صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۵  ، 
کد خبر : ۲۶۳۲۵۵

تلاش آمریکا برای توجیه تحریمها



رسانه‌های بیگانه که تلاش می‌کنند اقدام تحریمی جدید آمریکا علیه ایران را توجیه کنند، به رغم اذعان به این نکته که «تحریم‌های اخیر چاله دیگری در مسیر ناهموار توافق نهایی ایران و غرب ایجاد کرده است » ؛ در این ‌باره تلاش‌ های کاخ سفید برای متقاعدکردن کنگره و سنای آمریکا به تصویب تحریم های جدید علیه ایران را برجسته می کنند و همچنین تحریم‌های جدید را اینگونه توجیه می‌کنند: پیامی به کنگره مبنی بر اینکه ما تحریم هایی که داریم کافی است.

بنابراین در فضای تبلیغی بیگانه تلاش می‌گردد اینگونه القاء شود که این تحریم ‌ها، همان تحریم ‌های قبلی است که در شرایط کنونی به مرحله اجرا درآمده: « چند دلیل وجود داشت. دولت آمریکا می گوید تصادفی است که این اتفاق الان افتاده اما واقعیت این است که در این هفته گذشته ما دیدیم مقامات ارشد دولت آمریکا آقای کری و خانم شرمن در کنگره حضور پیدا کردند حرف زدند با نماینده ها و سعی کردند که جلوی اینکه کنگره تصویب بکند تحریم های جدید را بگیرند چون کنگره دارد به پایان دوران کاری خودش امسال قبل از تعطیلات سال جدید نزدیک می شود این در حقیقت یک اقدام از طرف دولت است که به کنگره بگوید ببینید ما همچنان داریم تحریم های قدیمی را اعمال می کنیم و احتیاجی نیست که شما تحریم های جدید تصویب بکنید فکر می کنم این پیامی است که دولت اوباما دارد به کنگره می دهد که ما تحریم هایی که داریم کافی است و ما احتیاج نداریم به تحریم های جدید.» (باربارا اسلوین، روزنامه نگار و مؤلف کتابی درباره ایران و آمریکا به اسم دوستان دور و دشمنان نزدیک)

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات