صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۰  ، 
کد خبر : ۲۶۴۸۹۷

خداحافظی مقتدی صدر با سیاست

رهبر جریان صدر با انتشار بیانیه ای خداحافظی خود را با جهان سیاست اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل بصیرت به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، مقتدی صدر در این بیانیه، اعلام کرد که همه دفاتر جریان صدر در عراق را می بندد و از سیاست کناره گیری می کند و دیگر فعالیت سیاسی نخواهد داشت.

در این بیانیه آمده است: همه دفاتر جریان صدر و نهادهای زیر مجموعه آنها که تحت عنوان "دفاتر سید شهید" در عراق کار می کردند، بسته می شوند و مقتدی صدر از فرایند سیاسی عراق کناره گیری خواهد کرد.

این بیانیه افزود: جریان صدر از حالا به بعد دیگر هیچ گونه فراکسیون پارلمانی و هیچ پست و کرسی چه در داخل و چه در خارج از دولت ندارد و فقط 19 نهاد همچنان تحت مدیریت مستقیم مقتدی صدر باقی خواهد ماند.

این بیانیه درباره علت کناره گیری مقتدی صدر از فعالیت های سیاسی و بستن دفاتر جریان صدر آورده است: مقتدی صدر این تصمیم را در راستای حفظ آبروی خاندان صدر بویژه دو شهید این خاندان و مصون نگاه داشتن نام آنها از هرگونه اتهام فسادی است که تاکنون روی داده و یا احتمال دارد که در آینده تحت عنوان این دفاتر چه در داخل و چه در خارج از عراق روی دهد.

براساس این بیانیه، مقتدی صدر همه دفاتر جریان صدر در سطح دینی، اجتماعی، سیاسی یا نظایر آن را می بندد.

در این بیانیه از زبان مقتدی صدر آمده است: من به عنوان تنها میراث دار شهید ثانی، بستن همه دفاتر و نهادهای زیرمجموعه‌ جریان صدر در کل سطوح دینی، اجتماعی، سیاسی ونظایر آن را اعلام می‌کنم و هیچ کسی حق ندارد که به نمایندگی از این دفاتر سخنی بگوید یا فعالیتی تحت عنوان این دفاتر چه در داخل و چه در خارج از عراق انجام دهد.

مقتدی صدر افزود: من از این به بعد در هیچ یک از مسائل سیاسی دخالتی نمی‌کنم و ما هیچ فراکسیون پارلمانی یا سمت در داخل یا خارج از دولت عراق نداریم و هر کسی که برخلاف این عمل کند، با بازخواست شرعی و قانونی روبرو خواهد شد.

این بیانیه در ادامه به اسامی 19 نهادی که تحت مدیریت مستقیم مقتدی صدر همچنان به فعالیت خود ادامه خواهند داد، اشاره کرد.

این بیانیه توسط مقتدی صدر امضا و ممهور شده و در پایگاه اطلاع رسانی جریان صدر قرار گرفته است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات