تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸  ، 
کد خبر : ۲۷۲۴۸۲

پاسخ حزب‌الله فراتر از تهدید صهیونیست‌ها


رسول سنایی راد/عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی علیه نیروهای حزب‌الله در منطقه قنیطره که به شهادت‌ شش تن از رزمندگان حزب‌الله و سردار الله‌دادی انجامید، علاوه بر افشای حمایت این رژیم از گروهک‌های تکفیری سوریه، نوعی واکنش به سخنان سیدحسن نصرالله هم به حساب می‌آمد، آنجا که دبیرکل حزب‌الله در مصاحبه‌ای اعلام داشته بود: «مقاومت آماده است که در جنگ احتمالی آینده، وارد الجلیل (فلسطین اشغالی) شود.» این اقدام تروریستی که با شلیک موشک‌ هلی‌کوپتر از فاصله شش کیلومتری انجام شده بود، گر چه ظاهری متهورانه داشت، اما آثار وحشت پس از انجام آن در رفتار صهیونیست‌ها پیدا بود. از جمله اینکه بارها تأکید کرده بودند که از هویت افراد مورد حمله، مطلع نبوده‌اند و حتی پس از آنکه، حزب‌الله بر انتقام خون جهاد مغنیه و محمد عیسی (فرمانده همراه گروه) و از آن طرف، فرمانده سپاه بر اقدام رعدآسا علیه صهیونیست‌ها در پاسخ به شهادت سردار الله‌دادی تأکید کردند، شنیده‌ها حاکی از درخواست صهیونیست‌ها برای پادرمیانی و منصرف کردن سپاه و حزب‌الله از واکنش نسبت به این حادثه بودند. در عین حال، از همان روز اجرای این عملیات تروریستی، منطقه جولان و اطراف آن، منطقه بسته اعلام شد و تمامی نیروهای نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی به آماده‌باش کامل درآمدند تا از هرگونه عملیات انتقام‌جویانه و مقابله به‌مثل حزب‌الله جلوگیری کنند!
اما روز چهارشنبه (۸/۱۱/۹۳) و به‌ فاصله کمی از این جنایت صهیونیست‌ها، رزمندگان حزب‌الله در کمین در راه یک کاروان نظامی در مزارع شبعا، تعدادی از نظامیان صهیونیست‌ را به هلاکت رسانده و یا زخمی کرده و چندین خودروی نظامی آنها را نیز منهدم کردند که تلفاتی چند برابر تلفات حزب‌الله در حادثه قنیطره و عمل به وعده سپاه و حزب‌الله در انجام عملیات رعدآسا علیه صهیونیست‌ها بود.
از طرفی، انتخاب منطقه عملیات از سوی حزب‌الله هم، ‌معنا و ارزش آن را افزایش می‌دهد، چرا که منطقه شبعا در جوار بلندی‌های جولان قرار دارد که شبیه همان منطقه مزرعه الاهل در قنیطره است که به بلندی‌های جولان متصل بوده و صهیونیست‌ها عملیات تروریستی خود علیه حزب‌الله را در آن انجام داده بودند و از همان روز هم بالاترین سطح آماده‌باش را در این مناطق به اجرا گذاشته بودند. این واکنش حزب‌الله که از مشروعیت کامل حقوقی برخوردار است، پاسخی قاطع به اقدام تروریستی صهیونیست‌ها در کشور ثالث بود که از حمایت قاطبه مردم لبنان و اظهار خرسندی تمامی پیکره مقاومت و دولت لبنان برخوردار است و البته حامل چند پیام به صهیونیست‌ها و حامیان آمریکایی و غربی آنان نیز است.
۱ـ حزب‌الله توان عملیاتی قابل‌توجهی داشته و می‌تواند همزمان، در سه جبهه مقابله با تکفیری‌ها در سوریه، همکاری با ارتش لبنان و مهار تکفیری‌ها در لبنان و مقابله با صهیونیست‌ها به کارزار بپردازد.
۲ ـ حزب‌الله توان عمل به وعده‌ها در هر سطحی را داشته و هرگونه تهدید را دربالاترین سطح پاسخ می‌دهد.
۳ ـ فرهنگ جهادی حزب‌الله کارآمدترین شیوه رزم است که روند تضاعفی اقتدار را تأمین کرده و شهادت رزمندگان آن، تنها اراده و ایمان به مبارزه و انگیزه ایستادگی را تقویت می‌کند.
از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی که می‌توانست عملیات تروریستی و بزدلانه هفته گذشته خود در قنیطره را سرمایه‌ای برای پوشش خلأ اعتبار و امنیت در داخل و ابزاری برای کاسبی سیاسی با سران کشورهای عربی حامی تروریست‌های تکفیری در سوریه و دوشیدن آنان به مثابه گاوهای فربه قرار دهد، آسیب‌پذیری و ناتوانی خود را بیش از پیش به نمایش گذاشت و نشان داد که شاید در عملیات‌های تروریستی بزدلانه توان مانور داشته باشد، اما در رزم رویارو و درگیری‌های میدانی، به‌شدت شکننده و ناتوان است.
و کلام آخر اینکه، این پاسخ حزب‌الله، فراتر از تهدید صهیونیست‌ها است و اقدامی بازدارنده در سطح راهبردی است که می‌تواند در ابعاد دیگر نیز، الگو و الهام‌بخش باشد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات