تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۹  ، 
کد خبر : ۲۷۴۲۸۹

تمسخر و توهین به سنت الهی ازدواج،

روزنامه "جهان صنعت" در مطلبی طنز با عنوان "ازدواج سپید در برابر ازدواج قهوه ای"به نقل از "محمد رضا ستوده" ضمن تمسخر و توهین به سنت الهی ازدواج، اقدام به تبلیغ ازدواج سپید نموده است/...حالا اون ازدواج کم بود، یه ازدواج دیگه اومده به اسم ازدواج سپید! یعنی اون اولی سیاهه؟ البته این ازدواجه ازدواج خیلی خوبیه مث اون قدیمی ها نیست که آدم به خاک سیاه بنشینه!خیلی خوش میگذره.../این ازدواج سپید نتیجه سخت گیری های ازدواج سنتیه.وقتی شما از اونور هی فشار میاری، اینطوری از اینور میزنه بیرون...

صفحه پایان نامه: شما مردم ایرانید. مردمی که جدیدا خیلی طلاق می‌گیرین. یعنی چی؟
بشینین سر خونه و زندگی تون دیگه. البته حق دارین گاهی وقتا زندگی یه طوری میشه که دیگه نمیشه ادامه داد.
آقا اصن کی گفته طلاق بده ؟ وقتی نمیشه دیگه ادامه داد نمیشه دیگه‌!
شش سال پیش که من داد می‌زدم اصلی‌ترین دلیل طلاق، ازدواجه هیچ کس گوش نداد حالا به اینجا رسیدیم...
حالا اون ازدواج کم یه ازدواج دیگه اومده به اسم ازدواج سپید‌!
یعنی اون ازدواج سیاهه؟
البته این ازدواجه ازدواج خیلی خوبه مث اون ازدواج قدیمی‌ها نیست که آدم به خاک سیاه بشینه. خیلی خوش می‌گذره‌!
البته ما طی تاریخ چیزهای سپید دیگه‌ای هم داشتیم و این اولیش نیست. مثل شعر سپید؛
الان جوونا از مسوولیت و تعهد و مهریه و خونه مادرزن و خونه مادر شوهر و بچه‌دار شدن و اینا خسته شدن و ازدواج سپید رو اختراع کردن 70 سال پیش هم یه سری شاعر که از وزن و قافیه و ردیف و عروض خسته شده بودن اومدن شعر سپید رو به وجود آوردن که زیرمجموعه‌ی شعر آزاد به حساب میاد‌!
به عبارتی در اون فرم شعر کلاسیک و سنتی داشت به محتوای شعر فارسی آسیب می‌زند الان هم به نظر عده‌ای فرم ازدواج کلاسیک داره به محتوای اون آسیب می‌زنه‌!
کارشناسان ادبی، سیاسی و اجتماعی معتقدند: یه رابطه خیلی ریزی بین رنگ سفید و آزادی وجود داره. در دهه 40 در انقلاب سفید هم همین اتفاق افتاد‌!
این ازدواج سپید نتیجه سخت‌گیری‌های ازدواج سنتیه. وقتی شما از اونور هی فشار میاری، این‌طوری از اینور می‌زنه بیرون‌!
خونه، درآمد بالا، ماشین، شخصیت، تازه باید عاشق هم باشی. حالا آدم با هزار بدبختی اگه شخصیت هم داشته باشه دیگه عاشق نمی‌تونه باشه‌!
عاشق واسه اون قدیماست که تورم زیر 10 درصد بود.الان با این تحریم‌ها آدم چه جوری می‌تونه عاشق باشه...
یه دوست داشتن ساده الان هفته‌ای 200،300 هزار تومن آب می‌خوره دیگه چه برسه به عاشقی‌!

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات