بر اساس برآورد معاونت اجرایی رئیسجمهور هفتادوهفت میلیون و سیصد هزار نفر هماکنون یارانه میگیرند. پیشبینی آنها این است که بهخاطر توصیهها و تبلیغاتی که صورت گرفته، حدود پنج تا هشت درصد از دریافت یارانه انصراف دهند؛ بنابراین دولت ناگزیر به حذف خواهد بود. دولتیها در اینباره به صداوسیما انتقاد کردند که صداوسیما در این زمینه خوب با دولت همکاری نکرده است. آقای ضرغامی در پاسخ گفت: صداوسیما نهایت تلاش خود را در این رابطه انجام داده؛ ولی بهترین زمان برای ترغیب مردم به دریافت نکردن یارانه، در ایام تعطیلات نوروزی قبل از پخش سریالها بود اما ما هرچه تلاش کردیم، نتوانستیم به مسئولان دسترسی پیدا کنیم. تمامی مسئولان مربوط یا در مسافرت بودند و یا در خارج از کشور حضور داشتند و ما تا آنجا که میتوانستیم، با برنامههای زیرنویس و برنامههای زنده روی این مسئله کار کردیم بهنحوی که بعضی از مردم به ما فحش میدهند و برخی جوک درست کردهاند و برخی اظهار میدارند بهخاطر برنامههای شما اگر ذرهای در ثبتنام تردید داشتیم، بهخاطر لج هم که شده، ثبتنام خواهیم کرد و به نظر میرسد بالای هشتاد درصد مردم در این طرح ثبتنام کنند.