صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۲  ، 
کد خبر : ۲۶۲۷۶۱

گزیده اخبار 1


ذکاوت رهبری ما را از دسیسه غربی بعثی نجات داد

امیر آزاده شهید سرلشکر "حسین لشگری" خلبان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کتاب خاطرات خود اشاره ای به ذکاوت و هوشیاری مقام معظم رهبری در مقابل دسیسه های آمریکا و حزب بعث داشته است . وی نوشت:پس از اشغال کویت توسط عراق ، دولت عراق هیئت بلند پایه‌ای را به سرپرستی "عزت ابراهیم"- جانشین صدام حسین- به ایران فرستاد تا شاید با مذاکراتی که انجام می‌دهد بتواند ایران را از نظر سیاسی و نظامی در کنار خود داشته باشد. رادیو اعلام کرد: توجه کنید، در اثر تجاوز عراق به خاک کویت و عدم خروج مصالحت‌آمیز عراقی‌ها از این کشور، سرانجام نیروهای چند ملیتی به رهبری آمریکا، برای بیرون کردن عراق از خاک کویت و برگشت کویتی‌های آواره به کشورشان حمله هوایی عظیمی را آغاز کردند.همان شب اکثر ساکنان اطراف ما که اکثراً از رجال سیاسی عراق بودند، به اتفاق خانواده‌ها سوار ماشین شدند و برای رفتن به جای امن، بغداد را ترک کردند.  در آن زمان تعدادی از رجال سیاسی ایران با حمله غربی‌ها به عراق موضع گرفتند و عقیده داشتند برای رویارویی با آمریکا و اسرائیل باید در کنار عراق بجنگیم. این دقیقاً همان خواسته کشورهای غربی، به خصوص آمریکا بود؛ ولی ذکاوت و دور اندیشی مقام معظم رهبری- حضرت آیت‌الله خامنه‌ای- در آن برهه باعث شد بهترین موضع را اتخاذ کنیم و ناخواسته وارد یک جنگ خانمان‌سوز نشویم..."

 صهیونیستها: حتی هالیوود نمی تواند غنی‌سازی را بپذیرد!

آویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه اسرائیل ضمن تکرار ادعاها درباره برنامه هسته‌ای ایران گفته دادن اجازه غنی‌سازی به ایران باعث ایجاد رقابت هسته‌ای در منطقه خواهد شد. لیبرمن گفته در صورتی که جامعه بین‌المللی اجازه غنی‌سازی اورانیوم را به ایران بدهد، یک رقابت هسته‌ای در منطقه آغاز خواهد شد که گستره آن را حتی «ترسناک‌ترین فیلم‌های وحشتناک هالیوود هم نمی‌توانند به تصویر بکشند.»وی به جدل‌های لفظی بین آمریکا و اسرائیل در چند وقت گذشته اشاره کرد و گفت: «اسرائیل نمی تواند در جهان بدون همکاری و کمک آمریکا که مهمترین شریک راهبردی ما است عمل کند. ما باید دشواری‌هایی که آنها با آن مواجه هستند را در نظر بگیریم و با طراحی یک سیاست خارجی متنوع‌تر به آنها کمک کنیم.» وی تصریح کرد که رفتار اسرائیل با آمریکا مناسب نبوده است و ادامه داد: «ما نمی‌توانیم از آمریکا مطالبه زیادی داشته باشیم و بار زیادی روی دوش آنها بگذاریم. ما به متحدان جدید نیاز داریم.»

 

توکلی: تمام کاستی ها را به گردن تحریم ها نیندازیم

احمد توکلی گفت: گران شدن حامل های سوخت بنا بود بتدریج در پنج سال صورت گیرد؛ اما احمدی نژاد این موضوع را قبول نداشت و معتقد بود «مرگ یک بار؛ شیون یک بار» اما ما به او می گفتیم که می بینید چه کسی می میرد و چه کسی شیون می کند.وی گفت: هر سیاست مداری که می گوید من حوزه اقتصاد را ضربتی علاج می کنم این شخص یا نادان است و یا شارلاتان، حوزه اقتصاد حوزه ای است که باید بتدریج آثار آن را مشاهده کرد.وی به عدم استفاده درست از برآوردهای ناشی از قطع یارانه ها اشاره کرد و گفت: قرار بود پولی که از گران شدن حامل های سوخت حاصل شود به سه قسمت تقسیم شده که 50 درصد آن به خانواده ها، 30 درصد به بخش تولید و 20 درصد به دولت برسد؛ اما چیزی که در عمل اتفاق افتاد این بود که تمام درآمد حاصل از این امر اعم از سهم شرکت های مختلف همچون شرکت نفت و توانیر به امر پرداخت یارانه ها اختصاص داده شد و از طرف دیگر با تأمین و تزریق پول پرقدرت از بانک مرکزی، ایجاد تورم کرد. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مقام معظم رهبری را حافظ وحدت در کشور دانست و تأکید کرد: اگر رهبری نبود بارها اتفاقات ناگواری رخ می داد تصور اینکه ایران با این تنوع قومی و تناقض مبنایی چه راهی را پیش می گرفت بدون وجود مقام معظم رهبری امکان پذیر نبود.توکلی بیان داشت: ما به عنوان سیاستمداران کشور باید از کشمکش های سیاسی جلوگیری کنیم؛ زیرا این کشمکش ها خود به خود باعث کاهش نرخ رشد خواهد شد.وی در خصوص تحریم های اعمال شده به ایران نیز عنوان داشت طبق بررسی های انجام شده سهم تحریم ها بر اقتصاد ایران حدود 35 درصد است و اینکه تمام کاستی ها را به گردن تحریم ها بیندازیم کار اشتباهی است؛ زیرا اگر همه تحریم ها نیز برطرف شود تلاش جمعی خودمان را می طلبد که 60 تا 70 درصد باقی مانده را جبران کند.

 

کری: ظریف بر سر آمریکا فریادمی کشد

جان کری وزیر خارجه آمریکا در توصیف مذاکرات خود در ژنو 4 با محمدجواد ظریف گفته است: "ظریف سه بار سر من فریاد کشید. او می‌گفت چرا توافقات و متن قبلی را به هم زدید؟ من به جواد گفتم تا حالا در طول عمرم هیچ فردی این گونه سرم فریاد نکشیده و مرا این گونه متهم به سوء نیت و بی‌اعتمادی نکرده بود."

لحظه شماری احمدی نژاد برای فهم دولت جدید

احمدی‌نژاد در حمع حامیان خود با اشاره به دشواری‌های کار اجرایی افزود: "دولت جدید تازه متوجه مشقت‌های کار اجرایی شده است و فهمیده‌اند اداره دولت و تأمین نیازهای مردم چه مشقت‌هایی دارد. دولت نباید مشکلات را فرافکنی و به دیگران نسبت دهد." قرر است اولین جلسه رسیدگی به شکایت‌ها از احمدی‌نژاد با  9 شاکی حقیقی و حقوقی در روز سه‌شنبه 5 آذر در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شود.

80 هزار هیئت‌ مذهبی

بر اساس آمارهای گرفته‌شده، تعداد هیئت‌های مذهبی کشور از مرز 80 هزار گذشته است. تعداد هیئت‌های مذهبی در شهر تهران بیش از 21 هزار است. در مراسم محرم امسال با رشد 8 درصدی، بیش از 70 هزار روحانی به شهرها و روستاهای کشور برای بزرگداشت عاشورا و محرم اعزام شدند.

 هندی ها قبول دارند اما استاندارد قبول نمی کند!

علی اکبریان نایب رئیس انجمن برنج ایران در پاسخ به پرسش درباره آلوده‌بودن برنج‌های وارداتی تنها به گفتن این نکته بسنده می‌کند که چنانچه مقداری برنج هندی یا پاکستانی در معرض حیوانات موذی قرار گیرد و حتی در انبارهای نامناسب و به مدت زمان طولانی نگهداری شود، آسیب نمی‌بیند چراکه به‌دلیل داشتن آرسنیک در برابر جانوران موذی و هرگونه فسادی مقاومند. عباس رجاییرئیس کمیسیون کشاورزی مجلس هم گفت: زمانی در مجلس هشتم اعتراض کردیم که برنج‌های آلوده به آرسنیک وارد کشور می‌شود و حتی رقم برنج را اعلام کردیم و کشور مورد نظر آن را هم مشخص کردیم، در فائو وقتی در کنار نماینده آن هند نشستم و به من گفت که آلوده بودن برنج‌های هندی چیست که راه انداخته‌اید، من به او گفتم: مگر نیست؟ گفت: چرا هست، چرا اینقدر شلوغش کرده‌اید؟، بله، آن منطقه‌ای که این برنج‌ها کشت می‌شود هم خاک و هم آبش آلوده به آرسنیک است، ما هم قبول داریم اما شما کاری کردید که روس‌ها هم از ما برنج نمی‌خرند. وی با بیان اینکه خود هندی‌ها هم قبول کردند که برنج‌شان آلوده است و الان هم هست، خاطرنشان کرد: ما در آن زمان آزمایش کردیم و ثابت کردیم که میزان آرسنیک و کادمیوم این برنج‌ها بیش از حد مجاز است اما وزارت بهداشت زیربار نرفت ،سازمان ملی استاندارد هم آزمایش نمی‌گیرد، سازمان استاندارد با فشار مجلس استانداردی را تعریف کرد اما او هم کاری را انجام نداد و رعایت نمی‌کند.

 

 

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات