تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲  ، 
کد خبر : ۲۷۳۷۴۱
اعتراف به یک حقه کثیف

آمریکا: داعش نیرنگ ماست!


سبحان محقق

در ارتباط با حمایت آمریکا و متحدان منطقه‌ای این کشور از گروه تروریستی و بدنام «داعش» اخبار و گزارشات زیادی در چهار گوشه عالم پخش می‌شود و تحلیلگران و مفسران در این رابطه حرف‌های زیادی می‌زنند.

شاید تا چند ماه گذشته ایالات متحده حساسیت زیادی نسبت به ارتباطش با داعش نشان نمی‌داد؛ ولی از زمانی که ماجرای قتل هر چند مشکوک خبرنگاران و اتباع آمریکایی و انگلیسی روی آنتن رفت و تصاویر آن از طریق اینترنت پخش شد، افکار عمومی جهان غرب نسبت به این گروه تروریستی حساس شد و به همین خاطر، واشنگتن سعی می‌کند ارتباطات میان خود و تروریست‌های داعش را کتمان کند.

در حال حاضر، رسانه‌های اصلی غربی داعش را برخاسته از تفکرات و اعتقادات اسلامی جا می‌زنند و همه جنایات تروریست‌ها را با نام اسلام و دولت اسلامی می‌آمیزند.

هر چند داعش مکر بزرگ آمریکاست، ولی لازم نیست که برای آشکار شدن پشت پرده این دسیسه شوم، 40 سال صبر کنیم تا وزارت خارجه ایالات متحده اسناد سری را از طبقه‌بندی خارج کند، همانطور که پس از ماجرای کودتای آمریکایی علیه دولت «محمد مصدق» برخی از دست‌اندرکاران کودتا، با نوشتن کتاب‌های خاطرات و یا در گفت‌وگوهای رسانه‌ای خود از ماجرا پرده برداشتند، در سناریوی ناتمام داعش هم اسناد مشابه زیادی تاکنون رو شده است.

در اینجا قصد نداریم گمانه‌ها و تحلیل‌های «دیگران» را برای اثبات ارتباط وثیق میان آمریکا و اسرائیل با رهبران داعش بیاوریم؛ بلکه به اظهارات و نوشته‌های خود بازیگران کاخ‌سفید و رژیم صهیونیستی و متحدان آنها استناد می‌کنیم.

البته، چیز اضافه‌ای که در انتها آورده می‌شود، اخبار متواتر و موثق حمایت‌های هوایی آمریکا و متحدانش از داعش در عراق است.

اینکه آمریکا چرا از داعش حمایت می‌کند و یا تحولات جاری نهایتا به کجا ختم می‌شود، خود مطلب جداگانه‌ای را می‌طلبد. در اینجا فقط به ارایه اسناد از زبان چهره‌های شاخص آمریکایی - صهیونیستی و درج تصاویری که خود گویاترین اسناد هستند، بسنده می‌کنیم.

تنها موردی که می‌ماند این است که شاید نتوانیم درک کنیم چرا فرزند کاخ‌سفید باید اتباع آمریکایی را (آن هم به شیوه‌ای نمایشی و زجرآور) به قتل برساند. در اینجا فرض را بر آن می‌گیریم که این قتل‌ها واقعی است.

اما با رجوع به تاریخچه سیاست خارجی آمریکا، می‌توان پاسخ مناسبی برای این سوال یافت؛ این کشور منافع استراتژیک خودرا بر هر چیزی ترجیح می‌دهد و در اینجا چیزی که اهمیت دارد این است که توده‌های آمریکایی از ارتباطات نزدیک میان کاخ‌سفید و داعش بی‌خبر بمانند. وقوع این قتل‌ها و انتشار این تصاویر می‌تواند به این هدف کمک کند. نمی‌تواند؟

هیلاری کلینتون

شاید بتوان گفت: یکی از مهمترین اسنادی که پیوند محکم میان واشنگتن و داعش را برملا می‌کند، مطالبی است که «هیلاری کلینتون» وزیرخارجه سابق آمریکا در کتاب خاطرات خود یعنی «گزینه‌های دشوار» درج کرده است.

کلینتون که در سال 201‍3 وزیر خارجه دولت «بارک اوباما» بود، در کتاب خود آورده است: من به 112 کشور جهان سفر کرده بودم و با برخی از دوستان این توافق حاصل شد که به محض اعلام تاسیس داعش، این گروه به رسمیت شناخته شود. اما ناگهان همه چیز فرو پاشید. توافق شده بود تا دولت اسلامی (داعش) در روز 2013/7/5 اعلام شود و ما منتظر اعلام تاسیس آن بودیم، تا ما و اروپا هر چه سریع‌تر آن را به رسمیت بشناسیم.

کلینتون می‌نویسد: اما ناگهان انقلاب مصر در 30 ژوئن رخ داد و همه چیز ظرف 72 ساعت تغییر کرد. (به عبارت دیگر، تاسیس داعش به تاخیر افتاد.) اولین وزیر خارجه اوباما در کتاب خاطرات خود می‌افزاید:‌ هنوز نمی‌دانستیم که چگونه با مصر و ارتش این کشور تعامل داشته باشیم؛ اگر علیه مصر متوسل به قدرت می‌شدیم، شکست می‌خوردیم، و اگر مصر را رها می‌کردیم، چیز مهمی را از دست می‌دادیم. مصر قلب جهان عرب و اسلام است و ما تلاش داشتیم تا از طریق اخوان‌المسلمین و از طریق داعش این کشور را تحت کنترل درآورده و آن را تقسیم کنیم و پس از آن به کشورهای حوزه خلیج‌فارس برویم. ابتدا کار از کویت آغاز می‌شد و به ترتیب به سراغ امارات، بحرین و عمان می‌رفتیم و در پی آن، تقسیمات منطقه عربی و مغرب عربی به طور کامل تغییر می‌کرد و ما تسلط کامل بر منافع نفتی و گذرگاه‌های دریایی پیدا می‌کردیم.

نیاز به توضیح ندارد که این اظهارات نشان میدهد، داعش فرزند نامشروع کاخ سفید است.

وسلی کلارک

«وسلی کلارک» فرمانده اسبق ناتو و ژنرال بازنشسته آمریکایی هفته گذشته در گفت‌وگو با شبکه «سی‌ان‌ان» اظهار داشت:  ببینید، داعش با منابع مالی دوستان و متحدان ما شکل گرفت... چرا که وقتی شما کسانی را می‌خواهید که باید تا پای مرگ با حزب‌الله بجنگند، نمی‌توانید اطلاعیه بدهید و بگویید بیایید در جنگ ثبت‌نام کنید، چون می‌خواهیم جهان را به مکانی بهتر تبدیل کنیم، بلکه شما می‌روید دنبال آدم‌های متعصب، می‌روید دنبال بنیادگراهای مذهبی، چون آنها هستند که حاضرند با حزب‌الله مبارزه کنند.

جوبایدن

«جوبایدن» معاون رئیس جمهور آمریکا نیز مهر ماه گذشته در دانشگاه «هاروارد» گفته بود که سعودی‌ها، اماراتی‌ها و بقیه آن‌قدر مصمم به کنارزدن «بشار اسد» در یک جنگ نیابتی شیعی- سنی بودند که صدها میلیون دلار و ده‌ها و صدها هزار تن تسلیحات را برای هر کسی که با اسد می‌جنگید روانه کردند، بدون در نظر  گرفتن اینکه افرادی که در حال دریافت کمک‌ها بودند، النصره، القاعده و عوامل افراط‌گرای جهادی بودند که از دیگر بخش‌های جهان آمده‌اند. هر چند بایدن پس از فشارهای گسترده از سوی این کشورها مجبور شد به نوعی از اظهاراتش عقب‌نشینی کند اما هرگز آنها را تکذیب نکرد.

جان مک‌کین

سناتور جمهوریخواه‌ «جان مک کین» طی سال‌های گذشته بارها با تروریست‌ها در سوریه دیدار داشته است. از مک‌کین تصاویری منتشر شده که او را در جمع تروریست‌های داعش نشان می‌دهد. «وبستر گریفین تاریلی» که نویسنده کتاب معروف «یازده سپتامبر» است، داعش را «ارتش مخفی آمریکا» می‌داند. وی در جایی گفت که مک‌کین با «ابوبکر البغدادی» رفاقت دارد. به گفته تاریلی، اگر آمریکا اراده کند، می‌تواند همه سایت‌های داعش را در اینترنت مسدود کند.

«جیمزهایمز» یکی از اعضای کنگره آمریکا نیز اوایل هفته جاری گفت: برخی از دوستان ما که ایران را دوست ندارند، به داعش کمک می‌کنند. وی که در جمع اعضای شرکت خدمات حرفه‌ای  «دلویت» در شهر «استامفورد» سخن می‌گفت، در ادامه مدعی شد که آمریکا نمی‌خواهد وارد این بازی شود. هایمز گفت:‌ رهبران آمریکا طی سال‌های گذشته در پاسخ به بحران های ملی و بین‌المللی مرتکب اشتباهاتی شده‌اند. این عضو کنگره در ادامه تلاش خود برای انداختن تقصیر به گردن متحدان، افزود: ما با تحمل بازی دوگانه غربی به اصطلاح «دوستان» این وضعیت را بدتر می‌کنیم؛ صحبت من اکنون به طور خاص درباره عربستان و برخی کشورهای خلیج‌فارس است. مقامات آمریکایی وقتی صحبت از خطر ایران می‌کنند و این مسئله را به شکل‌گیری داعش ربط می‌دهند، در واقع دو چیز را عیان می‌کنند؛ اول اینکه داعش یک سناریوی صددرصد آمریکایی است و دوم، حمایت آمریکا از داعش، یک راهبرد درازمدت است و برخلاف ادعاهای هایمز، این حمایت‌ها اکنون نیز ادامه دارد.

طرح معادله داعش- ایران پیش از این هم یک بار از زبان «جان بولتون» از چهره‌های تندروی آمریکا بیان شده بود؛ چند هفته پس از سقوط شهر «موصل» و مناطق وسیعی از عراق به دست داعش، یعنی اوایل تیر گذشته، این مقام آمریکایی به خبرنگار شبکه «فاکس نیوز» گفته بود: در کلان قضیه، برنامه هسته‌ای ایران خطر اصلی برای منافع ماست؛ به همین دلیل من مخالف همکاری با رژيم مالکی که طرفدار ایران است، هستم. وی گفت: ایران دشمن اصلی ماست نه داعش!

ادوارد اسنودن

«ادوارد اسنودن» پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا فاش کرد: سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و اسرائيل در شکل‌گیری گروه موسوم به داعش نقش داشتند و در چارچوب طرحی موسوم به «لانه زنبور»این گروه را تشکیل دادند. اسنودن فاش کرد: گروه داعش برای حمایت از اسرائیل تشکیل شده است و هدف از اجرای طرح لانه زنبور، تشکیل گروهی با شعارهای اسلامی بود تا تندروها را از سراسر جهان جذب کند و براساس اندیشه‌های تکفیری، سلاح خود را به سوی کشورهای مخالف موجودیت اسرائیل نشانه بگیرد.

* این جاسوس سابق آمریکا که هم‌اکنون پناهنده روسیه است، فاش کرد: سرکرده داعش (ابوبکر بغدادی)، دوره فشرده‌ای را به مدت یک سال زیرنظر عوامل موساد پشت سر گذاشته و طی این دوره، آموزش‌های نظامی و سخنوری دیده است.

سازمان ملل

در مجموعه گزارش‌های ارائه شده به شورای امنیت توسط نیروهای ناظر سازمان ملل، مواردی ذکر شده که نشان می‌دهد حدفاصل مارس 2013 (اسفند 1391) تا دسامبر 2014 (آذر 1392) رژیم تل‌آویو با تکفیری‌ها در بلندی‌های جولان همکاری می‌کرده است. براساس این گزارش، اسرائیل بین گروه‌های نظامی و شبه‌نظامی که علیه دولت سوریه می‌جنگند، از جمله ارتش آزاد، جبهه النصره یا داعش تفاوتی قائل نشده و به آنها کمک می‌کند. سازمان ملل گزارش داده است که مخالفان دولت «بشار اسد» به طور پراکنده و درخط آتش‌بس در مجاورت نیروهای سازمان ملل با نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی در تعامل بوده‌اند (بند 6 گزارش 4 دسامبر 2013 تا 10 مارس 2014) کلاه آبی‌های سازمان ملل اوایل بهمن ماه گذشته هم رسماً به مقامات این سازمان گزارش دادند که اسرائیل از گروه‌های تروریستی در سوریه حمایت می‌کند. در این گزارش شواهد مختلفی از ارتباط اسرائیل با تروریست‌ها ذکر و تأکید شده است که کلاه آبی‌ها بارها مشاهده کرده‌اند آمبولانس‌های اسرائیلی صدها تروریست تکفیری زخمی را به بیمارستان‌های شمال اسرائیل انتقال داده‌اند. این گزارش می‌افزاید: چهار بیمارستان در شمال اسرائیل این زخمی‌ها را می‌پذیرند و تعداد تروریست‌های زخمی درمان شده در بیمارستان‌های اسرائیل حدود 1000 نفر برآورد می‌شود.

اما بهمن ماه سال گذشته تلویزیون رژیم صهیونیستی تصاویری را پخش کرد که نشان می‌داد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم به عیادت تروریست‌های زخمی رفته است. طی این عیادت که در یکی از بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی صورت گرفته بود، یک تروریست از نتانیاهو تشکر و قدردانی کرد.

روز بیستم بهمن سال جاری نیز یک خاخام صهیونیست به نام «نیربن ارتسی» اظهاراتی را بر زبان آورد که پیوند میان داعش و اسرائیل را آشکار می‌کند؛ این خاخام گفت: خداوند داعش را برای دفاع از ما فرستاده است. وی گفت: خداوند داعش را بر کشورها و ملت‌هایی مسلط کرده است که قصد دارند بر سرزمین اسرائیل سلطه یابند. وی تأکید کرد که داعش حامی صهیونیسم است.

یک مسئول سازمان جاسوسی خارجی رژیم صهیونیستی (موساد) نیز فاش کرد، داعش ساخته و پرداخته سازمان اطلاعات اسرائیل است. روزنامه مصری «الیوم السابع» به نقل از این مسئول افزود: موساد نام «داعش» را طی مشورت با سازمان جاسوسی انگلیس انتخاب کرده است. الیوم السابع نام این مقام جاسوسی رژیم صهیونیستی را ذکر نکرد.

اتحادیه وکلای عرب

«سمیح خریس» دبیر اتحادیه وکلای عرب اعلام کرد که گروه تکفیری داعش ساخته و پرداخته خود آمریکایی‌هاست. به گفته وی، پزشکان رژیم اسرائیل تروریست‌های زخمی سوری را درمان می‌کنند. خریس با بیان اینکه جریان سلفی اردن حامی گروه تروریستی داعش است، گفت که دولت امان نیز از این سلفی‌ها واهمه دارد. وی در گفت‌وگو با شبکه «المیادین» افزود: اردن به انگلیس تعهد داده بود، «ابوقتاده» مفتی سلفی اردنی‌الاصل در دادگاه‌های اردن محکوم نشود و ابوقتاده هم‌اکنون به عنوان واعظ سلفی‌های عضو داعش فعالیت می‌کند.

حمایت هوایی

مسئله حمایت هوایی از داعش در عراق اکنون به خبری متواتر و روزانه تبدیل شده است. علی‌رغم اینکه بارها هلی‌کوپترهای «شنوک» و «آپاچی» آمریکایی در حین پرتاب کمک‌های تسلیحاتی و لجستیکی برای داعش مشاهده شده‌اند، اما آمریکایی‌ها این مسئله را منکر می‌شوند. در برخی مواقع که اسناد محکمی وجود دارد نیز می‌گویند: اشتباه شده!

اوایل هفته جاری دو فروند هلی‌کوپتر شنوک مخصوص حمل سرباز و مهمات در منطقه «لطیفیه» در جنوب بغداد فرود آمدند و مقادیر زیادی سلاح و مهمات برای تروریست‌ها تخلیه کردند. 24 ساعت قبل از آن هم دو هلی‌کوپتر آپاچی متعلق به ارتش آمریکا در منطقه «المویلحه» واقع در جنوب «اسکندریه» فرود آمده بودند. یک هلی‌کوپتر آمریکایی دیگر هم چهارشنبه گذشته در منطقه «الملعب» فلوجه فرود آمده بود ولی بر اثر آتش نیروهای دولتی مستقر در منطقه مجبور به فرار شد.

طی چند هفته اخیر حمایت هوایی از تروریست‌های داعش در مناطق اشغالی نینوا، صلاح‌الدین و الانبار بارها گزارش شده است و در برخی موارد حتی از طریق دوربین تلفن همراه، تصاویر فرودآمدن کمک‌های هوایی ضبط و از طریق اینترنت پخش شد.

یکشنبه گذشته در استان الانبار یک محموله مهمات که از طریق زمینی برای داعش حمل می‌شد، توسط نیروهای دولتی توقیف گردید. به گفته مقامات محلی الانبار، این سلاح‌ها و مهمات توسط رژیم صهیونیستی برای داعش در عراق ارسال شده بود. ماجرای حمایت‌های لجستیکی و تسلیحاتی از داعش در عراق به قدری بالا گرفت که «حیدر عبادی» نخست‌وزیر این کشور یک کمیته حقیقت‌یاب در این باره تشکیل داد.

دوشنبه گذشته هم «حاکم الزاملی» رئیس کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق اعلام کرد، نیروهای نظامی این کشور دو هواپیمای انگلیسی حامل سلاح برای داعش را در استان الانبار سرنگون کردند.

وی افزود: مجلس خواستار توضیح در این باره شده است. الزاملی بدون اشاره به نوع هواپیماها، گفت که تصاویر آنها در اختیار مجلس است.

به گفته «علی البدری» نماینده مجلس عراق، هواپیماهای آمریکایی به طور روزانه اقدام به تجهیز داعش می‌کنند و سلاح و مهمات در اختیار این گروه قرار می‌دهند.

در همین حال، «خالد متعب العبیدی» وزیر دفاع عراق هم اعلام کرده که: هر هواپیمایی که برای داعش کمک ارسال کند، هدف قرار خواهد گرفت و فرقی نمی‌کند که این هواپیما متعلق به چه کشوری باشد.

به هر حال، حمایت‌های لجستیکی از داعش سبب شد که عملیات آزادسازی «موصل» مرکز خلافت داعش به تأخیر بیفتد و در روند پاکسازی کامل عراق از عناصر تروریستی اختلال ایجاد شود.

هشدار!

به نظر می رسد که اگر دولت عراق نتواند طی یکی دو ماه آینده از پس داعش برآید، این گروه تروریستی ثبات سیاسی در عراق را با خطر جدی مواجه خواهد کرد و حداقل باعث خواهد شد، ایالات متحده به بهانه مبارزه با تروریسم و داعش، مستشاران خود را در عراق بیشتر کند و حتی در صورت حادشدن شرایط، نیروی رزمی و تفنگداران خود را به عراق برگرداند.

در یک جمع‌بندی می‌توان گفت پدیده داعش، توطئه‌ای آمریکایی برای تسلط بر منطقه است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات