عکاظ:هماهنگی شورای همکاری وآمریکا جهت مقابله با ایران ضروری ومطلوب است
روزنامه عکاظ عربستان در سرمقاله اجمعهنوشت همکاری و هماهنگی شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا برای مقابله با بحران های ناشی از اقدامات ایران نه تنها یک ضرورت بلکه یک هدف است.
این روزنامه درنسخه اینترنتی خود دراین سرمقاله افزود،همکاری،مشورت و هماهنگی آمریکا و همپیمانانش بویژه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای جنگ با تروریسم،امری ضروری است اما این همکاری وهماهنگی نباید به این امر محدود شود بلکه باید تا دستیابی به راه حل های ریشه ای واساسی جهت بحران های منطقه خاورمیانه بویژه بحران ناشی ازپرونده هسته ای ایران گسترش پیدا کند.باید توجه داشته باشیم که ایران مایل است که به قدرتی هسته ای دراین منطقه تبدیل شود و به تهدید همسایگانش ادامه دهد به همین علت افزایش همکاری وهماهنگی میان واشنگتن وشورای همکاری خلیج فارس به تحقق امنیت وثبات درمنطقه کمک خواهد کرد.جای خوشبختی است که روابط شورای همکاری خلیج فارس- آمریکا طی سالهای گذشته شاهد تحولات مثبتی در پرونده های مختلف بویژه پرونده های سوریه و یمن بوده است اما درعین حال باید یادآوری کنیم که هماهنگی راهبردی میان آمریکا واعضای این شورا بویژه درتعامل با تهدیدهای ناشی ازپرونده هسته ای ایران وتروریسم نه تنها یک ضرورت بلکه یک هدف است.