صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۸  ، 
کد خبر : ۲۶۲۲۲۰

چرا با حضور ایران در ژنو2 مخالفت می شود؟


آمریکایی ها ادعا دارند که  اگر ایران  می خواهددر ژنو2 شرکت کند باید بیانیه ژنو1 را به رسمیت بشناسد. در صورتی که تهران با کناره گیری بشار اسد از قدرت موافقت کند، از حضور ایران در ژنو2 استقبال خواهد شد. از همه طرف هایی که در در ژنو2 حضور می یابند خواسته شده است ژنو1 را به رسمیت بشناسند. بیانیه ژنو1 به توقف خشونت ها، آزادی افراد بازداشت شده و تشکیل دولت انتقالی با سیطره بر ارتش و سازمان های امنیتی بدون بشار اسد اشاره دارد.در مقابل ایران نیز حاضر نیست شرایط آنها را برای ورود به ژنو 2 بپذیرد. در حالی که عنوان می شود به دلیل عدم حضور ایران کنفرانس ژنو2 به تعویق افتاده است ،منابع مطلع معتقدند که عدم دستیابی به یک پیروزی و موفقیت چشمگیر در جبهه مخالفان سوریه باعث شده است که این کنفرانس بین المللی دارای زمان مشخصی نباشد و نتواند در آینده ای نزدیک برگزار شود/

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات