صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۷  ، 
کد خبر : ۲۷۲۲۹۴

دل نوشته شهید الله دادی + عکس ها


     شهادت سردار الله دادی در جغرافیای مقاومت اسلامی 

بصیرت، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای از شهادت سردار سرتیپ پاسدار محمد علی الله دادی در جغرافیای مقاومت اسلامی و در دفاع از حرم و مردم مظلوم سوریه خبر داد.
به گزارش سپاه نیوز؛ در بخشی از این اطلاعیه آمده است: سردار سرتیپ پاسدار محمد علی الله دادی از فرماندهان شجاع، مخلص و خردمند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که نقش آفرینی‌های مؤثر وی در دوران دفاع مقدس و سپس در فرماندهی سپاه الغدیر استان یزد برای همیشه ماندگار و الهام بخش نسل‌های امروز و فردای میهن اسلامی خواهد بود.

این اطلاعیه افزوده است: این فرمانده مؤمن و ولایت‌مدار که در مقام مستشاری برای کمک به دولت و ملت سوریه در مقابله با تروریست‌های تفکیری- سلفی به این کشور عزیمت کرده بود، مشورت‌های تعیین کننده‌ای در راستای توقف و خنثی سازی جنایات و توطئه‌های این فتنه صهیونیستی تروریستی در جغرافیای سوریه ارائه و نام و یاد خود را در زمره مدافعین و حامیان مقاومت اسلامی و ضد صهیونیستی ثبت کرد.در ادامه این اطلاعیه با اشاره به نحوه شهادت سردار الله دادی آمده است: گروهی از رزمندگان و نیروهای مقاومت اسلامی همراه با سردار رشید اسلام محمد علی‌الله دادی در حین بازدید از منطقه "قنیطره" مورد حمله بالگرد نظامی رژيم صهیونیستی قرار گرفتند که بر اثر این جنایت این سردار دلاور همراه با تعدادی از اعضای حزب الله به شهادت‌رسیدند.این اطلاعیه با تاکید بر اینکه بی تردید شهادت سردار الله دادی و رزمندگان حزب الله عزم و اراده مقاومت اسلامی در عرصه‌ی مقابله با رژيم صهیونیستی و پی‌گیری آرمان‌های اسلام عزیز را جدی‌تر خواهد کرد" تصریح کرد: اقدام جنایت‌کارانه رژيم صهیونیستی در نقض حریم هوایی کشور سوریه بار دیگر نشان‌داد که فتنه تروریستی داعش و جریان‌های تکفیری در چارچوب سیاست‌ها و برنامه‌های نظام سلطه و صهیونیسم و با هماهنگی سران کاخ سفید و رژيم اشغالگر قدس، علیه امت اسلامی طراحی شده است و برای دست‌یابی به اهداف و مقاصد شیطانی خود هیچ گونه پای بندی به قوانین بین المللی و اصول اخلاقی و انسانی ند��رد.

در پایان این اطلاعیه با تبریک و تسلیت شهادت سردار الله دادی و تعدادی از رزمندگان حزب الله و مقاومت اسلامی به محضر حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و ملت‌های لبنان، سوریه و ایران آمده است: برنامه‌های تشییع، تدفین و گرامیداشت سردار رشید اسلام سرتیپ پاسدار محمد علی الله‌دادی متعاقباً به آگاهی مردم ایران خواهد رسید.

الله دادی

  خاطره :  شهید محمد علی الله دادی، فرمانده سابق تیپ الغدیر یزد، اخیرا در حمله بالگردهای توپدار هیونیستی در استان قنیطره سوریه با شمار دیگری از هم رزمانش به شهادت رسید. در همین زمینه حسن شمشادی،  در سوریه از آخرین دیدار خود با سردار الله دادی در صفحه شخصی خود نوشت: «کمتر از ٧٢ ساعت قبل از عروج شهید الله دادی در گوشه‌ای از حرم سه ساله امام حسین (ع)، دیدمش که مشغول نماز و دعا و نیایش بود. پس از دعا هنگام خروج از حرم، سلام علیکی کردیم و احوال پرسی و التماس دعایی، و با لبخندِ همیشگی‌اش، از هم جدا شدیم و خداحافظی کردیم، و من چه می‌دانستم که این آخرین دیدار است و دیدار بعد به قیامت می‌افتد. حال جای خالی او را هم، هر مراسم و دعا باید در گوشه حرم ببینم و حسرت بخورم و آه بکشم. دیشب او میهمان حرم خانم زینب(س) هم بود، مثل بسیاری روز‌ها و شب‌های دیگر، اما این بار او را آوردند، همراه با چند هم‌رزم شهیدش، برای طواف و وداع... .

می‌دانم که مثل همه ما چشم به شفاعت هر دو بانو داشت، و ما هم داریم، و همچنین، شفاعت او و یاران شهیدش... .او هم رفت تا یادآورمان شود که «اگر آه تو از جنس نیاز است/ در باغِ شهادت، باز، باز است»
دل نوشته شهید الله دادی
این شهید سرافراز چند سال پیش در نوشته‌ای به شرح زیر، این‌گونه به هم‌رزمان شهیدش ابراز اشتیاق و برای پیوستن به آنها ابراز دلتنگی کرده بود: «سالهای عشق و حماسه گذشت. روزهایی که زمین رنگ آسمان بود. روزهایی که بلاجویان دشت کربلا در عنفوان جوانی،

IMG_20150119_200857

منازل عرفان را یکی پس از دیگری طی کردند. به راستی چگونه می‌توان در بیان عظمت شهیدان نوشت وقتی در طلب «رضوان من الله اکبر»، تا بالا‌ترین منزل قرب شتافتند. چگونه می‌توان در وصف سبک بالان عاشق نوشت، آنان که جان در طبق اخلاص نهادند و بی‌هیچ چشم داشتی به محضر دوست تقدیم نمودند. به‌راستی نمی‌توان از ستارگان آسمان جهاد و شهادت، غفلت نمود و با خاطراتشان حرف‌های دل را مرور نکرد. اگر می‌خواهیم که بهار روزهای عظمت به سراغمان آید؛ هرچند یاران بهاری‌مان رفته‌اند، هم آنان که بهاری بودن را به ما آموزش دادند. به ما یاد دادند سر بر زانوی زمستان ننهیم، حتی اگر خزان فتنه‌ها بر جغرافیای اذهان هجوم آورد و تند باد حوادث و بلا‌ها، تنهای خسته را در برگیرد. آموختند اگر آه آدمی از جنس نیاز باشد می‌توان دروازه‌های پیروزی را گشود و تا شهر جاودانگی سفر کرد. هیهات اگر یاد و خاطره یاران حماسه ساز صحنه‌های دفاع از کیان و شرف، از خاطرمان محو شود. یاد آنان که در تاریکی شب‌های جبهه‌های غرب و جنوب زنگ دلشان به صدا در آمد، چلچله‌ها در بی‌قراری نوایشان پرواز آموختند، روز‌هایشان بهانه‌ای برای عاشقی بود و شب‌هایشان وسعتِ بودن. آنها خواهند ماند. اگرچه امروز ما در حسرت عطر‌های گم شده حضورشان دست و پا می‌زنیم، اما می‌دانیم روی تپه‌های صبح ظفر اثری جز رد پای آنان نیست و روزهای بودنشان در برابر ما به زیبایی حک شده، اگرچه مه هجرانشان تمام تنمان را گرفته امّا ما را می‌بینند، صدایمان می‌زنند و طنین نوایشان تا ابدیت جاری است. واینک فرصت و توفیقی نصیبمان شده تا از شهیدان افتخار آفرینمان بشنویم. از سرو قامتان جاودانه تاریخ، از مردان مرد این دیار. پاسدارانی که ایستادگی‌شان کوه را شرمنده کرد. بسیجیانی که بهار، غرق در عظمت وجود آنهاست. دلاورانی که جاودانه‌ترین اسطوره‌های تاریخند. آنان که نه تنها مربیان آموزش که اساتید اخلاق و عرفانند و آیینه‌های صیقلی روحشان سایه نشان کوچه‌های مهتاب است. امید آنکه در پرتو ولایت حضرت ولی عصر(عج) و تحت زعامت مقام معظم رهبری در راستای تحقق آرمان‌های والای امام راحل، حریم نورانی شهدای عزیز و عزت آفرینمان را پاس داریم و از شفاعتشان بهره‌مند گردیم». 
والعاقبه للمتقین
فرمانده سپاه الغدیر استان یزد
سرتیپ دوّم پاسدار محمّدعلی الله دادی»










حضور سردار سلیمانی و سردار الله دادی در تشييع و تدفين پيكر پاك سردارعلي علويان فرمانده فقيد تيپ صاحب الزمان (عج) سپاه سيرجان
 


نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات