*بهار: دکتر هادی معتمد آسیبشناس اجتماعی در رابطه با اطلاعرسانی استفاده از قرص برنج گفت: «من در بسیاری از مواقع در میان مراجعهکنندگانم کسانی را میبینم که یا خودکشیهای ناموفق داشتهاند یا برای ترساندن اطرافیانشان دست به این کار زدهاند. بعضی از آنها تا سر حد مرگ هم پیش رفته بودند و حالا پشیمان هستند. به نظر من، اطلاعرسانی به مردم جامعه خصوصا در مورد استفاده از قرص برنج میتواند خطر استعمال آن را حتی کاهش دهد و تاکنون نیز هیچ مسأله ثابتشدهای که اطلاعرسانی از این روش دردناک خودکشی منجر به افزایش آن شود نیز اثبات نشده است. اما با این حال بخشی از این موضوع نیز درنهایت بر میگردد به خانوادهها و فرهنگی که در درون آنها حاکم است. از آنجایی که خودکشی با قرص برنج یک جنون آنی نیست و فرد برای مرگ خود خواستهاش نقشه از پیش تعیین شدهای را میکشد و از زمان تصمیم تا تهیه قرص و اقدام به خودکشی معمولا فاصله زیادی وجود دارد گاهی افراد یا در این رابطه، خانوادهها باید نسبت به تغییر رفتارهای ناگهانی اطرافیانشان توجه ویژهای داشته باشند.» بر اساس آمار پزشکی قانونی در ٤ ماهه نخست امسال ۲۳۹ نفر بر اثر مسمومیت قرص برنج در کشور جان خود را از دست دادند. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد متوفیات قرص برنج ۲۲۴ نفر بود، ٧/٦درصد افزایش یافته است.