تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۳:۴۴  ، 
کد خبر : ۲۶۱۹۳۸

جمهوری اسلامی ایران؛ الگوی موفق حاکمیت دینی


علی شیرازی

الگوی ولایت فقیه در عرصه حکومت و زمامداری معادلات رایج حکومت های سلطنتی، دیکتاتوری و دموکراسی را بهم ریخته است .

امروز نگاه ملت‌ها به سمت تکامل‌یافته‌ترین ایده‌های حکومتی، یعنی جمهوری اسلامی و مردم‌سالاری دینی نشانه رفته است.

حاکمیتی که علی‌رغم پایین و بالا شدن مشکلات اقتصادی و فراز و فرود سختی‌های پیش آمده از سوی دشمنان داخلی و خارجی، و ضدیت سی و پنج ساله استکبار جهانی، همچنان مردم را در عرصه حمایت از نظام نگه داشتن و بدون ترس و واهمه، بالاترین آزادی را به ملت خود داده است.

مردم نیز با بهره‌گیری از همان آزادی، در اوج حاکمیت اصلاح‌طلبان، فردی اصولگرا را برای ریاست بر قوه مجر��ه برمی‌گزینند و در بلندای قدرت اصولگرایان، به صاحب شعار اعتدال رای می‌دهند و او نیز مختار است که از همه سلایق در دولتش استفاده کند، حتی برخی از متهمان به حضور در فتنه سال 1388 را نیز به عنوان وزیر به مجلس شورای اسلامی معرفی نماید!

انتخابات و صحنه تغییر روسای جمهور در آرامشی بی‌بدیل پا به عرصه ظهور می‌گذارد و نمایندگان و وزیران در صحنه مجلس شورای اسلامی در چهارشبانه روز، آن هم با پخش مستقیم از سیمای جمهوری اسلامی ایران و در پیشگاه ملت، بدون ترس و لرز و واهمه و تهدید، هر آنچه بخواهند می‌گویند و از جمع نمایندگان، هر کس به هر فردی خواست رای می‌دهد و براساس آرای آنان، که نمایندگان واقعی مردمند، وزراء انتخاب می‌شوند.

ملت‌ها امروز به این شیوه از حکومت به عنوان یک الگو چشم دوخته‌اند، و به همه فراز و فرودها و جابه جایی‌ها، آن هم در کمال آرامش و متانت نظاره می‌کنند، و به ظرفیت و سعه صدر جمهوری اسلامی ایران آفرین می‌گویند.

آیا چنین نگاهی را به غیر از ایران اسلامی، در جایی دیگر شاهدند؟! در مصر، افغانستان، لبنان، فلسطین، لیبی، تونس، یمن، بحرین، عربستان، قطر و ترکیه چه خبر است؟ در آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان و سایر کشورهای اروپایی و آفریقایی و آسیایی چه خبر است؟! چرا دشمنان اجازه نمی‌دهند در مصر و عراق و لیبی و تونس و یمن و بحرین، مردم تصمیم‌گیرنده باشند؟!

آیا مدعیان دموکراسی و مدافعان دروغین آزادی و حقوق بشر، حاضرند برای یک بار، تنها برای یک بار، انتخاباتی نظیر انتخابات یازدهم ریاست جمهوری «ایران» را در کشور خود برگزار نمایند؟!

آیا اجازه می‌دهند، تنها برای یک مرتبه، صحنه انتخاب وزرایشان را مشابه ایران قرار داده و همه گفت وگوهای نمایندگان و وزراء به صورت زنده و مستقیم از سیمای کشورشان و یا صدای کشورشان پخش شود؟!

در عصر ارتباطات، پنهان نگه داشتن این صحنه از دید ملت‌ها ممکن نیست. مردم هم میدان‌های مردم سالاری دینی را نگاه می‌کنند و هم بر دشمنی‌ها و کشتن انسان‌های مظلوم در سراسر جهان به دست مدعیان حقوق بشر نظاره‌گرند!

همان‌ها که مدعی رشد عقلی انسان‌هایند و به این بهانه در جستجوی راهی برای برون‌رفت از حیطه دین‌مداری‌اند، باور کنند که رشد عقلی انسان‌ها، قدرت تمیز دادن بین حق و باطل را برایشان ممکن و از درون این تشخیص، جرأت ایستادگی در برابر زورگویان و انتخاب راه زیبای ملت ایران را برای صاحبان خرد و قلب سلیم هموار ساخته است.

در این عصر، که عصر رشد علمی و عقلی و دوران گرایش به سمت دین و دینداری است، پذیرش حکومت‌های سلطنتی و دموکراسی دروغین غربی و حاکمیت‌های به اصطلاح تئودموکراسی، بسیار دشوار و شاید ناممکن است.

امروز زمان بیداری ملت‌ها و هوشیاری انسان‌هاست. قبح ذاتی این نوع از حکومت‌ها و زیبایی حاکمیت دینی و مردمسالاری اسلامی برای جهانیان روشن شده است و جهان در مسیر گذر از دوران بحران و ورود به عرصه آرامش و حاکمیت الهی است.

مقام معظم رهبری؛ حضرت امام خامنه‌ای عزیز می‌فرمایند: «دنیا در حال عبور از یک گذرگاه و رسیدن به یک وضع جدید است.» این حقیقت را زورگویان و قلدران جهان هم باور کرده‌اند:

1. نتانیاهو می‌گوید: «امروز می‌خواهم خطر پیچش تاریخ به نفع ایران را گوشزد کنم، خامنه‌ای از تنگه خیبر در عربستان تا تنگه جبل‌الطارق در مراکش را به لرزه انداخته و ملتها را به سوی خود جلب کرده است.»

2. کاندولیزا رایس- وزیر اسبق خارجه آمریکا- می‌گوید: «رهبر ایران می‌تواند نقشه‌هایی را که بهترین ذهن‌ها با صرف بیشترین بودجه‌ها در زمانی بسیار طولانی کشیده و مجریانی ماهر اجرای آن را به عهده گرفته‌اند، با یک سخنرانی یک ساعته خنثی کند.»

3-روزنامه الحیات، چاپ لندن می‌نویسد: «آیت‌الله خامنه‌ای اتحاد اسلامی را عملی می‌کند و بر بالای منبر مسجدجامع دمشق در کنار علمای سنی خواهد ایستاد و این صحنه در تاریخ ضبط خواهد شد.»

به یقین، الگوی جمهوری اسلامی ایران، مردم دنیا را متوجه خود کرده است و بیداری اسلامی «گواهی» بر این ادعاست.

امروز دیگر سخن از ناسیونالیسم و پان ایرانیسم و پان عربیسم نیست. چه اینکه سخن از فاشیسم و فئودالیسم و کمونیسم و امپریالیسم و صهیونیسم نیست.

دوران پایانی همه «ایسم»ها فرا رسیده است. به پایان دوران امپریالیسم و صهیونیسم نیز خواهیم رسید.

امروز دوران شکوه وعظمت اسلام و امت‌های اسلامی و زمان وحدت تمامی مسلمان‌ها از هر مذهب و هر گرایشی است.

مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «اراده خداوند به بیداری ملتها تعلق گرفته و قرن اسلام و عصر ملتها فرا رسیده و در آینده، سرنوشت کل بشریت را تحت تاثیر قرار خواهد داد.»

آن امام رئوف و رهبر سترگ می‌فرماید: «قیام امروز در کشورهای اسلامی علیه دیکتاتورهای وابسته، مقدمه قیام علیه دیکتاتوری شبکه خبیث صهیونیستی و استکباری است.»

درک این واقعیت از سوی دشمنان اسلام و مسلمین، آنان را به پهنه طراحی نقشه ستیز مسلمان با مسلمان برده است. حکومت نکبت انگلیس طرح اختلاف بینداز و حکومت کن را تدوین کرد و امروز استعمارگران پلید با کپی‌برداری از آن طرح، مسیر درگیر شدن مسلمان‌ها با هم را ترسیم می‌کنند تا شاید مانع شکل‌گیری وضع جدید در دنیای امروز شوند.

برپایی جنگ گسترده در سوریه، گسترش روزافزون بمب‌گذاری‌ها در عراق، کشاندن لبنان به سمت جنگ داخلی و کشتار مسلمان‌ها در ضاحیه بیروت، طراحی کشتار مردم مظلوم مصر به دست ارتش و تداوم طرح سازش تشکیلات خودگردان با صهیونیست‌ها؛ همه را باید در راستای همان طراحی و برای مبارزه با نگاه ملت‌ها به سمت جمهوری اسلامی ارزیابی کرد. نگاهی که بناست مقدمات نفی حکومت‌های سلطنتی و دیکتاتوری و صهیونیستی و استکباری را رقم بزند.

حتم داریم که دشمنان اسلام با همه این طراحی‌ها، چاره‌ای جز تسلیم در برابر خواست امت‌های اسلامی ندارند؛ اما مسلمانان نیز برای نیفتادن در تله اهریمنان زشت‌خو و بازی نکردن در زمین دشمن، باید اندرزهای امام خامنه‌ای عزیز را آویزه گوش خود قرار دهند.

ملت ایران که این همه عزت و عظمت و سربلندی و پیروزی را در آغوش کشیده است و در اوج آزادی اسلامی، آرامش را تجربه می‌کند؛ مرهون گوش‌های شنوایی است که صاحبانش فریاد زدند:

رهبر نشوی تنها، من یار تو می‌گردم

وز جرگه عشاقت سرباز تو می‌گردم

با جرم ولای تو گر بر سر دار آیم

مدح تو کنم بردار، تمار تو می‌گردم

مقام معظم رهبری فرمودند: «از ابتدای پیروزی انقلاب، سیاست ایجاد اختلاف دنبال شد، اما جمهوری اسلامی با قاطعیت در مقابل این توطئه ایستاد و پرچم اتحاد اسلامی را برافراشت.»

امروز نیز جهان اسلام باید همان پرچم را به اهتزاز درآورد و برای برافراشته شدن پرچم اتحاد اسلامی، لازم است به اندرزهای رهبری معرفت پیدا کند و آنان را عملی سازد:

1‌- غربیها می‌خواهند مسلمانان را به یکدیگر مشغول کنند، تا ملت‌های مسلمان از پیشرفت و مسائل اصلی خود غافل بمانند؛

2‌- مسلمانان باید نقشه کلی دشمن در مواجهه با اسلام را بشناسند؛

3‌- گاهی مسلمانان به دلیل عدم شناخت، خود جزئی از نقشه دشمن می‌شوند که امروز دنیای اسلام به این مسئله مبتلاست؛

4‌- هر حرکت اختلافی در میان مسلمانان به‌طور قطع بازی در زمین دشمن است؛

5‌- امروز برای مسلمانان «اتحاد» و «همدلی» ضروریترین مسئله است.

تنها در این صورت است که نقشه‌های امپریالیستی استعمارگران خودخواه نقش بر آب می‌شود و تکامل یافته‌ترین ایده‌های حکومتی،یعنی حکومت مردمسالاری اسلامی در تمامی سرزمین‌ها و به دست امت‌های مسلمان شکل می‌پذیرد و مقدمات حکومت واحد جهانی، حکومتی از نوع حاکمیت رسول گرامی اسلام؛ حضرت محمدبن عبدالله(ص) فراهم می‌گردد.

در کنفرانس بیداری اسلامی، یکی از مسلمانان افغانستان؛ که از بزرگان آن سامان بود، گفت: «من آمده‌ام تا بگویم، آیت‌الله خامنه‌ای، تنها رهبر شما ایرانی‌ها نیست؛ ایشان رهبر تمامی مسلمان‌های دنیاست!»

در کنفرانس بیداری اسلامی و علما، که یک سال بعد و در سال 1391 شکل پذیرفت، مفتی اعظم لبنان در پشت تریبون قرار گرفت و در نشستی که هفتاد درصد آن از علمای اهل سنت بودند، گفت: «شیعیان مسئله رهبری سیاسی را با ولایت فقیه حل کرده‌اند، ما نیز برای حل این مشکل، چاره‌ای جز پذیرفتن رهبری سیاسی آیت‌الله خامنه‌ای نداریم.» این بیان، روی دیگر سکه پذیرش تکامل یافته‌ترین ایده حکومتی؛ یعنی مردمسالاری دینی است. پذیرشی از سوی مسلمانان جهان که قلب شبکه خبیث صهیونیستی و استکباری را به درد می‌آورد.

دشمنان نیز چاره‌ای جز پذیرش این درد و در نهایت جان دادن در زیر این درد ندارند. این جان دادن، جان دادن حکومت‌های سلطه‌گر و دیکتاتوری را به همراه دارد. مرگ، مرگ دوران امپریالیستی و استکباری است؛ و درپی آن، حاکمیت «مردمسالاری دینی» تولد خواهد یافت و برای جامعه بشری، عزت و سربلندی و آزادی از سلطه سلطه‌گران و دخالت مردم در حاکمیت و حرکت در مسیر اسلام و دوران دینداری را به ارمغان خواهد آورد.

ملت‌های مسلمان باید امیدوار باشند که با کنار گذاشتن اختلافات و با وحدت اسلامی‌ای که خداوند بزرگ ما را به آن فرا می‌خواند، قادر خواهند بود ریشه تمامی نظام‌های سلطه‌گر و طاغوتی را بخشکانند و غده سرطانی حکومت غاصب صهیونیستی را از پیکره جهان اسلام دفع نمایند و پرچم اسلام عزیز را در تمامی کشورهای اسلامی به اهتزاز درآورند.

جنگ تبلیغاتی دشمنان و تهدیدها و توطئه‌ها، هرگز نباید آنان را مأیوس کند. با یاری خداوند عزیز و مهربان و با همت و اقتدار مسلمان‌ها، به زودی زود در همه کشورهای اسلامی، حاکمیت دینی شکل خواهد پذیرفت و انسان‌های مسلمان و مظلوم و مستضعف جهان، مرگ حکومت‌های دیکتاتوری و خودخواه و ظالم را جشن خواهند گرفت. الا ان حزب الله هم الغالبون. به یقین خداوند به وعده‌های خود عمل خواهد کرد؛ و آن روز نزدیک است.

شاید آن روز که امام کبیرمان خمینی بزرگ می‌فرمود: «سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهیم کرد»؛ برخی که پیشروی‌های صدامیان را در مرزهای ایران می‌دیدند، می‌گفتند: امام چه می‌فرماید؟!

آن روز عاشقان امام بر توسعه قدرت اسلام در جهان ایمان داشتند. امروز نیز همانان و حامیان و پیروان خامنه‌ای بزرگ باور دارند که خون مظلومان مصر و فلسطین و عراق و لبنان و تمامی سرزمین‌های اسلامی به بار خواهد نشست و ثمره آن شکست دست‌های پنهان پشت صحنه و استقرار نظام دینی در کشورهای اسلامی است، حقیقتی که جهان را به عرصه آرامش خواهد برد و جشن سقوط مستکبرین و جهانخواران را شکل خواهد داد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات