پایگاه بصیرت، گروه بین الملل؛آمریکا با روش سزارین به دنبال تولد دولت های قلابی در منطقه خاورمیانه است.پیش از این کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه وقت آمریکا در دوره بوش گفته بود که آمریکا به دنبال زایش دولت های جدید در خاورمیانه به شیوه سزارین است.از جمله این دولتها دولت داعش است که توطئه ای برای تقسیم عراق و دولت جبهه النصره توطئه دیگری برای تقسیم سوریه است و شاید هم توطئه های دیگری برای تقسیم کشورهای دیگری در منطقه در آینده وجود داشته باشد.طرح تقسیم و تجزیه منطقه هیچگاه از سیاستهای آمریکا به دور نمانده است و با اشغال عراق اجرای این طرح آمریکایی کلید خورد. اما جنگ در سوریه بخش مهم این طرح است. از سوی دیگر هماهنگی سه جانبه بین مسئولان داعشی - اسرائیلی - آمریکایی با هدف تقسیم منطقه به کشورهای کوچک و ضعیف صورت می گیرد تا رژیم صهیونیستی قویترین قدرت در منطقه باشد. اما آیا این طرحهای شیطانی برای تقسیم منطقه با موفقیت اجرا خواهد شد؟ چوسودوفسکی نویسنده آمریکایی می گوید: افراد مسلح داعش و جبهه النصره در واقع سربازان آمریکایی و نیروهای زمینی کشورهای غربی برای اجرای اهداف آنها هستند.از سوی دیگر برخی منابع سوری فاش کردند: فعالیتها و هماهنگی های میدانی جبهه النصره در سوریه برای اعلام دولت شام به فرماندهی جبهه النصره در روز عید فطر، به شدت افزایش یافته است.نیروهای جبهه النصره در حال آماده سازی رسانه ای برای اعلام دولت خود به ریاست محمد الجولانی هستند.