تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵  ، 
کد خبر : ۲۷۴۳۱۸

همراهی حماس با عربستان


محمود الزهار عضو کادر رهبری جنبش حماس در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری فلسطین الیوم در پاسخ به این پرسش که مواضع شما در قبال بحران یمن و عملیات عاصفه الحزم چیست؟ گفت:« بیانیه ای که حماس در این زمینه صادر کرد واضح و شفاف است، حماس خود با روش مشروع و با انتخابات روی کار آمده است، شورای قانونگذاری فلسطین همچنان مشروع است اما محمود عباس مشروعیت ندارد، به همین دلیل ما در هر جایی از مشروعیت حمایت می کنیم و با کودتا مخالفیم.» وی افزود:« منصور هادی رئیس جمهوری یمن است که با انتخابات روی کار آمد در نتیجه ما مخالف کودتا علیه مشروعیت در یمن هستیم... بر همین اساس در موضوع یمن گفتیم که با مشروعیت نظام سیاسی این کشور همراهیم... ما خواستار آن شدیم که مشکل این کشور از راه مسالمت آمیز حل شود... خواسته ما حفظ وحدت داخلی یمن و عدم مداخله بیگانگان است.» وی در پاسخ به این سئوال که آیا موضع حماس در موضوع یمن بر سطح روابط این جنبش با ایران تاثیر نخواهد گذاشت؟ گفت:« نه، ایران می داند سیاست ما بر اساس روابط متوازن با کشورهاست. به همین دلیل ایران چیزی از ما نخواسته است، ما نیز سیاست خود را بر اساس محورهای مورد نظر برخی کشورها تنظیم نمی کنیم به همین منظور معتقدم آنان( ایرانیان) پیشاپیش موضع ما را می دانستند. موضع ما حمایت از یک طرف و مخالفت با طرف دیگر نیست. تلاش ما این است که روابط متوازنی را با همه داشته باشیم... معتقدم الان این موضعی که اتخاذ کردیم موضع متوازنی است، ما نگفیم هودار یک محور و مخالف محور دیگریم. حرف ما این است که هوادار مشروعیت در یمن هستیم زیرا نمی خواهیم این کشور گرفتار تنش شود. اصلا اساس و بنیان تنش در منطقه بی توجهی و بی حرمتی به مشروعیت است.»

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات