صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۸  ، 
کد خبر : ۲۶۶۰۲۸

اقدام غیرقانونی اوباما علیه ایران

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا با نقض قوانین بین المللی و در اقدامی خلاف عرف جهانی قانون ممنوعیت ورود سفیر جدید ایران را به سازمان ملل متحد امضا کرد.

به گزارش گروه بین الملل بصیرت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، این قانون به آمریکا اجازه می دهد از صدور روادید برای آن دسته از سفیران سازمان ملل متحد که به ادعای آنها تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا هستند خودداری کند.
آمریکا به عنوان کشور میزبان سازمان ملل متحد ملزم است برای دیپلمات هایی که قرار است به عنوان سفیر در سازمان ملل متحد فعالیت کنند ، روادید صادر کند.
با پایان دوره نمایندگی محمد خزاعی سفیر ایران در سازمان ملل متحد، حمید ابوطالبی به عنوان سفیر جدید کشورمان در این سازمان معرفی شد اما سنای آمریکا 18 فروردین و سپس مجلس نمایندگان این کشور 21 فروردین به بهانه همکاری دکتر ابوطالبی با دانشجویان پیرو خط امام در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، با تصویب قانونی ، با ورود سفیر پیشنهادی ایران در سازمان ملل به خاک این کشور مخالفت کرد.
جمهوری اسلامی ایران پیش از این با ارسال یاداشت رسمی به سازمان ملل ، تشکیل فوری کمیته رسیدگی به تخلف دولت آمریکا را در موضوع صدور روادید برای آقای ابوطالبی خواستار شده بود.
نمایندگی دائم کشورمان نزد سازمان ملل متحد این اقدام آمریکا را خلاف ماده چهارم توافق نامه کشور میزبان با سازمان ملل مبنی بر تعهد این کشور برای صدور ویزا برای سفرا و دیپلمات های کشورهای مختلف توصیف کرده بود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات