انزجار سایت ها و رسانه های بیگانه از اسلام و تشیع این بار به سراغ برپایی نماز جماعت در مدارس رفته است و این تصمیم آموزشی را به چالش کشیده است.در این مورد سایت "دویچه وله/DW" آلمان نوشت: مطابق گزارشهای دریافتی از تهران و دیگر شهرهای بزرگ ایران در بسیاری از مدرسهها دانشآموزان نماز جماعت را جدی نمیگیرند و به بهانههای مختلف از شرکت در آن خودداری میکنند. از سوی دیگر هزاران مدرسه به علت کمبود فضای آموزشی دو شیفته هستند و عملا نیمی از دانشآموزان در زمان برگزاری نماز حضور ندارند.افزون بر این بسیاری از مدرسههای ایران نه تنها نمازخانه ندارند که از مکان لازم برای فعالیتهای مهم آموزشی، مانند آزمایشگاه نیز بیبهرهاند. وزارت آموزش و پرورش "دولت تدبیر و امید" عزم را جزم کرده تا بخشی از بودجه ناکافی خود را صرف نمازخوان کردن اجباری دانشآموزان و آموزش قرآن به آنها کند.