صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۳  ، 
کد خبر : ۲۶۳۵۶۳

یک مسیحی لبنانی در بازدید از ایران/ گوهر ادیان بودن انسان را واقعا درایران مشاهده کرده است


پایگاه اینترنتی فارسی شبکه العالم به بازتاب گفته های یک عضو دفتر سیاسی جریان " المرده لبنان " که خاطراتش از سفر دو سال پیش خود به ایران را نقل کرده است، پرداخت. وی با تعریف و تمجید از وضعیت اقلیتها در ایران گفت ، همانا درایران، انسان، گوهر ادیان است.
به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر، به نقل از سایت فارسی شبکه العالم، این عضو دفتر سیاسی جریان المرده لبنان افزود: در تهران مغازه هایی را دیدم که به نام شهدای مسیحی بودند و در اصفهان شهری که بر کناره تاریخ، در اوج زیبایی و شکوه آرمیده است. به کلیسای تاریخی این شهر به نام جلفا رفتم که با شنیده شدن صدای ناقوسش مومنان مسیحی و ارمنی وارد کلیسا شدند و صحنه ای آمیخته از عبادت زنان و راهبه ها شکل گرفت.
این عضو دفتر سیاسی المرده ادامه داد: به گفته کاهن کلیسای جلفا " دولت ایران برای حفاظت دائمی از ساختمان کلیسا اهمیت ویژه ای قائل است به همین سبب به صورت دوره ای با یاری گرفتن از کارشناسان اروپایی به آن رسیدگی می کند. "
آن سوی کلیسا، موزه ای است که در آن کتاب ها، نقاشی ها، صلیب ها، انجیل ها و اشیایی به جا مانده از اسقف ها و همچنین کوچک ترین انجیل جهان که در مکعبی شیشه ای اما خالی از هوا به این منظور که در این خلأ از آلودگی های میکروبی ناشی از تنفس بازدید کنندگان در امان باشد، نگهداری می شود .
عضو دفتر سیاسی جریان المرده لبنان که مشاهداتش از ایران را در آستانه سال نو مسیحیان و تولد حضرت عیسی نقل کرده است اضافه کرد: مسیحیان ایران، با اعتماد به نفس ِ یک شهروند ِ دارای حقوق کامل صحبت می کنند و می گویند " بر اساس میزان جمعیت، حق داریم در مجلس نماینده داشته باشیم و در حال حاضر، پنج نماینده در مجلس داریم " و این به معنی ارزش نهادن به چندصدایی و تثبیت حقوق شهروندی است.
وی همچنین گفت : اکثر مسیحیان ایرانی در زمینه بازرگانی مشغول به کارند و به هیچ وجه به مهاجرت نمی اندیشند و می گویند، " چرا باید از کشوری مهاجرت کنیم که همه نیازهایمان را تامین می کند و میهنی برایمان فراهم می کند که در آن حقوق شهروندیمان مصون است؟ "
عضو دفتر سیاسی جریان المرده لبنان در پایان اظهار داشت : بازتاب دادن واقعیت ها درباره ایران، فقط از این جهت است که باید به این کشور، از درون و بدون شائبه تبلیغات بیگانه نگریسته شود تا حقیقتی مغایر با آن چه درباره آن اندیشیده می شود، مشاهده شود و باید بگویم ، ایران، کشوری که به نام جمهوری اسلامی شهره است، شخص مسیحی و حتی شخص یهودی خود را اقلیت نمی یابد و این مساله به خودی خود اثبات کننده این مقوله است که گوهر ادیان، انسان است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات