صداوسیما یک گزارش میدانی تهیه کرده و در این گزارش به این جمع‌بندی رسیده است که پایین آمدن کیفیت شبکه‌های ماهواره‌ای و از طرفی پخش یک‌سری سریال‌ها و فیلم‌های جذاب از صداوسیما باعث شده بینندگان شبکه‌های ماهواره‌ای حدود 8 درصد کاهش پیدا کنند.