صداوسیما از آقای جلیلی برای حضور در برنامه شناسنامه دعوت کرد، ولی او حضور در آن برنامه را نپذیرفت و دلیل آن را نیز اینگونه ذکر کرد که چون من درباره سیاست خارجی و مباحث هستهای به دولت یازدهم انتقادات فراوانی دارم، اگر در این برنامه بیایم، ممکن است اظهارنظری در این باره داشته باشم و به همین دلیل، صلاح نیست در این برنامه حضور یابم.