تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۴  ، 
کد خبر : ۲۷۲۶۴۴

اخبار ویژه برخی روزنامه های 21 بهمن



*کیهان


الاهرام: شکست داعش شکست سناریوی آمریکا بود

روزنامه الاهرام با مرور شکست‌های سنگین داعش تصریح کرد دولت اوباما مایل بود داعش با قوت باقی بماند.

این روزنامه مصری در تحلیلی نوشت: عراقی‌ها موفق شدند داعش را از همه مناطق استان دیالی بیرون برانند، و پیمان نیروهای ارتش عراق و پیشمرگ‌های کرد و مبارزان عشایر عرب سنی نیز توانستند شکست سنگینی را متحمل این شبکه تروریستی کنند. این پیمان در حال حاضر توانسته است 60 درصد از اراضی‌ای که پیش از این تحت کنترل داعش در عراق بود را آزاد کند. در مرزهای سوریه با ترکیه نیز مبارزان کرد توانستند داعش را به خارج از شهر کوبانی (عین‌العرب) عقب برانند تا این شهر بعد از چهار ماه نبرد سنگین به طور کامل تحت کنترل نیروهای کرد درآید. آنها همچنین توانستند آخرین افراد نیروهای داعش را از شهر کوبانی خارج کنند و کنترل روستاهای اطراف این شهر را نیز به دست بگیرند تا به این ترتیب شهرشان از لوث این جنایتکارها کاملاً پاک شود.

الاهرام می‌افزاید: روشن است که داعش در بسیاری از مناطق در داخل عراق متحمل شکست‌های سنگینی شده است، بخش گسترده‌ای از اراضی سوریه و عراق از کنترل داعش خارج شده و روز به روز فرصت برای آزادسازی شهر موصل از دست داعش بیشتر فراهم می‌شود. داعشی که آمریکایی‌ها مبالغه‌های بسیاری بر سر آن کردند و در بزرگ‌نمایی قدرت آن به دلایل بسیار تلاش کردند اکنون روشن شد که آن دشمنی نیست که باید مبهوت قهر آن شد!

الاهرام خاطرنشان کرد: گویا به نظر می‌رسد که کاخ سفید به ریاست اوباما به فکر درگیری تمام عیار با داعش نیست چرا که می‌خواهد تهدید داعش به قوت خود باقی بماند تا تهدیدی برای امنیت منطقه و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس باشد. اگر همه آفریقایی‌ها و اعراب هم موفق می‌شدند در جنگ با تروریسم در خاک آفریقا و سرزمین‌های عربی نیروی مشترک تشکیل دهند، اوباما به این فکر نمی‌افتاد که از تروریسم کالای تجاری بسازد و اجازه دهد امنیت منطقه و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در گرو داعش باقی بماند!

رهبرانقلاب درباره مذاکرات حرف دل مردم را گفت


براساس نظرسنجی منتشر نشده یک نهاد دانشگاهی وابسته به دولت که در دی‌ماه امسال در سطح کشور انجام شده است «همگرایی» و «همسویی» افکارعمومی درخصوص ابعاد مختلف پرونده هسته‌ای ایران و روند مذاکرات با دیدگاههای رهبر معظم انقلاب کاملا مشهود است.

از جمله مهمترین محورهای این همسویی تاکید 76 درصدی مردم بر «عدم توافق بد» و تلاش تیم مذاکره‌کننده بر توافق خوب در غالب تاکید با گزاره «توافق نکردن بهتر از توافق بد است» می‌باشد. براساس این نظرسنجی علاوه بر اعلام «حمایت» 72 درصدی مردم از تیم مذاکره‌کننده ایرانی تنها 24 درصد پاسخگویان به «آینده مذاکرات خوش‌بین هستند». همچنین 83درصد پاسخگویان نیز بر ضرورت «دفاع از دستاوردهای هسته‌ای» در مذاکرات تاکید کرده‌اند.

لازم به ذکر است میزان خوش‌بینی به مذاکرات هسته‌ای در نظرسنجی سال گذشته این مرکز (پس از توافق ژنو) 61 درصد بوده است که در نظرسنجی جدید این مرکز دانشگاهی به 24 درصد کاهش یافته است.

به گزارش رجانیوز این نظرسنجی در نیمه دوم دی‌ماه امسال در 48 شهر مهم کشور و با حجم نمونه 9100 نفر در بین شهروندان بالای 18 سال انجام شده است.

از دیگر گزاره‌های این نظرسنجی تاکید 85 درصدی مردم از حق ایران در استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای و تایید بهانه‌جویی غرب و آمریکا در مذاکرات هسته‌ای می‌باشد. همچنین 74 درصد مردم اظهار داشته‌اند: «در صورت عدم موفقیت مذاکرات هسته‌ای، تمرکز بر ظرفیت‌ها و نیروهای داخلی باید بیشتر شود».

ماله‌کشی رشوه 5/2 میلیون دلاری به روش آقای مشاور!

روزنامه شرق به قلم مشاور هاشمی چگونه مدعی تبرئه شرکت استات‌اویل در نروژ می‌شود حال آن که اسناد محکومیت استات‌اویل به خاطر پرداخت رشوه موجود است.

اخیراً «غلامعلی-ر» مشاور هاشمی در مقاله مفصلی که توسط روزنامه شرق چاپ شد به انکار ماجرای رشوه 5/2 میلیون دلاری در پرونده شرکت نفتی استات‌اویل و تبرئه مهدی هاشمی پرداخته بود. سایت خودنویس وابسته به نیک‌آهنگ کوثر (یار غار مهدی هاشمی در طول 2 دهه گذشته) در واکنش به ادعای «غلامعلی-ر» نوشت: در حالی که شرکت نروژی استات‌اویل بابت پرداخت رشوه به مهدی هاشمی محکومیت خود در کشورهای نروژ و آمریکا را پذیرفته و جریمه نیز پرداخت کرده، مشاور هاشمی رفسنجانی طی یادداشتی در روزنامه شرق تمامی واقعیات و مدارک را انکار کرده، می‌نویسد که استات اویل تبرئه شده است. آقای مشاور می‌نویسد: «دادگاه منهتن آمریکا با توجه به گزارش بورس آمریکا و اتهامات وارده بر استات‌اویل به موضوع رسیدگی می‌کند و پس از بررسی در نهایت این دادگاه در حکم تاریخ 1388/8/29 خود، شرکت استات‌اویل را از اتهام پرداخت رشوه و هرگونه فساد تبرئه می‌کند... براساس تحقیقات انجام شده از سوی پلیس نروژ (okokrim) در حکم صادره به تاریخ 1382/4/9 مدیران استات‌اویل را از اتهام رشوه و فساد تبرئه و تنها یکی از مدیران را به دلیل صرفاً پیشنهاد برای اعمال نفوذ به مجازات مالی محکوم می‌کند.

خودنویس خاطرنشان کرد: آقای مشاور خوب می‌داند که Oekokrim یا پلیس جرایم اقتصادی نروژ دقیقاً بر عکس گفته ایشان در ژوئن 2004 استات اویل را بابت رشوه به یک مقام ایرانی گناهکار شناخته، این شرکت 20 میلیون کرون نروژ (اندکی بیش از 3 میلیون دلار آمریکا در آن زمان) جریمه شده و تمامی آن را نیز پرداخت می‌کند. از سوی دیگر ریچارد هوبارد معاون اجرایی ریاست استات اویل نیز به صورت جداگانه جریمه دویست‌هزار کرونی را پذیرفته و آن را می‌پردازد.

در ادامه این گزارش آمده است: داستان به این جا ختم نمی‌شود و از آنجا که استات اویل در بازار بورس نیویورک نیز فعالیت رسمی دارد، پایش در این کشور نیز به محاکم قضایی باز شد و مبلغی معادل 21 میلیون دلار جریمه پرداخت کرد. معلوم نیست آقای مشاور دقیقاً کدام یک از این محکومیت‌ها و جریمه شدن‌ها را «تبرئه» نامیده است.

خودنویس افزود: این آقای مشاور نخستین کسی نیست که در این رابطه دروغ می‌گوید. پیش‌تر نیز محمود علیزاده طباطبایی وکیل اصلاح‌طلب کارگزارانی هاشمی گفته بود «مستند آقایان در خصوص استات اویل در مجلس ششم، گزارش یک وکیل بهایی انگلیسی بود که مجلس بررسی کرد و مشخص شد مهدی دخالتی نداشته است اما افرادی اصرار داشتند این موضوع دوباره جزو اتهامات باشد در نهایت نیز همه مدیران استات اویل تبرئه شدند و از کسانی که متهم‌شان کرده بودند خسارت گرفتند». البته آقای علیزاده طباطبایی نیز توضیح نداد که چگونه محکوم شدن و پرداخت میلیون‌ها دلار جریمه، «تبرئه شدن» و «خسارت گرفتن» نام می‌گیرد اما گفت که مهدی هاشمی از شخصیت‌های برجسته نظام است که قدرش ناشناخته مانده و قیمتش بالاتر از این است که پنج میلیون دلار از یک واسطه بگیرد!

یادآور می‌شود کوثر از سوی مهدی هاشمی به عنوان مدیریت سایت سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت منصوب شده بود. پس از خروج مهدی هاشمی از کشور نیز روابط گرم این دو نفر تا اواخر ادامه داشت اما به دلایل نامعلوم به سردی و اختلاف گرایید.

افشای کمک 20 میلیارد دلاری ملک عبدالله به کودتاچیان مصر
 
یکی از شاهزادگان سعودی با حمله شدید به شاه سابق عربستان، او را به حمایت از کودتاگران خون‌ریز مصر و زندانی کردن اصلاح‌طلبان داخلی متهم کرد.

به گزارش شبکه العالم، «امیر سعود بن سیف‌النصر» در حساب کاربری خود در توییتر با عباراتی بی‌سابقه نوشت: ملک عبدالله با پرداخت 20 میلیارد دلار از کودتای مصر حمایت کرد و اموال کشور را برای حمایت از کودتای مصر و ارتش لبنان هدر داد؛ او اصلاح‌طلبان و مخالفان خود را زندانی و دانشمندان را تحقیر کرد و با تضعیف دستگاه قضایی، فساد اخلاقی را در عربستان نشر داد.

این شاهزاده سعودی این عبارات را در پاسخ به کسانی نوشت که ملک عبدالله را با ملک سعود مقایسه کرده و به جد او نیز تاخته بودند.
ابن سیف‌النصر می‌افزاید: ملک سعود جد ملک عبدالله به کسانی که ملت خود را می‌کشند کمک مالی نکرده بود و بودجه‌هایی برای ویران کردن یمن، عراق و سوریه در نظر نمی‌گرفت؛ او تحمل انتقاد داشت.

وی افزود: ملک سعود توسط ناصر السعید در حضور مردم مورد انتقاد قرار گرفت اما او را زندانی نکرد و در طول مدت حکومتش آزاد زندگی کرد، علما را تحقیر نمی‌کرد و برای به دست آوردن رضایت آنها تلاش می‌کرد.

شاهزاده سعودی در ادامه می‌نویسد: در زمان ملک سعود، دستگاه قضایی عرصه فساد و خرید و فروش احکام و برتری دادن ثروتمندان به ضعیفان نبود و امثال خالد التویجری و دار و دسته‌اش نمی‌توانستند در احکام قضایی و سلامت دستگاه قضایی دخالت کنند.

وی افزود: در زمان ملک سعود روابط با سایر کشورهای اسلامی برادرانه بود نه بر اساس توطئه‌چینی و هرگز در حق کشور و مسلمانان کارهایی که امثال التویجری و بقیه دار و دسته‌اش انجام دادند مرتکب نشد، هر چند نمی‌خواهیم نبش قبر کنیم و اسرار را آشکار نماییم.
 
 روحانی در دولت از سوی خاتمی دور می‌خورد؟

ظاهرا دیدار نوروزی سال 93 وزرای دولت یازدهم با خاتمی از حد یک دید و بازدید ساده فراتر بوده و برخی از وزرا و مسئولان ارشد دولتی حاضر در این جلسه خط و مشی و چینش برخی از اعضای خود را از خاتمی گرفته‌اند که اثرات آن در حال حاضر در میان دولت اعتدال محسوس است!

به گزارش «شفاف»، پس از انتخابات 24 خرداد، خاتمی برای ایفای نقش بیشتر در دولت فعلی و زمینه‌سازی برای تصاحب مناصب دولتی در جهت پیروزی اصلاح‌طلبان فتنه‌گر در انتخابات آینده فاز عملیات جدی را در پیش گرفت.

خاتمی ابتدا با دعوت از 40 نفر از اعضای ارشد گروه‌های اصلاح‌طلب اعم از مشارکت و مجاهدین منحله و گروهک نهضت آزادی و سایر گروه‌ها، مجمعی را تشکیل داد که به مرور بر اعضای هسته اصلی آن، افراد دیگری نیز افزوده شدند.

به گزارش شفاف، این شورا علاوه بر دادن خط و مشی کاری با مشخص کردن لیست افراد موردنظر خود برای ادارات و وزارتخانه‌ها آنها را برای انتصاب به مقامات دولتی ارائه می‌دادند و برخی از وزرا نیز از این افراد بیشترین انتصاب‌ها را در وزارتخانه‌های خود داشته‌اند. به عنوان مثال وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و نفت که گلوگاه اقتصادی کشور می‌باشند بیشترین افراد را از لیست داده شده برای جذب سرمایه که مقدمه فعالیت‌های این جریان در انتخابات آینده باشد را داشته‌اند و در پاره‌ای از موارد نیز وزارت کار تن به خواسته آنها داده است هر چند شخص وزیر کار سعی نموده است مقاومت اندکی در این خصوص در برابر زیاده‌خواهی‌های آنها داشته باشد البته باید گفت که سایر ادارات و وزارتخانه‌ها هم از این قائده مستثنی نبوده‌اند.

شفاف ادامه می‌دهد: اما در این خصوص وزارت ارشاد که ظاهرا بسیار وزیر مربوطه آن علاقه خاصی به خاتمی فتنه‌گر دارد بیشترین خط و مشی را در خصوص مسائل فرهنگی از این کارگروه اخذ کرده است و همان وقایع و اتفاقاتی که در دوران اصلاحات در وزارت ارشاد بر سر فرهنگ کشور آمد هم‌اکنون نیز در حال تکرار در حوزه فرهنگ می‌باشند. حالا سؤال مهم این است رئیس‌جمهور محترم که خود را مستقل از این جریانات می‌داند آیا تحت فشار از ناحیه این افراد معلوم‌الحال بوده است که مجبور به تن دادن به این روش چینش نیرو شده است؟ و آیا با این طریق استقلال اعضای کابینه زیر سؤال نمی‌رود و آنها می‌توانند اعتدال را در برنامه‌های خود که مورد ادعای رئیس‌جمهور می‌باشد در پیش بگیرند؟ اعتدالی که به مهره گمشده این روزهای دولت تبدیل شده است. آیا در خصوص دغدغه امروز مراجع عظام، رئیس‌جمهور محترم پاسخی دارند که ارائه بدهند؟

*خراسان

مجوز روحانی برای برگزاری همایش «معماری دست کند»

بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر یک مسئول ارشد اجرایی به مسعود سلطانی  فر، اعلام شده است که با توجه به مجوز حجت الاسلام روحانی رییس جمهور کشورمان، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مجاز است به استناد قانون نحوه اعمال نظارت بر کاهش هزینه های غیرضرور نسبت به برگزاری اولین گردهمایی بین المللی «معماری دست کند» تا سقف هزینه مبلغ 1 میلیارد و 498 ریال از محل اعتبارات مربوطه اقدام کند.

دولت 25 میلیارد به ابتکار حق الکشف داد

بر اساس مصوبه روزهای اخیر هیئت دولت که توسط معاون اول رییس جمهور به معصومه ابتکار ابلاغ شده، مقرر شده است مبلغ 25 میلیارد ریال به صورت هزینه ای از محل اعتبارات ردیف ۵۱۰۰۰۰ قانون بودجه سال ۱۳۹۳ تحت عنوان هزینه های «پیش بینی نشده » بابت پرداخت در محورهایی چون حق الکشف در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست قرار بگیرد تا برابر قوانین و مقررات مربوط هزینه شود.

*ایران

حجت‌الاسلام اکرمی، «مقام دولتی» نیست

دفتر سخنگوی دولت اعلام کرد سخنان حجت‌الاسلام  سیدرضا اکرمی، شخصی است و ارتباطی با نهاد ریاست جمهوری ندارد. به گزارش «جماران»، در اطلاعیه این دفتر آمده است: نظر به اینکه در روزهای اخیر برخی از رسانه‌ها از عناوینی همچون «مشاور رئیس جمهوری»، «رئیس شورای فرهنگی ریاست جمهوری» و «مقام دولتی» برای حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی استفاده نموده‌اند، لازم به اطلاع‌رسانی است که جناب آقای اکرمی «رئیس شورای فرهنگی و امام جماعت مسجد سلمان فارسی» است و هرچند که این مسجد در محوطه نهاد ریاست جمهوری واقع است، لیکن عناوین استفاده شده در مورد ایشان نادرست است. بنابراین نظرات ارائه شده توسط جناب آقای اکرمی شخصی بوده و منعکس کننده دیدگاه نهاد ریاست جمهوری و هیچ یک از ارگان‌های دولتی نیست.

آغاز تشریفات قانونی اجرای حکم رحیمی

دادستان کل کشور از آغاز تشریفات قانونی اجرای حکم معاون اول دولت دهم برای ورود به زندان و پرداخت جزای نقدی خبر داد. به گزارش مهر، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی گفت: «ساز و کار قانونی و تشریفات اجرای حکم در دادستانی تهران آغاز شده است.»

شهادت سیدرضا حسینی مقدم در سامرا

سیدرضا حسینی مقدم، روز شنبه ۱۸ بهمن‌ماه در شهر سامرا به شهادت رسید. به گزارش تسنیم، این شهید برای مقابله با تروریست‌های تکفیری و داعش در شهر سامرا و در جوار مرقد مطهر امام عسکری(ع) به شهادت رسیده است. پیش  از این نیز شهید تقوی که مستشار نظامی ایران در سامرا بود توسط تک تیراندازان داعشی در شهر سامرا در دفاع از حرم امام حسن عسکری(ع) به شهادت رسید. شهید رضا حسینی از جانبازان هشت سال دفاع مقدس بوده و طبق وصیتش در قبرستان «وادی‌السلام» نجف به خاک سپرده شد.

عذرخواهی تلویزیون بابت مقایسه پراید با داعش

پیرمؤذن، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت حمایت از صنعت خودروسازی کشور گفت: «صدا و سیما به خاطر پخش گزارش نادرست و غیرمنصفانه درخصوص مقایسه خودرو پراید با گروه تروریستی داعش، از شرکت سایپا و اعضای کمیسیون صنایع که خدمتگزاران عرصه صنعت هستند، عذرخواهی کرد.»

توضیح سپاه درباره پوستر سخنرانی الهام

مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران در توضیح وجود آرم سپاه پاسداران در پوستر سخنرانی غلامحسین الهام، گفت: پوستر این برنامه را ندیدم و بعید می‌دانیم خود سپاه امروز چنین برنامه‌ای را برگزار کرده باشد. به گزارش ایلنا،‌ سردار رمضان شریف افزود: گاهی ممکن است بسیج محلات یا سازمان خاصی برنامه‌ای را برگزار کنند که در آن صورت حتماً آنها از آرم سپاه با توضیح پایگاه یا حوزه استفاده می‌کنند و آن برنامه ارتباطی با کلیت سپاه ندارد. وی خاطرنشان کرد: در برنامه‌ای که چند سازمان و نهاد مشترک برگزار می‌کند، ممکن است سپاه پاسداران هم به صورت رسمی یکی از این نهادها باشد. در این صورت استفاده از آرم سپاه در پوستر یا آن برنامه مشکلی ندارد، اما در مورد این برنامه، بعید می‌دانم سپاه برگزار کننده آن باشد.

*جمهوری اسلامی

* اسدالله عسگراولادی می‌گوید: فرصت‌طلبان در دولت گذشته زدند و بردند و خوردند. رئیس اتاق مشترک ایران و چین گفت: دولت گذشته زمینه‌ساز رانت و ظهور و بروز فرصت‌طلبان نوظهور در عرصه اقتصادی کشور شد. اسدالله عسگراولادی، در گفت و گو با ایلنا گفت: این فرصت طلبان با شرایطی که برای‌شان مهیا شد، زدند و بردند و خوردند. وی با بیان اینکه سهم تولید به جیب این فرصت‌طلبان رفت، درباره ضرورت دریافت سهم اقتصاد کشور از این طبقه نوظهور افزود: حق مردم به گونه‌ای نیست که بتوان آن را مستقیم از آنها گرفت. تنها نهادی که مسئول گرفتن حق مردم است، قوه قضاییه است. وی ادامه داد: خیلی از این افراد گیر افتادند و عده‌ای هم فرار کردند. انتظار می‌رود قوه قضاییه در برابر افرادی که گیر کرده‌اند، جدیت به خرج داده و حق مردم را از این افراد بگیرد. وی گفت: دولت گذشته زمینه‌ساز رانت و بروز فرصت‌طلبان نوظهور در عرصه اقتصادی کشور شد و بخشی از پول نفت و سهم تولید در اختیار این افراد گذاشته شد به گونه‌ای که یک شبه به ثروت‌های هنگفتی دست یافتند.

* نایب رئیس مرکز موسوم به اتحادیه جهانی علمای مسلمان می‌گوید تمام اقدامات گروه داعش حرام است و هیچ ربطی به اسلام و مسلمانان ندارد؛ بنابر این نبرد با آن حرام است. به گزارش جام نیوز، «احمد الریسونی» گفت: عناصر وابسته به داعش، به نفع شیطان می‌جنگند. این اتحادیه وابسته به جنبش توحید و اصلاح – شاخه ارشادی حزب عدالت و توسعه – است و «یوسف قرضاوی» مفتی مصری – قطری ریاست آن را برعهده دارد. الریسونی گفت افسران و سربازان مغربی که در کنار کشورهای هم‌پیمان ضد گروه داعش می‌جنگند، برای امارات نبرد می‌کنند و امارات به خاطر آمریکا می‌جنگد و آمریکا برای اسرائیل و در نهایت اسرائیل با هدف خصومت و دشمنی می‌جنگد. الریسونی خاطرنشان کرد: نبرد ضد داعش، نبردی حرام است و جنگی که اکنون علیه آنان صورت می‌گیرد، حرام در حرام است و ربطی به اسلام و مسلمانان ندارد، بلکه اسلام و مسلمانان قربانی این جنگ هستند.

* بعد از سخنرانی محمود احمدی نژاد در یکی از مساجد شهرری که شب دوشنبه انجام شد، دیشب نیز دستیار او غلامحسین الهام در یکی از مساجد بلوار فردوس سخنرانی کرد. سایت عصر ایران با انتشار این خبر، ضمن اینکه آن را اتفاقی عادی دانست، نوشت: آنچه محل اشکال است، استفاده از آرم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پوستر تبلیغاتی این مراسم است. از آنجا که این مراسم، از سوی سپاه برگزار نشده و اساساً شان فراجناحی سپاه نیز این قبیل رفتارها را ایجاب نمی‌کند، قطعاً استفاده از آرم این نهاد انقلابی برای یک برنامه کاملاً جناحی چیزی جز سوءاستفاده نیست، حتی اگر با فونت ریز، زیر آرم نام یک جمع فرهنگی را بنویسند! عصر ایران، با منعکس کردن تصویر اعلامیه دعوت به سخنرانی غلامحسین الهام افزود: با توجه به این که تنها یک سال تا انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی است و بازار مراسم و آیین‌های متعدد سیاسی و جناحی داغ خواهد شد، انتظار می‌رود نظارت بیشتری صورت گیرد تا سرمایه‌های ملی، مورد بهره‌برداری‌های جناحی و سیاسی قرار نگیرد.

*قدس

 مغایرت در تفاهم نامه

مهر: سعید زیباکلام، عضو هیأت علمی فلسفه دانشگاه تهران با اشاره به اینکه در یکی از بندهای توافقنامه ژنو ذکر شده که امکان بازگشت یک مبلغ توافق شده از درآمدهای مسدود شده فراهم می شود، گفت: بعدها وقتی دو ماه بعد توافق، تفاهم نامه انتشار پیدا کرد، معلوم شد که از اموال مسدود شده جاری ما برداشت نمی شود، بلکه از فروش نفت همین 6 ماه، یک بخش کوچکی از آن 2/4 میلیارد دلار برداشت می شود و به ایران بازگشت می شود.

ترک مراسم رسمی توسط جلالی

مهر: کاظم جلالی، رئیس مرکز پژوهشهای مجلس صبح دوشنبه در مراسم افتتاح همزمان پروژه های قابل افتتاح شهرستان شاهرود، چندین مرتبه به برخی مسؤولان حاضر در جلسه در راستای توجه به جلسه و موضوعات مطرح شده تذکر داد که در این بین بهروز اسودی، مدیر کل صنعت و تجارت استان سمنان همچنان به صحبتهای خود با جواد تولایی رئیس اداره صنعت، شهرستان شاهرود ادامه داد. به همین علت نیز نماینده مردم شهرستانهای شاهرود و میامی با مشاهده این بی توجهی، به نشانه اعتراض سخنان خود را نیمه تمام گذاشت و مراسم را ترک کرد.

انتقاد نماینده اهواز از ابتکار

فارس: ناصر سودانی، نماینده مردم اهواز در مجلس با انتقاد از فرافکنی مسؤولان در مورد آلودگی هوای استان خوزستان، گفت: اگر مسؤولان دولتهای قبل باید برای کاهش آلودگی هوا برنامه ریزی می‌کردند، خانم ابتکار نیز هشت سال مسؤول سازمان حفاظت محیط زیست بود، چرا در آن زمان اقدامی انجام نداد؟

نگرانی از تأمین آب پایتخت

قدس آنلاین: علیرضا نوذری، مقام مسؤول در وزارت نیرو با اعلام اینکه ذخایر آبی تهران هم اکنون در وضعیت بدی قرار دارد، گفت: هوای ملایم زمستان برای تأمین آب تابستان آینده پایتخت نگران‌ کننده است.

نساجی را به تایلند و ترکیه باختیم

تسنیم: اکبر ترکان، دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد با اشاره به سیاستهای غلط اقتصادی در گذشته گفت: تحت تأثیر این سیاستها تقریباً نساجی و پوشاکمان را به تایلند، کره و چین و ترکیه باختیم.

صدور حکم اغتشاشگران بیمارستان فاطمی

فرارو: بعد از گذشت سه ماه، حکم پرونده متهمان اغتشاش در بیمارستان فاطمی اردبیل اعلام شد. حجت‌الاسلام محمدعلی قاصدی، رئیس کل دادگستری استان اردبیل در این خصوص گفت: متهم ردیف اول در این پرونده به 5/7 سال حبس محکوم شد. وی افزود: متهم ردیف اول علاوه بر حبس به 115 ضربه شلاق و دو سال تبعید نیز به ایرانشهر محکوم شده است. وی تصریح کرد: از بین 9 متهم پرونده یک نفر از آنها تبرئه شده و هشت نفر دیگر به حبس و شلاق محکوم شدند.  قاصدی افزود: احکام صادر شده قطعی بوده و قابلیت اجرا دارد.

کیش به شمال تهران رسید!

جهان: خبرها حاکی است که برج‌سازان در جزیره تاریخی کیش به ساخت وسازهای بی رویه روی آورده اند و به همین دلیل زمین فروشی در این جزیره رونق گرفته و کیش را از مأموریت اصلی خود که منطقه آزادی برای جذب گردشگر باشد، دور کرده است. این در حالی است که نرخ برخی آپارتمانهای مسکونی وتجاری در برجهای این جزیره با قیمت آپارتمانها واملاک در شمال تهران برابری می کند!

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات