ملتهب نشان دادن امنیت مرزهای جمهوری اسلامی ایران، از رویکردهای ثابت تبلیغاتی رسانههای بیگانه است . در این رویکرد تلاش می شود ضریب امنیت مرزها ضعیف نشان داده شده با این القاء معنا که گروهک های مخالف نظام هر وقت اراده کنند قادر به ورود به خاک ایران و زدن ضربه های نظامی میباشند. شمال غرب، مناطق شرق و جنوبشرقی ایران از مناطقی است که دستگاههای رسانه ای بیگانه متمرکز به آن هستند.مثلا رسانه های خبری غرب با پرداختن به درگیری سپاه با پژاک ذهنیت سازی می کنند که هر چند پیشتر گفته می شد سپاه با پژاک بر سر آتشبس توافق کرده بودند با اینحال به نظر می رسد این آتش بس خیلی هم پایدار نبود.