پایگاه اینترنتی روزنامه الرای کویت در مقاله ای به قلم حسن عبدالله عباس نوشت تخریب خیمه های حسینی یک تجاوز آشکار است. جدی گرفتن این تجاوز یک امر طبیعی و بازخواست مخربین آن درمان درستی است. حسینیه ها در کویت امروز و دیروز ساخته نشده است بلکه به اندازه عمر کشور کویت سابقه دارد. هیچ وقت نبوده است که کویتها اعم از شیعه و سنی در هر یک از یک از مناطق کویت حسینیه نداشته باشند. این خیمه ها مجوز قانونی دارند و احترام به قانون و پایبندی به آن همه را از کلاف سردرگم محاسبه ظن و گمانها مصون می دارد. حسینیه ها نماینده بعد فرهنگی و فکری شیعیان است در حالیکه مسجد بیشتر به بعد عبادی دینی اهمیت می دهد. عقیده شیعه به حسینیه به عنوان عمق تفکر می نگرد بنابراین شیعیان از طریق حسینیه با جهان متغییر اطرافشان ارتباط برقرار می کنند. حسینیه تداعی کننده واقعه کربلا برای شیعیان است و دروسی از گذشته را به اکنون منتقل می کند و به آنها آموزش می دهد چگونه با زندگی تعامل کنند. بنابراین دولت باید این را درک کند و بداند این امر نه تنها ارزیابیهای سیاسی اشتباه به شمار می رود بلکه در میان همه پیروان مذهب شیعه بازتاب خطرناکی خواهد داشت.