صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۴  ، 
کد خبر : ۲۶۶۸۶۵

آخرین وضعیت داعش در عراق

مشاور نخست وزیر عراق در امور آشتی ملی گفت: عمده سرکردگان داعش (وزرا و امرای داعش) در سلسله عملیات امنیتی نیروهای ارتش عراق به هلاکت رسیده یا دستگیر شده اند.

یک منبع در فرماندهی عملیات الانبار عراق از عملیات جدید نیروهای نظامی و هلاکت 100 تروریست "داعش" و آزادی سه منطقه در جنوب شهر فلوجه خبر داد.
به گزارش گروه بین الملل بصیرت به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، این منبع در گفت وگو با "سومریه نیوز" خاطرنشان کرد: نیروهایی از یگان واکنش سریع نیروی زمینی، نیروی هوایی ارتش، لشکر زرهی 36 و نهاد مبارزه با تروریسم عراق، در عملیاتی مشترک توانستند مناطق النعیمیه، الجامعه و الهیاکل در جنوب شهر فلوجه را از دست تروریست ها آزاد کنند.
این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود: این نیروها همچنین توانستند 100 عنصر تروریست "داعش" را به هلاکت برسانند و هفت نفربر زرهی، یک خودرو و یک منزل بمب گذاری شده را منهدم کنند. وی گفت: نیروهای ارتش عراق امروز منطقه الفلاحات در غرب فلوجه را از وجود عناصر داعش پاکسازی کردند و کنترل آن را به دست گرفتند.
"عباس البیاتی"عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق نیز با بیان این که عملیات اخیر ارتش آغازی برای پایان دادن به حضور گروه تروریستی داعش در این کشور است، گفت: هفته آینده الانبار از وجود این تروریست ها پاکسازی خواهد شد و عملیات نظامی در این منطقه پایان خواهد یافت.
علاوه بر این به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، عامر الخزاعی در گفت وگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه افزود: اشخاصی که در زمان حاضر وزرا یا امرای داعش نامیده می شوند، اسامی خیالی هستند و وجود خارجی ندارند و نظریه آنان برای ایجاد "دولت اسلامی از شام تا بغداد" خنثی شده است.

الخزاعی ادامه داد: خانواده های عراقی ساکن در فلوجه از نیروهای ارتش برای رهایی از محاصره داعش تقاضای کمک کرده اند.

وی بدون اشاره به نام کشوری خاص گفت: برخی از خارج مرزها از عناصر تروریستی داعش حمایت لجستیکی به عمل می آورند.

وزارت دفاع عراق روز جمعه گذشته از آغاز عملیات گسترده نظامی علیه داعش و القاعده در فلوجه خبر داد و اعلام کرد که نیروهایش توانستند شمار زیادی از تروریست های مسلح را به هلاکت رسانده، سلاحشان را ضبط و مراکزشان را منهدم کنند. اما داعش تاکنون از خسارات و تلفات وارده به خود گزارشی منتشر نکرده است.

در نهایت این که مقامات عراقی از کشته شدن 80 تروریست مسلح در دو عملیات جداگانه در فلوجه و جنوب بغداد خبر می دهند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، وزارت دفاع عراق در بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای امنیتی عراق چهارشنبه شب، تلاش یک مجموعه از تروریست ها برای حمله به مقر ارتش در منطقه عامریه فلوجه را خنثی کردند و ضمن وارد آوردن خسارات سنگین به آنان، 60 تروریست را به هلاکت رساندند.
این در حالی است که گروهک داعش چندین بار برای سیطره بر منطقه عامریه فلوجه – که معبر اصلی فلوجه به بغداد به شمار می آید- تلاش کرده که در همه موارد با شکست مواجه شده است. در بخش دیگری از بیانیه وزارت دفاع عراق آمده است: در عملیات دوم، هواپیماهای ارتش عراق موفق شدند 15 تروریست را در منطقه فاضلیه بابل به هلاکت برسانند و 4 تن دیگر را زخمی کنند. از سوی دیگر، سخنگوی وزرات کشور عراق نیز اعلام کرد، نیروهای ویژه "واکنش سریع" ارتش، 5 تن از تروریست های داعش را در نزدیکی فلوجه به هلاکت رساندند. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات