آقای سیدمحمد خاتمی در نوروز قبل از سفر به اردکان، دیداری با آقای هاشمی رفسنجانی داشت و در مورد انتخابات آینده، نوع همکاری با دولت و مسائل روز، از جمله پرونده هستهای با وی به بحث و تبادل نظر پرداخت. وی خواستار فعالیت بیشتر آقای هاشمی شد. آقای هاشمی نیز با اشاره به دولت روحانی گفت: این دولت چابک نیست، باید تلاش شود که چابکتر شود و از ایشان کار کشیده شود. در مورد اجرای مرحله دوم هدفمندی هم اظهار داشت: مردم فراموش میکنند که دولت در مورد حل پرونده هستهای چه کاری انجام داده و چه زحماتی کشیده. همین که ده هزار تومان از جیبشان کم شود، سروصدای آنها بلند میشود؛ بنابراین من برای اجرای مرحله دوم هدفمندی میترسم. آقای روحانی باید موضوع را با دقت بررسی و تمام جوانب قضیه را ملاحظه کند که هم طرح اجرا شود و هم مردم را از دست ندهد.