مهیا کرده‌اند، در صحنه حضور پیدا می‌کند. اگرچه مخاطب امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در بیان فوق، دشمنان خارجی هستند؛ اما زنگ نهیب نهم دی باید در گوش کسانی هم که احیاناً فکرهای خطرناکی دارند، صدا کند و بدانند اگر فتنه 88 طی چند ماه و تا نهم دی طول کشید و مردم آن‌ها را در این چند ماه تحمل کردند، چنانچه قصد سوئی در کار باشد، نظام و مردم، یک روز هم آن‌ها را تحمل نمی‌کنند و باید خود را به تن دادن به قانون در همه امور عادت دهند.
2- زبان‌های تفرقه‌افکن و شمشیر غرب
امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) روز گذشته در دیدار استادان، قاریان و حافظان شرکت‌کننده در سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، با تأکید بر وحدت مسلمانان فرمودند: «امروز هر حنجره و زبانی که مسلمانان را به وحدت دعوت کند، حنجره الهی است و هر حنجره و زبانی که مسلمانان و مذاهب اسلامی را به دشمنی با یکدیگر تحریک کند، زبان شیطان است.» معظم‌له در ادامه تأکید کردند: «دشمنان غربی، شمشیر را برضد مسلمانان از رو بسته‌اند.» آنچه که امروز در جای‌جای جهان اسلام می‌گذرد و خون‌های ناحقی که ریخته و ظلم‌های سیاهی که روا داشته شده، حاصل توجه نکردن به این دو نکته است. وضعیت اسفبار سوریه که کشوری مسلمان است، نتیجه همراهی زبان‌های تحریک‌کننده و اختلاف‌افکن و شمشیر از رو بسته شده غرب علیه مسلمانان است. اگر زبان‌های تحریک‌کننده به دشمنی، به زبان‌های دعوت به وحدت و دوستی تبدیل شود، شمشیر قدار غرب اجباراً غلاف خواهد شد و مصائب رنگارنگ و بی‌انتهای جهان اسلام نیز پایان می‌یابد.

عصبانيت سني‌هاي افراطي از پيروزي حزب‌الله در القصير
گروه ترجمه- پايگاه اينترنتي تايمز آو ايزرايل 9 ژوئن 2013 (19 خرداد) در مقاله‌اي به پيروزي ارتش سوريه و نقش‌آفريني حزب‌الله در شكست شورشيان در القصير پرداخت و نوشت: ناظران و مفسران عرب سني، گروه تروريستي حزب‌الله انتقاد و حمله شديد کردند و ادعاي اين گروه مبني بر مقاومت عليه اسرائيل[رژیم صهیونیستی] را به سخره گرفتند و زير سؤال بردند. گروه تروريستي حزب‌الله به دليل مداخله در جنگ سوريه به‌ويژه نقش‌آفريني خاص در كمك به رژيم اسد براي خارج كردن شورشيان از منطقه القصير، با انتقادات و حملات شديد روبه‌رو شده است. نيروهاي اين گروه شيعه طي سه هفته عليه اين منطقه عمليات مداوم صورت دادند و در نهايت بر آن مسلط شدند كه اين مسئله پيروزي بزرگی براي رژيم اسد به شمار مي‌رود.
در ادامه مقاله آمده است: روزنامه الحيات چاپ لندن روز شنبه مقاله‌اي تند عليه حزب‌الله منتشر كرد که در آن، نويسنده اظهار داشت: اين گروه نشان داده كه يك گروه مذهبي مسلح و تحت مدیریت ايران است و برخلاف ادعايش نيروي مقاومت ضداسرائيلي نيست. نويسنده‌اي ديگر در مقاله خود با انتقاد از جهان عرب به دليل پيش‌بيني نکردن اقدامات حزب‌الله، اين مسئله را با بي‌ميلي جامعه بين‌الملل به تشخيص بي‌فايده بودن گفت‌وگوهاي هسته‌اي با ايران مقايسه كرد. حسن حيدر، تحليل‌گر سياسي، مي‌نويسد: «تعجب جهان عرب (به‌ويژه عرب‌هاي خليج‌فارس) از رفتار حزب‌الله در سوريه و تعهد اين گروه به جنگ در دفاع از رژيم بشار اسد، شبيه تعجب جامعه بين‌الملل از رفتار ايران در مسئله هسته‌اي است كه آژانس بين‌المللي انرژي هسته‌اي تنها در حال حاضر تشخيص داده كه گفت‌وگو با ايران در واقع دور باطل است... حزب‌الله بخشي از دستگاه امنيتي مشترك سوريه و ايران باقي خواهد ماند و هر آنچه آن‌ها مطابق منافع خود بگويند، اجرا مي‌كند... و پس از جنگ قصير بدون ترس به جبهه‌هاي باقي‌مانده در حلب، دمشق و ساير مناطق خواهد رفت تا در دفاع از اتحاد خود با رژيم‌هاي ايران و سوريه عمل كند.»
در پايان مقاله آمده است: ورود آشكار حزب‌الله لبنان به جنگ داخلي سوريه در حمايت از بشار اسد، شكاف‌هاي فرقه‌اي در سراسر خاورميانه را تشديد كرده است. بسياري از تندروهاي سني، مداخله حزب‌الله در سوريه را اعلان جنگ شيعيان عليه سني‌ها خوانده‌اند. روز پنج‌شنبه نيز شيخ عبدالعزيز بن‌الشيخ، روحاني برجسته عربستاني، شديدترين محكوميت را عليه نقش حزب‌الله در سوريه اعلام كرد و مصرانه از سياستمداران و علماي اسلامي خواست كه «گام‌هاي مؤثري به منظور بازداشتن حزب‌الله از تهاجم به سوريه بردارند.» يك هفته قبل، يوسف القرضاوي، روحاني بانفوذ مصري، به‌شدت حزب‌الله را محكوم و آن را حزب‌الشيطان خطاب كرد و از سني‌ها خواست به صف جهاد در سوريه بپيوندند.
اخبار و تحلیل‌ها: عصبانیت این پایگاه صهیونیست‌ها از پیروزی حزب‌الله در القصیر کمتر از عرب‌های حامی تروریست‌ها نیست؛ اما خواسته این عصبانیت را از طریق انتشار مواضع آن‌ها علیه رژیم صهیونیستی بازتاب دهد که گفته‌اند حزب‌الله عامل ایران است و نیروی مقاومت ضد صهیونیستی نیست و بلکه ضد سنی است. این در حالی است که حضور عملیاتی حزب‌الله در نبردهای سوریه، معادله را به نفع این کشور تغییر داد و این تغییر می‌تواند با کسب نتایج بهتر همچنان ادامه یابد.

مرد خاکستری از سایه خارج شد
به‌تازگی «کمپین ائتلاف عارف ـ روحانی برای فردای ایران» با مرد خاکستری اصلاحات دیدار کردند. در این دیدار، موسوی خوئینی‌ها با تحلیل اوضاع سیاسی کشور، درباره انتخابات پیش‌رو گفت: امروز مهندسی بر این اساس پیش می‌رود که نه‌تنها اصلاح‌طلبان پیروز انتخابات نباشند، بلکه اعتبار گذشته خود را نیز از دست بدهند.» جالب اینکه چند روز پیش، رادیو رژیم صهیونیستی وابسته به سازمان جاسوسی موساد نیز همین حرف‌ها را زده بود. «منوشه امیر» رئیس رادیو رژیم صهیونیستی، گفته بود. جریان اصول‌گرا در کشور از توانمندی بالایی برخوردار است و اصلاح‌طلبان توان مبارزه ندارند، برای همین نباید در انتخابات شرکت می‌کردند. او به نقل از مصطفی تاج‌زاده گفت: «بهترین راه، تحریم گسترده انتخابات است. موسوی خوئینی‌ها هم معتقد است آرایش انتخاباتی حاضر، برای به بن‌بست کشاندن اصلاح‌طلبان است.» موسوی خوئینی‌ها می‌گوید: «اصلاح‌طلبان نباید با ورود در این رقابت بی‌سرانجام، خود را به بن‌بستی که مخالفان تدارک دیده‌اند، بکشانند.» رئیس مجمع روحانیون مبارز با نادیده گرفتن نقش خاتمی در فتنه آمریکایی صهیونیستی ۸۸ و سعی در تطهیر او، بیان داشت: «خاتمی بهترین راه ممکن را انتخاب کرد و با وجود درخواست‌های گسترده از سراسر کشور، وارد صحنه انتخابات نشد تا مخالفان بار دیگر به خاطر یک دستمال، قیصریه را به آتش نکشند.» حال با فرض اینکه موسوی خوئینی‌ها با ضدانقلاب خارج از کشور ارتباطی ندارد، ولی می‌توان حدس زد او پایگاه خبری رادیو فردا، خبرنامه گویا، جرس، ملی مذهبی، نوروز، پیک‌نت و... را مطالعه می‌کند؛ چون مطالب مطرح شده در دیدار با ستاد انتخاباتی عارف و روحانی، خلاصه تلقین‌های روانی ضد انقلاب است!

ایرانیان دشمن اصلی خود را می‌شناسند
پایگاه اینترنتی «گلوبال ریسرچ» طی گزارشی انتقادی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران نوشت: باراک اوباما که عنوان برنده جایزه صلح نوبل را یدک می‌کشد، به‌تازگی فرمان اجرایی جدیدی را برای تحریم پول ملی ایران به امضا رسانده است. این اقدام با هدف ناراضی کردن مردم ایران از دولت این کشور به‌دلیل افزایش قیمت مواد غذایی و کاهش سطح زندگی به‌دلیل تحریم‌ها انجام می‌شود. بر اساس اعلام کاخ سفید، تحریم‌های جدید برای اولین بار ریال را هدف قرار داده است. این تحریم‌ها بر تأمین نیازهای اولیه مردم شامل غذا و دارو تأثیر می‌گذارد. این گزارش در ادامه افزود: آمریکا و هم‌پیمانانش مایلند در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران، تحریم‌ها به وقوع انقلابی شبیه انقلاب کشورهای عربی منجر شود؛ اما وقوع این اتفاق، بعید به‌نظر می‌رسد. مردم ایران از وضعیت اقتصادی کشورشان ناراحت هستند؛ اما آن‌ها به‌خوبی می‌دانند که چه‌کسی مسئول این وضعیت است. آن‌ها درک می‌کنند که غرب، مسئول اوضاع بد اقتصادی آن‌هاست. نقشه غرب، ایجاد دیدی منفی نسبت به حکومت بین مردم ایران است، حال آنکه مردم ایران، غرب را دشمن واقعی کشورشان می‌دانند.

اخبار کوتاه
* «بی‌بی‌سی‌ فارسی»، بازوی جنگ روانی سازمان جاسوسی MI6 انگلیس، با نزدیک شدن به انتخابات ایران در وب‌‌گاه رسمی خود، لینکی برای جاسوسی در انتخابات ایران گذاشت! و ضمن بازگرداندن این بخش به صفحه نخست وب‌گاه خود، نام «جاسوسی» را به «شاهد عینی» تغییر داده است(!) از نکات جالب توجهی که در این صفحه مشاهده می‌شود، انتشار فیلم‌هایی از مراسم تشییع امام‌جمعه اسبق اصفهان است که تعدادی از اصحاب فتنه تلاش کرده بودند این مراسم را با همکاری بخشی از باند منتظری و سیدمهدی هاشمی معدوم، به تشنج و درگیری بکشانند.
* شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان آمریکا، یکی از نامزدهای انتخابات را از حامیان میرحسین موسوی (یکی از سران فتنه) معرفی کرد و افزود: وی اعلام کرده که هواداران جنبش سبز را خارج از نظام ایران نمی‌داند... [او] می‌تواند برای جنبش سبز به‌عنوان یک «سورپرایز» به حساب آید... او می‌تواند همانند باراک اوباما تغییری را که وعده داده است، عملی کند. بسیاری بر این عقیده‌اند که این نامزد، مهم‌ترین گزینه اصلاح‌طلبان است و بار دیگر می‌تواند جنبش سبز را در ایران احیا کند.»!
* شبکه سعودی - صهیونیستی «العربیه» در گزارشی از آخرین مناظره انتخاباتی ایران گفت: «موضوع تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی ناشی از آن‌ها بر آخرین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران سایه افکند، به‌طوری‌که در این مناظره، شاهد جدالی سخت بر سر سیاستی که باعث بدتر شدن اوضاع اقتصادی در ایران شد، بودیم[!]و به نظر می‌رسد برنامه هسته‌ای ایران نه‌تنها موجب نگرانی‌هایی برای جامعه بین‌المللی شده، بلکه این نگرانی به درون سالن مناظره ریاست‌جمهوری و در میان نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری هم رخنه کرده است.»! گفتنی است موضع برخی از نامزدها در این مناظره، مغایر با واقعیات و مقاومت ملت ایران در برابر زیاده‌خواهی‌های غرب بود.
* وزارت کشور تونس اعلام کرد که از ورود هشت وهابی به این کشور که قصد داشتند برای فعالیت‌های دینی از یکی از کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس به تونس بروند، جلوگیری کرده است. وزارت کشور تونس در بیانیه شدیداللحن خود، به نام کشوری که این مبلغان قصد داشتند از آنجا به تونس اعزام شوند، اشاره نکرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات