تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۹  ، 
کد خبر : ۲۶۸۳۹۱
سومين سوگند رياست‌ جمهوري

اسد: پايداري ملت سوريه مرگ بهار دروغين عربي بود


بشار اسد، رئيس‌جمهور سوريه امروز چهارشنبه با حضور در جمع شخصيت‌هاي سياسي و بزرگان كشورش براي سومين بار به عنوان رئيس‌جمهور اين كشور سوگند ياد كرد. اسد گفت كه پايداري مردم سوريه در مقابل تروريسم، مرگ بهار دروغين عربي بود.

بشار اسد پس از اداي سوگند به تشريح برنامه‌هاي خود براي دوره سوم رياست جمهوري‌ سوريه كه هفت سال به طول خواهد انجاميد، پرداخت. وي تأكيد كرد كه دمشق تا پيروزي كامل به مبارزه با تروريسم و تروريست‌ها ادامه مي‌دهد. رئيس‌جمهور سوريه تأكيد كرد: ‌«انتخابات بهترين پاسخ به تروريسم بود و ملت سوريه پس از سه سال و چهار ماه حمله و جنگ تروريسم عليه خود نشان داد كه ملتي واحد با قلبي واحد است و در مقابل تهديد سرخم نمي‌كند.»

اسد: پايداري ملت سوريه مرگ بهار دروغين عربي بود

بشار اسد در ادامه گفت: «ملت ما با بيان حق در مقابل تمام دشمني‌ها و سلطه‌طلبي‌ها ايستاد و نشان داد كه اراده آنها شكست ناپذير است.» وي گفت: «مشاركت گسترده مردم در انتخابات در واقع به مثابه رفراندومي در مقابل تروريسم و تروريست‌ها بود و پروژه كشورهاي سلطه‌گر و استعمارگر منطقه را در هم شكست و تمامي نقشه‌هاي آنها را نقش بر آب كرد. انتخابات سوريه تنها يك روند سياسي و رأي‌گيري ساده نبود بلكه جنگي تمام عيار عليه تروريسم بود كه در هدف خود موفق شد.»اسد ادامه داد: ‌«ملت ما به خدا توكل كرد و خدا با حق است و حق نيز همواره به همراه ملت است و هيچ‌گاه به ابرقدرت‌ها و دلارهاي نفتي تكيه نكرد. آنها براي خود خيال‌پردازي كردند و شما ملت سوريه واقعيت‌ها را به آنها نشان داديد، پس اين دموكراسي و اين آزادي‌خواهي بر شما مبارك باشد.»

انتخابات گلوله‌اي به قلب حاميان تروريسم

رئيس‌جمهور سوريه بدون اشاره مستقيم به توان نفتي عربستان و توان رسانه‌اي شبكه الجزيره قطر، انتخابات را به مثابه گلوله‌اي عليه تروريست‌ها خواند و افزود: ‌«ميليون‌‌ها گلوله ثابت كرد كه امپراتوري‌هاي نفت و رسانه در مقابل مواضع ملتي مقاوم چيزي نيست و اينكه سخنشان در مقابل ملتي آزاده چند ساعت بيشتر دوام نمي‌آورد.» اظهارات اسد درحالي است كه عربستان و قطر در طول بيش از سه سال بحران سوريه از هيچ اقدامي براي حمايت از تروريست‌ها دريغ نكردند و با كمك‌هاي مالي و نظامي خود تروريست‌ها را براي كشتار مردم سوريه ترغيب كردند. بشار اسد همچنين خطاب به مخالفان سوري نيز گفت: «آنان كه به وطن خود خيانت كرده‌اند و عليه ارتش و ملتشان دست به سلاح برده‌اند نيز مي‌توانند به آغوش ميهن باز گردند، همانگونه كه قبلا نيز گروه‌هايي از آنها هدايت شدند و سلاح خود را عليه دشمنان ملت نشانه رفتند و در كنار ارتش سوريه جنگيدند و شهيد شدند».

توطئه عربي- غربي شكست خورد

اسد با اشاره به توطئه‌هاي غربي و نيز برخي كشورهاي منطقه‌اي عليه سوريه ادامه داد: ‌«غرب و كشورهاي عربي منطقه‌اي در پروژه خود عليه سوريه شكست خورده‌اند اما اين بدان معنا نيست كه دشمنان از توطئه‌هاي خود عليه سوريه و ملت ما دست برداشته‌اند، تروريست‌ها شايد بتوانند آسيب‌ها و مشكلاتي خلق كنند اما هيچ‌گاه نمي‌توانند عزم ملت ما را درهم بشكنند.»به گفته اسد آنچه كه در سوريه، عراق، لبنان و برخي كشورهاي ديگر رخ داد بهار عربي نبوده و آنچه درحال حاضر در سوريه رخ مي‌دهد توطئه‌اي بزرگ براي كل منطقه است كه در داخل مرزهاي سوريه محصور نخواهد ماند. وي همچنين به همه كشورهاي عربي و غربي كه تروريسم را حمايت كرده‌اند، گفت كه به زودي بهاي گراني را براي اين اقدام خود خواهند پرداخت. رئيس‌جمهور سوريه افزود: «بسياري از آنان دير خواهند فهميد و شايد وقتي بفهمند كه ديگر دير شده است، كه مردم سوريه براي دفاع از سرزمينشان وارد جنگ شدند، براي دفاع از ملت‌هاي ديگر كه دير يا زود دچار همين تروريسم مي‌شوند زيرا سياسيونشان كوته‌نگر هستند و فكرشان سطحي است.»

حماسه طلبي توخالي اردوغان

اسد درباره اظهارات توخالي رجب طيب اردوغان، نخست وزير تركيه كه در سپتامبر 2012 گفت: «نماز خواندن من در مسجد امويان دمشق و زيارت قبر صلاح الدين در سوريه، نزديك است.» نيز تأكيد كرد: ‌« آنچه اردوغان انجام مي‌دهد حماسه طلبي توخالي است، به گونه‌اي كه مي‌بينيم در مقابل اسرائيل و دفاع از فلسطين همانند طفلي شيرخوار است اما براي حمايت از تروريست‌ها عربده مي‌كشد. اردوغان هيچ‌گاه آرزو نكرده كه در قدس نماز جماعت برگزار كند اما آرزوي اين را دارد كه در مسجد امويان (دمشق) نماز جماعت بگزارد.»

بهار عربي حقيقت نداشت

رئيس‌جمهور سوريه با انتقاد از برخي كشورها كه خيزش مردم خاورميانه را بهار عربي مي‌نامند، گفت: «اگر بهار عربي حقيقت داشت بايد از كشورهاي عقب‌مانده‌تر عربي شروع مي‌شد.»رئيس‌جمهور سوريه افزود: ‌«آيا نياز بود ما سه سال صبر كنيم تا بفهميم آنچه كه در سوريه رخ مي‌دهد بهار عربي نيست بلكه تروريسم است.»اسد گفت كه مقاومت ملت سوريه ثابت كرد كه بهار عربي در سوريه مرده است. اسد گفت: دولت‌هايي را كه ادعاي انقلاب در سوريه داشتند چرا غزه را با سلاح و مجاهدان خود ياري نمي‌كنند. آنچه امروز در غزه اتفاق مي‌افتد اجراي سلسله توطئه‌هاي غرب عليه اين منطقه است و چرا سران سعودي و وزير خارجه عربستان نسبت به غزه سكوت كرده‌اند.

درود بر مقاومت لبنان

اسد در پايان با قدرداني از جانفشاني‌هاي ارتش، كميته‌هاي دفاع مردمي و همه جواناني كه براي دفاع از كرامت و عزت ملتشان سلاح حمل كردند، افزود: ‌«هيچ‌گاه فرزندان مقاومت لبنان را كه در راه دفاع از محور مقاومت شهيداني تقديم كردند و در دوشادوش قهرمانان ارتشمان ايستادگي كردند فراموش نخواهيم كرد. درود بر آنها و درود به خانواده‌هاي شهداي مقاومت لبنان، آنها دفاع از سوريه را همانند وظيفه دفاع از جنوب لبنان برشمردند. همچنين از ايران، روسيه و چين تشكر مي‌كنيم. اين كشورها به اراده ملت سوريه احترام گذاشتند.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات