صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹  ، 
کد خبر : ۲۶۷۶۵۴

چرا غربی ها از تروریست های تکفیری حمایت می کنند؟

دشمنان اسلام با حمایت از گروه های افراطی و تکفیری قصد دارند توان و انرژی فراوان ناشی از ایجاد بیداری در کشورهای مسلمان را در جهت انحراف از موضوعات اصلی همچون اصل بقای رژیم صهیونیستی هدر دهند.

پایگاه بصیرت/ گروه پرسمان: به عبارت دیگر، اصل سوال اینجاست که چرا علی رغم اینکه این گروه ها از نظر ایدئولوژیکی با غرب دشمنی دارند اما مورد حمایت غرب نیز می باشند؟

در بخش اول به مفروض نهفته در سوال پرداخته می شود و آن عبارت است از اینکه این گروه ها با غرب، شامل آمریکا، رژیم صهیونیستی و قدرت های استعمارگر دیگر، خصومت و دشمنی دارند. زیرا اینان در مجموع  چهار هدف عمده دارند: 1- درگیری با مذاهب و فرقه‌ها 2- درگیری با حاکمان، مثل ترور انورسادات و ترورهای دیگری که داشتند 3- درگیری با رژیم صهیونیستی 4- درگیری با رهبران قدرت‌های بزرگ مثل آمریکایی‌ها و شوروی‌ها، از قبیل آنچه که در دهه 1980 در افغانستان اتفاق افتاد. بنابراین مشخص شد که اینان با غرب دشمنی دارند. اما با این وجود چرا غربی ها از آنها حمایت می کنند؟ مهم ترین دلایل حمایت غرب از این گروه ها به شرح زیر است:

1- یکی از مهم ترین علت های حمایت بیگانگان از این گروه ها از آنجا ناشی می شود که اینان اساسا وجه سلبی دارند یعنی مهارت این جنبش ها نه در سازندگی و ایجاد تمدن بلکه در تخریب و نفی آنچه موجود است، می باشد. به عبارتی، این جنبش ها قدرت تغییر دارند اما قدرت سازندگی ندارند و نمی توانند تمدن سازی کنند. از این جهت است که مورد توجه استکبار جهانی می باشند.

2- سلفی های جهادی که در ابتدا با هدف مقدس احیای تمدن اسلامی، به جهاد علیه بیگانگان و حاکمان مستبد کشورهای اسلامی می پرداختند، بتدریج با تحت تأثیر قرار گرفتن از سوی سلفی های تکفیری، جهاد را در شکلی دیگر و در واقع، به معنای برادر کشی و جنگ درون تمدنی ادامه دادند.  اینان با این استدلال که بحران در جهان اسلام، بیش از آنکه منشأ بیرونی داشته باشد، منشأ درونی دارد، از هدف اولیه خود که مبارزه با بیگانگان و استعمارگران بود فاصله گرفتند و تمام تلاش خود را به ایجاد بحران در جوامع اسلامی معطوف داشتند و مسلم است که بحران آفرینی در جوامع اسلامی و تضعیف این جوامع یکی از اهداف مورد نظر غربی ها به سرکردگی آمریکا می باشد که بهترین حالت برای تحقق این سناریو نیز آن است که توسط عوامل خودی در کشورهای اسلامی، و در واقع با مدیریت و هدایت بیگانگان، عملیاتی شود.

3- در واقع، استکبار جهانی با حمایت و تجهیز سلفی ها درصدد کنترل و به انحراف کشاندن موج اسلام گرایی در منطقه و جهان است. دشمنان اسلام با حمایت از گروه های افراطی و تکفیری قصد دارند توان و انرژی فراوان ناشی از ایجاد بیداری در کشورهای مسلمان را در جهت انحراف از موضوعات اصلی همچون اصل بقای رژیم صهیونیستی هدر دهند.  بنابراین در این راستا می باشد که مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) فرمودند: «عده‏ای تکفیری به جای توجه به رژیم خبیث صهیونیستی، به اسم اسلام و شریعت، اکثر مسلمانان را تکفیر می‏کنند و زمینه‏ساز جنگ و خشونت و اختلاف می‏شوند و به همین علت، وجود این جریان تکفیری، مژده‏ای برای دشمنان اسلام است... . با این وضع آیا کسی می‏تواند تردید کند که وجود این جریان و پشتیبانی مالی و تسلیحاتی از آن، کار دستگاه‏های امنیتی و خبیث دولت‏های استکباری و دست‏نشاندگان آنها نیست؟...»[1]

بنابراین، در حال حاضر گروه های تکفیری فعال در صحنه کشورهای اسلامی، علاوه براینکه با اقدامات خود به تخریب چهره اسلام در سطح دنیا اقدام می کنند، عملا با برادرکشی و قدم برداشتن در راستای تأمین منافع استثمارگران نه تنها دشمن اصلی خود، یعنی آمریکا، رژیم صهیونیستی و دیگر قدرت های مستکبر جهان را تضعیف نمی کنند بلکه با این نوع اقداماتشان، جبهه دشمنانشان را نیز تقویت می کنند.

 



[1] . بیانات مقام معظم رهبری در جمع مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی، 29/10/92

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات