تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۷  ، 
کد خبر : ۲۷۳۹۴۸

هم افزایی تحولات یمن و بحرین و فروپاشی ارتجاع عربی/حسن احمدی

تحولات یمن و بحرین می تواند به هم گره خورده و نتیجه آن هم افزایی گروه های مقاومت در این کشورها و سست شدن حاکمیت استبدادی آل سعود، آل خلیفه و تقویت جایگاه انصار الله در یمن باشد.

پایگاه بصیرت؛ گروه بین الملل: در اوایل این هفته گروه « سرایا المختار» در بحرین، ضمن حمایت از مردم انقلابی یمن و انصار الله، با انجام عملیات « کلنا انصارالله» (همه ما انصارالله هستیم) در مرکز مزدوران "دوار 17" در بحرین باعث وحشت و دستپاچگی آل خلیفه  و آل سعود شدند. در بیانیه این گروه آمده است: این عملیات در یاری ملت یمن که این روزها دنباله روهای صهیونیست ها و در رأس آنها آل سعود و مافیایی آل خلیفه حمله گستاخانه ای علیه آنها آغاز کرده اند، انجام شد و پیامی حقیقی و واضح است.

واقعیت این است که این عملیات جدای از پیام آن، حاوی این نکته کلیدی است که اکنون که آل سعود به عنوان نماد دشمنی با بیداری اسلامی شهره شده است و دشمن شماره یک بیداری اسلامی و خواسته های مردم منطقه است. بر این اساس یک خط فکری در کشورهای منطقه در حال شکل گیری است که وجه مشترک همه آنها دشمنی با آل سعود است و گروه های انقلابی در بحرین، عربستان، لبنان و یمن، در کنار دولت های مستقل منطقه همچون عراق، سوریه، و حتی کویت و عمان نیز از حامیان این جریان فکری می باشند.

در این میان تحولات یمن و بحرین می تواند به هم گره خورده و نتیجه آن هم افزایی گروه های مقاومت در این کشورها و سست شدن حاکمیت استبدادی آل سعود، آل خلیفه و تقویت جایگاه انصار الله در یمن باشد. وجه مش��رک تحولات یمن و بحرین این است که هر دو کشور مرز مشترک با رژیم دیکتاتور سعودی دارند و عربستان در این کشورها دخالت مستقیم نظامی کرده و چنانچه بیداری اسلامی در این کشورها به حاکمیت راه یابد، می تواند تبعات داخلی ناخرسندی برای خاندان آل سعود داشته باشد. اگر مردمسالاری موجود در عراق را به تلاش مردم بحرین و یمن بیفزائیم، عربستان بیش از پیش به عنوان کشوری که مخالف حاکمیت مردم بر سرنوشت خود است، مشروعیت داخلی و خارجی خود را از دست خواهد داد و آل خلیفه در بحرین نیز بساط خود را باید جمع کند.

آل خلیفه با این که از قدرت جنبش انقلابی خود مطلع است و تحولات یمن این جنبش انقلابی را بیش از پیش به تحرک وا می دارد، اما همچنان روش ارتجاعی ظلم و دیکتاتوری را پیشه کرده و آن را ادامه می دهد.

نبیل رجب رئیس مرکز حقوق بشر بحرین از ادامه شکنجه زندانیان در زندان مرکزی «جو» خبر داده و "فاضل عباس" دبیرکل جمعیت "الوحدوی" و معاونش "محمد المطوع" که یک فعال حقوقی است به همراه تعدادی دیگر از فعالان بحرینی به دلیل حمایت از مردم یمن در مقابل تجاوزات عربستان سعودی، بازداشت شدند.

 خاندان آل خلیفه همچون مزدوران پیرو آل سعود در پی تحولات یمن و تحرک جنبش انقلابی یمن، علاوه بر افزایش ظلم و استبداد در حق مردم بحرین، جنگ علیه مردم و کشور یمن را "جنگ فی سبیل الله" اعلام کرده و خود را ناجی مردم یمن معرفی می کند.

خاندان دیکتاتور آل خلیفه به جای شنیدن صدای ملت خود، با ادعای ایجاد دموکراسی در یمن خود را وارد جنگ ظالمانه آل سعود علیه ملت یمن کرده است و تلاش دارد خود را دوستدار دموکراسی معرفی کند؛ ادعاهایی که از زیر چنگال خونین آل خلیفه و آل سعود می لغزد و مضحکانه ترین سخنان تاریخ را به نمایش می گذارد. این ادعاهای واهی درحالی است که آل خلیفه بارها با شعار " هر بحرینی یک رای" مخالفت ورزیده اند.

اکنون که ارتجاع عرب به رهبری عربستان در یمن دخالت نظامی کرده و آل خلیفه نیز در رکاب آن ها خون مردم یمن را بر زمین می ریزند، دیکتاورهای مرتجع عربی خود را در باتلاقی انداخته اند که برون رفت از آن کاری بس دشوار است، بویژه اگر این دخالت نظامی پیش روی زمینی داشته باشد.

«گریگوری جانسون»، تحلیل گر آمریکایی به شبکه خبری «سی.ان.ان» گفت: اگر عربستان در یمن دخالت نظامی زمینی کند، این اقدام شبیه اقدام آمریکا در اشغال افغانستان خواهد بود.

جانسون، آغاز دخالت نظامی زمینی عربستان در یمن را «خطایی فاجعه‌آمیز» خواند که عربستان و مصر و دیگر متحدان این دو کشور نباید آن را در یمن مرتکب شوند. این تحلیلگر آمریکایی با بیان اینکه «حوثی‌ها گروهی آموزش دیده‌ هستند» تصریح کرد که علاوه بر این، اینها در زمین خود که آن را بخوبی می‌شناسند، مبارزه خواهند کرد./

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات