پایگاه بصیرت: بعد از تعارف چندی پیش آقای روحانی به آقای قالیباف که شما میتوانید در جلسات هیئت دولت شرکت کنید، آقای قالیباف قصد شرکت در این جلسات را داشت؛ اما آنها در اعتراض به نصب تابلوهای صداقت آمریکایی، زیر قول خود زدند و با اعلام مخالفت خود گفتند: اگر بنا باشد از استان تهران کسی در جلسات حضور یابد، باید استاندار در اولویت باشد و چنانچه مورد خاصی باشد، از شهردار برای حضور در جلسات دعوت به عمل میآید. گفتنی است این تعارف پیش از انتخاب مجدد آقای قالیباف بهعنوان شهردار تهران مطرح شد که در آن زمان، اصلاحطلبان برای انتخاب آقای محسن هاشمی بهعنوان شهردار، در حال انجام تلاش وسیعی بودند و بهنظر میرسد تعارف آقای روحانی به این دلیل بود که میخواست زمینه را برای عضویت آقای محسن هاشمی در هیئت دولت در صورت شهردار شدن فراهم کند.