تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۴  ، 
کد خبر : ۲۷۳۰۸۹
چرا حامیان فتنه از بزرگداشت حماسه 9 دی واهمه دارند؟

9 دی ایستگاه آخر فتنه


کمال احمدی

امروز سالگرد حماسه باشکوه و عزت‌بخش 9دی، همان ایستگاه آخرفتنه سال88 است. ایستگاه آخری که با حماسه‌ و حضور میلیون‌ها ایرانی با بصیرت شکل گرفت و طومار فتنه‌گران داخلی و خارجی را درهم پیچید و خواب عیاشان کاخ سفید را آشفته ساخت.

آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها به عنوان حامیان بیرونی فتنه گمان می‌کردند با پررویی سران فتنه و جسارت‌های پی‌درپی آنان به مقدسات و ارزش‌های ملت ایران خواهند توانست خواب 30 ساله خود برای تغییر نظام جمهوری اسلامی را تعبیر یافته تلقی کنند، اما زهی خیال باطل.

البته سران فتنه و حامیانشان در طول 8 ماه آشوبگری و اغتشاش هر چه در توان داشتند برای اجرای پروژه اربابان غربی خویش به کار بستند؛ از زیر سؤال بردن انتخابات مشروع و قانونی ملت آنهم با مشارکت 85 درصدی تا اردوکشی خیابانی و ایجاد بلوا در کشور، از آتش‌ زدن و تخریب بانک‌ها، مغازه‌ها و اموال عمومی تا کشتار مردم بی‌گناه، از پاره کردن عکس امام خمینی تا توهین به رکن رکین انقلاب یعنی ولایت مطلقه فقیه، از هجمه به آرمانهای امام و رهبری به ویژه جریان مقاومت در فلسطین و لبنان تا همراهی با عناصر تروریستی از جمله جندالشیطان و گروهک ریگی و در نهایت از تخریب مسجد و محراب نماز تا جسارت به عاشورای حسینی و پرچم اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام.

فتنه‌گران تمامی این جنایات و فجایع را طی هشت ماه سال88 مرتکب شدند و البته با پاسخ قاطع ملت هم در 9 دی مواجه شدند.

اما آنچه این روزها قابل تأمل است اینکه به نظر می‌رسد برخی جریانات سیاسی و اشخاص وابسته به آنها علی‌رغم ارتکاب این همه جنایت از سوی فتنه‌گران درصدد فراموشی این جنایات و به تبع آنان فراموشی حماسه باشکوه 9 دی ملت هستند.

در سالگرد این حماسه بی‌بدیل به سراغ چند تن از فعالان سیاسی رفتیم تا ببینیم اولاً چرا عده‌ای خواهان فراموشی فتنه 88 و حماسه 9 دی هستند و ثانیاً آیا سران فتنه و حامیانشان به مجازات درخور خود رسیده‌اند؟

واهمه سیاست‌بازان از بزرگداشت حماسه باشکوه

احمد امیرآبادی فراهانی عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که چرا عده‌ای از بزرگداشت حماسه 9 دی واهمه دارند و می‌خواهند این حماسه فراموش شود؟ می‌گوید: قطعاً این حماسه فراموش نخواهد شد چون مردم این حماسه را خلق کردند. یعنی هیچ نهاد و ارگانی مردم را برای حضور در راهپیمایی روز 9 دی دعوت نکرد و این حرکت کاملاً خودجوش بود.

وی می‌افزاید: البته یک عده‌ای می‌خواهند سران فتنه را تبرئه کنند اما اینها قابل تبرئه نیستند زیرا بعد از سخنرانی تاریخی رهبر انقلاب در 29 خرداد 88 که همگان را به پیگیری اعتراضات از طریق قانون فراخواندند سران فتنه باز هم اردوکشی خیابانی راه انداختند و به ایجاد بلوا و آشوب در کشور دامن زدند لذا اینها قابل بخشش نیستند و باید محاکمه شوند.

این نماینده مجلس با اشاره به تبعات فتنه 88 برای کشور ادامه می‌دهد: اثرات این فتنه تا سال‌ها در کشور باقی خواهد بود مثلاً همین فشارها و تحریم‌هایی که در سال‌های اخیر بر ضد ملت ایران از سوی غربی‌ها اعمال می‌شود بر پایه همان فتنه شکل گرفته است. اینکه عده‌ای تلاش می‌کنند موضوع فتنه را یک اتفاق عادی و ساده جلوه دهند خود این امر هم کمک به فتنه‌گران است و در نزد ملت مذموم است. چون جنایات آنها را تا حد یک موضوع ساده تقلیل می‌دهند.

برخی نام فتنه را بر زبان نمی‌آورند

وی در ادامه با بیان اینکه در فتنه 88 مردم کوچه و خیابان خیلی جلوتر از خواص حرکت کردند، می‌گوید: پس از حماسه 9 دی و حتی در همین ایام هنوز بعضی از خواص از به کار بردن کلمه فتنه ابا دارند و از کلماتی نظیر اتفاق، حادثه و یا سوءتفاهم برای آن فتنه عظیم استفاده می‌کنند، این نشان می‌دهد که خواص مردود فتنه سال 88 بوده و هستند.

این وکیل ملت ایران در مجلس شورای اسلامی درباره مجازات سران فتنه هم معتقد است: حصر سران فتنه براساس قانون صورت گرفته و البته این حصر هم لطفی است که از جانب نظام اسلامی در حق آنها صورت گرفته است و الا چه کسانی باید جواب خون ده‌ها انسان بی‌گناه که در خیابانها و به دستور سران فتنه کشته شدند را بدهد؟ چه کسی باید آنهمه ظلمی که در فتنه 88 به نظام اسلامی وارد شد را پاسخ دهد؟ این جنایتکاران قانون را زیر پا گذاشتند و با صدور بیانیه‌ها و سخنرانی‌های تحریک‌آمیز خود آشوبگران را به خیابان‌ها کشاندند و به اغتشاش در کشور دامن زدند بنابراین اگر روزی دادگاهی قرار باشد درباره سران فتنه در کشور برپا شود به نظر می‌رسد مجازات آنها بسیار بیشتر از حصر فعلی است و بزرگ‌ترین لطفی که الان نظام در حق اصحاب فتنه انجام داده همین است که آنها را در حصر نگه داشته است.

فتنه خط قرمز ملت و مجلس

نماینده مردم قم در خانه ملت همچنین با بیان اینکه ملت ایران آگاه است و به هوچی‌گری حامیان فتنه توجهی نمی‌کند، می‌افزاید: سران فتنه در نزد ملت جایی ندارند و اتفاقاً مردم خواهان برخورد قاطع با حامیان فتنه هستند. مثلاً در همین موضوع رأی اعتماد به وزرا وقتی من به عنوان نماینده مردم قم به حوزه انتخابیه‌ام برگشتم دیدم که مردم از قاطعیت مجلس در قبال فتنه‌گران تشکر می‌کردند و از ما می‌خواستند که هیچ موقع موضوع فتنه فراموش نشود و مجلس با صلابت در مقابل حامیان فتنه بایستد. بنابراین من باز‌هم تأکید می‌کنم که فتنه 88 خط قرمز مجلس است و نمایندگان ملت محکم بر سر این خط قرمز ایستاده‌اند.

اتفاق مهلک برای فتنه‌گران داخلی و خارجی

سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: حماسه بزرگ 9 دی سال88 که با خروش ملت ایران در حمایت از ولایت فقیه به عنوان رکن رکین انقلاب اسلامی صورت گرفت چشم دشمنان را کور کرد و چشمه فتنه را خشکاند و توطئه منافقان را نقش برآب کرد.

وی با بیان اینکه این حماسه یک اتفاق مهلک برای دشمنان داخلی و خارجی ملت ایران بود می‌افزاید: بر همین اساس آنها نمی‌خواهند این حماسه در رسانه‌ها مطرح شود. زیرا وقتی حماسه 9 دی در اذهان یادآوری می‌شود و به تبع آن ابعاد سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی فتنه 88 بازگو می‌شود و چهره واقعی فتنه‌گران برای ملت خصوصاً نسل‌های جدید برملا می‌شود نقاب از صورت آنها برداشته شده و حرف‌های مزورانه آنان دیگر نزد مردم خریداری ندارد.

آثار سوء فتنه

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با اشاره به عواقب سوء فتنه 88 می‌گوید: آثار این فتنه واقعاً جبران‌ناپذیر است مثلاً در بعد سیاسی چهره مقدس و پاک نظام اسلامی را فتنه‌گران چنگ کشیدند و مشارکت 85 درصدی مردم را خدشه‌دار کردند. در بعد اقتصادی الان همه می‌دانند که تحریم‌های دو سه سال اخیر به خاطر فتنه‌گری‌های سال 88 بود. و همان حرکات غربی‌ها را گستاخ کرد و باعث شد تا سالها ملت ایران زجر فجایع سران فتنه را تحمل کند.

همچنین عواقب اجتماعی این فتنه غیرقابل گذشت است زیرا افراد بسیاری جانشان را در این فتنه از دست دادند و هیچ‌کس هم نتوانست این واقعه جانکاه را جبران کند. عواقب فرهنگی فتنه 88 احساسات همه شیعیان جهان را جریحه‌دار کرد زیرا فتنه‌گران به عاشورای حسینی جسارت کردند و باورهای دینی و اعتقادی ملت از جمله آرمان فلسطین و لبنان را زیر سؤال بردند و به امام راحل نیز توهین کردند.

حامیان و ساکتین فتنه باید مجازات شوند

نقوی ادامه می‌دهد:‌ به دلیل بروز این جنایات از سوی فتنه‌گران واقعا تاکنون نظام لطف کرده که عوامل فتنه را اعدام نکرده است. وی با بیان اینکه ما هم با حصر سران فتنه موافق نیستیم می‌افزاید: این جنایتکاران نباید در حصر باشند بلکه باید در پای میز محاکمه بنشینند و پاسخ تمامی فجایع و اقدامات جنایت‌بار خود را بدهند.

این فعال سیاسی سپس تاکید می‌کند که نباید دادگاه فتنه‌گران فقط به عده معدودی منتهی شود بلکه باید محکمه بسیار وسیعی تشکیل شود و همه کسانی که به هر شکلی با فتنه همراهی کردند و حتی افراد خواص که در دوران فتنه سکوت کردند و با سکوت خود به فتنه دامن زدند باید پای میز محاکمه بیایند و پاسخگوی اعمال خویش باشند.

فتنه 88 یک  اتفاق عادی نبود

سیدحسین نقوی در ادامه با ابراز تأسف از عدم برخورد با فتنه‌گران می‌گوید: متأسفانه همان فتنه‌گران امروزه مدعی پست و مقام شده‌اند و وقتی از آنها درباره فتنه می‌پرسیم اولا با کمال پررویی از آن فتنه بزرگ به عنوان یک حادثه و اتفاق یاد می‌کنند و ثانیا خود را لایق منصب می‌دانند واقعا این خیانت به ملت است که عوامل فتنه در گوشه و کنار کشور حائز پست و مقام شوند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در همین حال از قوه قضائیه می‌خواهد تا به طور جدی دادگاه قاطعی برای بررسی جنایات فتنه‌گران تشکیل دهد و سران فتنه و تمامی عوامل آن از جمله ساکتین فتنه را پای میز محاکمه بکشاند.

وی می‌افزاید: نمی‌شود افرادی به مقدسات و باورهای دینی ملت از جمله عاشورای حسینی جسارت کنند و با اوباش‌گری در خیابانها علیه اساسی‌ترین ارزش‌های ملت شعار بدهند و تصویر امام راحل را پاره کنند و در نهایت هم بی‌سر و صدا دوباره پست و مقام بگیرند و انگار نه انگار که جرمی مرتکب شده‌اند. بنابراین شایسته است تمامی عوامل فتنه از ریز تا درشت و حتی ساکتین فتنه محاکمه شده و به اندازه جرمشان مجازات ببینند.

حجم بی‌سابقه تهدید در فتنه 88

پرویز سروری عضو شورای شهر تهران دلیل اینکه عده‌ای سیاست‌باز این روزها از تجلیل از حماسه 9 دی واهمه دارند، می‌گوید: علت این مسئله این است که فتنه 88 یکی از حوادث برجسته تاریخ کشور ماست که نمونه دومی ندارد یعنی حجم تهدیدی که در فتنه مذکور از سوی دشمنان داخلی و خارجی کشور صورت گرفت به قدری وسیع و گسترده بود که شاید نمونه دیگری در این حجم نداریم و طبیعی است فرآیندی که برای خنثی کردن این فتنه طی شد بسیار سخت و پیچیده بود.

اگر فتنه به سرانجام می‌رسید...

این فعال سیاسی می‌افزاید: فتنه‌گران بر روی اختلافات قومی و سلایق سیاسی هم حساب کرده بودند و برای آنها برنامه‌ریزی داشتند لذا اگر نقشه فتنه‌گران به سرانجام می‌رسید الان ایران در صدر کشورهای مبتلا به فتنه تکفیری قرار داشت اما خوشبختانه نقشه شوم فتنه‌گران با تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب و حضور حماسی مردم در 9 دی نقش بر آب شد.

سروری ادامه می‌دهد: تمام جبهه ضدانقلاب و نظام سلطه علت عدم توفیق خود را در فتنه 88 به 9 دی مربوط می‌دانند و می‌بینند که با حضور یکپارچه مردم تمام طرح‌های آنها خنثی شده و البته این ناکامی هم نه با پوشش امنیتی و یا نظامی صورت گرفته است بلکه صرفا با حضور پرصلابت مردم فتنه‌گران ناکام ماندند لذا این حالت برای دشمنان و حامیان فتنه بسیار سخت و طاقت‌فرساست. بنابراین آنها از تکرار خاطره حماسه 9دی به جهت شکست سختی که از ملت خورده‌اند بسیار واهمه دارند و نمی‌خواهند این خاطره شورانگیز هرساله در اذهان بازخوانی شود.

نکته‌ای درباره حصر

عضور شورای شهر تهران درباره مجازات فتنه‌گران هم معتقد است: سران فتنه مصداق «بغی» و «افساد فی‌الارض» هستند و بر همین اساس باید بالاترین مجازات در حق آنها انجام شود اما تاکنون به جهت رأفت نظام اسلامی در حصر قرار گرفته‌اند. البته این هم خودش نکته‌ای دارد و آن این است که حصر سران فتنه دائما موضوع آن خیانت بزرگ و تهدیدی که از ناحیه این فتنه متوجه نظام شد را در اذهان یادآوری می‌کند و لذا اینها ویترینی برای همگان از جمله دشمنان انقلاب هستند که باید بدانند حماسه 9 دی همواره تکرارشدنی است، همچنین حصر سران فتنه مایه عبرت‌بخشی به کسانی است که همواره سعی دارند با دشمن همراهی کنند و آب به آسیاب او بریزند. این افراد هم باید درک کنند که عاقبت همنوایی با دشمن چیزی جز عاقبت ‌سران فتنه نیست.

سروری همچنین این نکته را هم متذکر شد که سران فتنه کسانی بودند که خود را دلسوز ملت معرفی می‌کردند و همواره خود را مدافع حقوق مردم نشان می‌دادند اما با جنایاتی که مرتکب شدند چهره واقعی خود را برای همگان آشکار کردند و مردم دریافتند که مدعیان دروغین حقوق آنها در واقع همان دشمنان نقاب‌دارشان بوده‌اند و به تعبیری فتنه‌گران گرگ‌هایی در پوستین گوسفندان بودند.

انقلاب سوم

یک کارشناس سیاسی بر این اعتقاد است که حماسه 9 دی انقلاب سوم در داخل مجموعه نظام اسلامی بود.

وی توضیح می‌دهد که ملت ایران با انقلاب اسلامی در سال 57 ریشه رژیم ستمشاهی را برکند و انقلاب اول را شکل داد. در سال 58 هم با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا انقلاب دوم را رقم زد و در سال 88 نیز با حماسه 9 دی مقابل فتنه‌گران آمریکایی ایستاد و انقلاب سوم را خلق کرد.

او با اشاره به نتایج شیرین حماسه 9 دی می‌افزاید: یکپارچگی آحاد ملت در اطاعت از ولایت، اعلام بیزاری و برائت از فتنه‌گران و خواص مردود که در طول فتنه با اتخاذ مواضع دوپهلو سابقه خویش را در نزد ملت از بین بردند و ایجاد یاس و ناامیدی در دل دشمنان از جمله نتایج مسرت‌بخش حماسه با شکوه 9 دی است.

خیانت خواص مردود فراموش نمی‌شود

این فعال سیاسی در عین حال تاکید می‌کند: خواص مردود فتنه 88 این روزها می‌پندارند با گذشت زمان مردم عملکرد خیانت‌بار آنها را فراموش کرده‌اند و آنان می‌توانند با گرفتن چهار تا عکس یادگاری با این مقام و آن رئیس دوباره به عرصه سیاست برگردند در حالی که هرگز چنین نیست و مردم باهوش ایران به هیچ‌وجه عملکرد خیانت‌بار خواص مردود و بی‌بصیرت فتنه 88 را فراموش نخواهند کرد.

وی می‌افزاید: اگر خواص بی‌بصیرت چندصباحی هم به دلیل غفلت برخی افراد و با دغل‌بازی و جوسازی روزنامه‌های زنجیره‌ای و سایت‌های پولکی‌شان به عرصه سیاست برگشته‌اند بدانند که آنان در محکمه الهی و در پیشگاه خداوند متعال محکوم و مردودند و هرگز سیاست معاویه‌پسندانه آنها از اذهان ملت شهیدپرور آزاده ایران محو نخواهد شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات