صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۳  ، 
کد خبر : ۲۶۱۱۲۷

ماجرای تعطیلی دولت آمریکا چیست + تصاویر

تعطیلی دولت آمریکا وارد سومین روز خود شد و این در حالی است که چشم انداز روشنی برای حصول توافق بین دموکرات ها و جمهوریخواهان بر سر بودجه دولت فدرال و برون رفت از این بحران وجود ندارد.

 پایگاه بصیرت؛ گروه بین الملل: به گزارش بصیرت به نقل از خبرگزاری تسنیم، با گذشت سه روز از تعطیلی دولت آمریکا،  باراک اوباما و جمهوری خواهان کنگره تاکنون به توافقی برای پایان دادن به اختلافاتی که روز سه شنبه منجر به تعطیلی دولت فدرال پس از 17 سال شد و صدها هزار کارمند دولتی را به مرخصی اجباری بدون حقوق فرستاد، دست نیافته اند.

 روز سه شنبه تلاش برای تصویب سه طرح جهت حل مشکل تعطیلی دولت بی نتیجه ماند.

بن بست به وجود آمده نگرانی های جدیدی را در مورد توانایی کنگره برای انجام ساده ترین وظایف خود به وجود آورده است. این در حالی است که کنگره باید در هفته های آینده سقف بدهی های دولت آمریکا را افزایش دهد و یا ریسک ناتوانی دولت در پرداخت بدهی را بپذیرد که می تواند بازارهای جهانی را آشفته کند.

اوباما جمهوری خواهان را به گروگان گرفتن دولت برای کارشکنی در امضای قانون بهداشت و درمان متهم کرده است. این قانون بلندپروازانه ترین  برنامه رفاه اجتماعی آمریکا در پنج دهه گذشته است.

از نظر جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا، قانون بیمه همگانی، توسعه خطرناک قدرت دولت است. آنها تلاش دارند تا از طریق به تصویب نرساندن بودجه دولت، اوباما را نسبت به کنار گذاشتن این طرح مجاب کنند. از سوی دیگر، مجلس سنا که اکثریت آن در اختیار دموکرات هاست بارها این تلاش ها را رد کرده است.

اوباما گفت: «آنها بر سر یک دعوای ایدئولوژیک دولت را تعطیل کرده اند تا مانع از بیمه همگانی برای میلیون ها آمریکایی شوند.»

جمهوری خواهان و اوباما نمی توانند از تاثیرات منفی تعطیلی دولت شکایت کنند، زیرا آنها از انجام مذاکرات جدی برای برون رفت از این وضعیت تلاشی نمی کنند. میشائیل استیل، سخنگوی جان بوهنر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «موضع کاخ سفید ریاکارانه است.»

از سوی دیگر به گزارش بصیرت به نقل از پرس تی وی، به دنبال تعطیلی دولت در آمریکا ده‌ها کارگر دولت فدرال با برپایی تظاهرات علیه تعطیلی دولت، بازگشایی آن را خواستار شده‌اند.

اعضای فدراسیون کارکنان دولتی امریکا (AFGE) این اعتراضات را سازماندهی کردند.

 حدود یکصد معترض با آمدن به خیابان‌های مقابل ساختمان امنیت اجتماعی و مقر نیروی هوایی امریکا در جنوب فیلادلفیا، شعار سرمی‌دادند : « کنگره آیا امروز کار خود را شروع می‌کنید»

کارگران همچنین با خود پارچه نوشته‌هایی حمله می‌کردند که بر روی آن‌ها نوشته شده بود: ما می‌خواهیم کار کنیم.»

باب نورث، مشاور فدراسیون کارگران دولتی امریکا گفت : « درحالی که من مجانی کار می کنم شما شغلی به دست نمی‌آورید. به همین دلیل این اعتراضات را شاهد هستید.»

 وی افزود: « زمانی که دیگر به شما نیاز ندارند بنابر این به خانه فرستاده می‌شوید. زمانی که به شما نیاز دارند مرخصی شما به تعویق می‌افتد ، به شما اجازه درخواست مرخصی داده نمی شود و شما باید تمام روز را کار کنید و ممکن است به شما حقوقی پرداخت شود و شاید هم نشود.»

بیش از ۷۰۰ هزار کارگر دولتی در آمریکا در حال حاضر با مرخصی اجباری بدون دریافت حقوق مواجه‌اند و هیچ تضمینی برای پرداخت حقوق این افراد پس از بازگشایی مجدد نهادهای دولتی وجود ندارد. این درحالی است که بنابر بر برآوردهای دیگر، بیش از یک میلیون کارگر دیگر نیز با مساله مرخصی اجباری بدون دریافت حقوق روبرو هستند.

در سیاست آمریکا رخدادی موسوم به "تعطیلی دولت” به موقعیتی گفته می‌شود که دولت ارائه تمامی خدمات را بجز خدمات ضروری را متوقف می‌کند. به طور معمول سرویس‌هایی که به کار خود ادامه می‌دهند شامل نیروهای پلیس،‌ آتش‌نشانی، خدمات ملی آب و هوا، خدمات درمانی،‌ شرکت پست، نیروهای مسلح،‌ شرکت آب و برق و مدیریت ترافیک هوایی هستند.

در پی این اقدام، همچنین فعالیت سازمان ملی هوانوردی و فضا (ناسا) به طور کلی متوقف شد و صدور گذرنامه به حالت تعلیق درآمد. تعطیلی دولت زمانی روی می‌دهد که قانونگذاران آمریکایی نتوانند بر روی بودجه مالی برای سال مالی جدید به توافق برسند. در نتیجه زمانی که بودجه کافی وجود نداشته باشد، دولت آمریکا می‌تواند خدمات غیر ضروری را در ابتدای سال مالی جدید متوقف کند .کارمندان دولتی که خدمات ضروری ارائه می‌دهند، اغلب با نام «کارمندان ضروری» شناخته می‌شوند و لازم است که به فعالیت خود ادامه دهند.

به گفته تحلیلگران، اقشار فقیر و متوسط جامعه امریکا بیش‌ترین ضربه را ازاین تعطیلی متحمل خواهند شد . این وضعیت در ۱۷ اکتبر هم زمان با افزایش سقف بدهی امریکا به مراتب بدتر خواهد شد.

این موضوع در حالی است که به گزارش بصیرت به نقل از باشگاه خبرنگاران، "گوردون داف" مشاور ویژه سازمان ملل و تحلیل گر سیاسی امریکایی در گفتگو با شبکه خبری پرس تی وی لابی اسرائیل را عامل تعطیلی دولت باراک اوباما دانست و در توضیح این نظر خود گفت به دلیل آن که باراک اوباما سوریه حمله نکرد و در مورد ایران نیز طبق خواسته اسرائیل رفتار نکرد لابی اسرائیل در امریکا از اوباما انتقام گرفت.

 داف که در حال حاضر سر دبیر ارشد نشریه وترنز تودی است در خصوص  تکرار تهدید نظامی علیه ایران از سوی باراک اوباما نیز به پرس تی وی گفت: این قضیه هم یکی از چند فریبی است که در رسانه های جریان اصلی عنوان شده است.اما در واقعییت قصد باراک اوباما هرگز این نبود که اطلاعات منتشر شده را منتقل کند.

این داستانها از لابی آیپک سرچشمه گرفت و به روزنامه های نیویورک تایمز و واشنگتن پست انتقال یافت.همه آنها فریب است. این داستان ها از اظهارات نتانیاهو و دست اندرکاران مطبوعات نشات گرفته است.

رئیس جمهور در تعهد خود برای بهبود روابط با ایران تغییری نداده است. این گزارش مانند گزارش هفته گذشته است که در آن رسانه های جریان اصلی به عمد اظهارات روحانی در مورد هولوکاست را غلط نقل قول کردند .این هم فریب دیگری است.

قبل از این هم، فریبکاری های مشابهی در روزنامه های وال استریت ژورنال و نیویورک تایمز در مورد منطقه پرواز ممنوع در سوریه ،انتقال شمار زیادی از نظامیان امریکا به اردن و حمله به سوریه و ایران وجود داشته است. همه این گزارش ها در روزنامه های امریکایی بوده است و همه آنها دروغ بود و در بسیاری موارد دولت به آنها دستور داده این گزارش ها را از روی وب سایت خود بردارند.

دیپلمات سازمان ملل متحد و سردبیر نشریه وترنز تودی بار دیگر در مورد تهدید نظامی ایران از سوی اوباما و قدرت گرفتن نتانیاهو و لابی های صهیونیستی در امریکا  تاکید کرد چنین چیزی وجود ندارد و این فقط خودنمایی نتانیاهو در واشنگتن است تا با دوستان خود در حزب جمهوری خواه و تی پارتی دیدار کرده و از تعطیلی دولت اوباما لذت ببرد.

گوردون داف که تجارب فراوانی در حوزه اطلاعات و فناوری دفاعی و امور مالی نیز دارد و از مشاوران صاحب نام در این حوزه ها است  در مورد علت تعطیلی دولت باراک اوباما نیز گفت  تا حد زیادی لابی اسرائیل مسئول این تعطیلی است. مسئله اختلاف بر سر برنامه خدمات درمانی اوباما یا« اوباماکر» نبوده است ،بلکه دلیل تعطیلی دولت اوباما حمله نکردن اوباما به سوریه و پیروی نکردن از خط اسرائیل در مورد ایران است.

در ادامه تصاویری از تعطیلی دولت آمریکا و اعتراضات مردم ارائه می شود:

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
قدرت مجلس بر علیه شخص اول امریکا
-
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
0
0
نشانی از قدرت مجلس آمریکا بر علیه شخص اول آمریکا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات